Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta persoanelor juridice fara scop patrimonial ca, prin Ordinul Ministrului Finantelor nr. 470/2024 a fost legiferat modelul si continutul Declaratiei privind situatia de trezorerie, care insoteste situatiile financiare anuale.
Institutia reaminteste ca persoanele juridice fara scop patrimonial care, in exercitiul financiar de raportare, au primit sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora, au obligatia sa intocmeasca o declaratie care insoteste situatiile financiare anuale si evidentiaza sumele astfel primite, respectiv utilizate, in conformitate cu prevederile art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, alineat introdus prin O.U.G. 115/2023.
Declaratia privind situatia de trezorerie se intocmeste si se semneaza de catre persoanele abilitate, potrivit legii, sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale. Declaratia se va semna si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanei juridice fara scop patrimonial.
Pentru exercitiul financiar al anului 2023, formatul declaratiei este cel prevazut in anexa nr. 1 la ordin. Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar al anului 2023, au primit sponsorizari in valoare cumulata de maximum 100.000 lei pot folosi pentru intocmirea declaratiei formatul (simplificat) prevazut in anexa nr. 2 la ordin.
Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024, Declaratia privind situatia de trezorerie se depune in formatul elaborat in acest sens.
Declaratia privind situatia de trezorerie se depune odata cu situatiile financiare anuale, folosind programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor.
In vederea depunerii declaratiei, persoanele juridice fara scop patrimonial folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de persoanele juridice fara scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip. Persoanele juridice fara scop patrimonial care, la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2023 si au primit in cursul acelui exercitiu sponsorizari depun declaratia mentionata in termen de 60 de zile de la incheierea termenului de depunerea situatiilor financiare anuale, prevazut de legea contabilitatii. Formatul electronic al declaratiei se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor.
Baza legala:
OMF nr. 470/2024 cu privire la raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial, publicat in Monitorul Oficial nr. 239/20.03.2024.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Rectificarea bugetara: Guvernul a alocat 135 de milioane de lei pentru restituirea dobanzilor aferente taxelor autoSustinerea entitatilor non profit, a unitatilor de cult si acordarea de burse private de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile (INFORMARE ANAF)ATENTIE! Taxa de pasaport NU mai poate fi incasata prin Trezoreria Statului. INFORMARE ANAFTermenele pentru conectarea online a caselor de marcat (INFORMARE ANAF)INFORMARE ANAF privind facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor si completarea D112Ultimele articole
INFORMARE ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiInformatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFINFORMARE ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAPro rata. Ce inseamna, formula de calcul si cazuri practiceINFORMARE ANAF: Noutati legislative privind esalonarea la plataArticole similare
Impozit pe profit: Din 1 ianuarie 2024 se aplica trei regimuri speciale pentru afacerile mari, conform Legii 296/2023ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Calendar obligatii fiscale: ce declaratii au termen la 10 maiPlafonul de scutire de TVA pentru intreprinderile mici - documentar fiscal (partea 1)Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Ultimele articole
Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utile
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"