Tags: informatii publice, raportari anuale, raportari anuale distincte
Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect Ordin privind publicarea pe serverul institutiei a informatiilor cu caracter public.
Proiectul de ordin reglementeaza modalitatea de publicare pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor cu caracter public, corespunzatoare operatorilor economici si persoanelor juridice fara scop patrimonial.
Avand in vedere ca, potrivit legii contabilitatii, exista entitati obligate sa intocmeasca raportari contabile anuale, distinct de situatiile financiare anuale – intocmite uneori la alta data decat data de 31 decembrie – prin proiectul de ordin se prevede expres faptul ca, in cazul acestor entitati, informatiile publicate pe serverul Ministerului Finantelor sunt cele cuprinse in raportarile respective.
Odata cu intrarea in vigoare a noului ordin, urmeaza a fi abrogat Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), cu modificarile si completarile ulterioare.
Extras din Proiectul de Ordin:
ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
Art. 1. – (1) Informatiile cu caracter public se publica pe serverul Ministerului Finantelor, pentru a fi accesibile prin reteaua Internet.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt extrase din documentele depuse de entitati la unitatile Ministerului Finantelor ?i aflate in bazele de date centrale ale acestuia, actualizate conform normelor in vigoare. Publicarea datelor pe site-ul Ministerului Finantelor se face zilnic astfel incat sa reflecte modificarile aparute in baza de date cu o intarziere de maximum 24 de ore.
Art. 2. – (1) Informatiile prevazute la art. (1) se stabilesc anual, in functie de indicatorii cuprin?i in situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale intocmite de entitati conform reglementarilor contabile aplicabile.
(2) in cazul entitatilor care, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile ?i completarile ulterioare, au obligatia sa intocmeasca raportari contabile anuale, informatiile publicate conform art. 1 sunt cele extrase din raportarile respective.
Art. 3. – Selectia informatiilor prevazute la art. 1 se face pe baza codului unic de inregistrare.
Art. 4. – (1) Din baza de date publicata potrivit art. 1 se incarca pe portalul Guvernului la adresa www.data.gov.ro seturile de date in format deschis continand informatii privind entitatile.
(2) Perioada de publicare/actualizare a informatiilor de la alin. (1) este de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni.
(3) Datele de la alin. (1) raman publicate pe o perioada de 10 ani. Dupa acest interval datele nu mai pot fi vizualizate/descarcate.
(4) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt cele care se publica pe serverul Ministerului Finantelor conform art. 1.
Art. 5. – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 628 din 23 decembrie 1999, cu modificarile ?i completarile ulterioare.
Art. 6. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
![Stancu Alina](https://infotva.manager.ro/images/autori//stancu-alinaautor_avatar.jpg)
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<