Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 29 Mar. 2024
Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice
Tags: informare anaf, persoane juridice, finantari persoane juridice

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta persoanelor juridice fara scop patrimonial ca, prin Ordinul Ministrului Finantelor nr. 470/2024 a fost legiferat modelul si continutul Declaratiei privind situatia de trezorerie, care insoteste situatiile financiare anuale.

Institutia reaminteste ca persoanele juridice fara scop patrimonial care, in exercitiul financiar de raportare, au primit sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora, au obligatia sa intocmeasca o declaratie care insoteste situatiile financiare anuale si evidentiaza sumele astfel primite, respectiv utilizate, in conformitate cu prevederile art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, alineat introdus prin O.U.G. 115/2023. 

Declaratia privind situatia de trezorerie se intocmeste si se semneaza de catre persoanele abilitate, potrivit legii, sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale. Declaratia se va semna si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanei juridice fara scop patrimonial. 

Pentru exercitiul financiar al anului 2023, formatul declaratiei este cel prevazut in anexa nr. 1 la ordin. Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar al anului 2023, au primit sponsorizari in valoare cumulata de maximum 100.000 lei pot folosi pentru intocmirea declaratiei formatul (simplificat) prevazut in anexa nr. 2 la ordin. 

Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024, Declaratia privind situatia de trezorerie se depune in formatul elaborat in acest sens. 

Declaratia privind situatia de trezorerie se depune odata cu situatiile financiare anuale, folosind programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor. 

In vederea depunerii declaratiei, persoanele juridice fara scop patrimonial folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de persoanele juridice fara scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip. Persoanele juridice fara scop patrimonial care, la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2023 si au primit in cursul acelui exercitiu sponsorizari depun declaratia mentionata in termen de 60 de zile de la incheierea termenului de depunerea situatiilor financiare anuale, prevazut de legea contabilitatii. Formatul electronic al declaratiei se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor. 

Baza legala:
OMF nr. 470/2024 cu privire la raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial nr. 239/20.03.2024.


Sursa: ANAF

 
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016