Tags: informatii publice, raportari anuale, raportari anuale distincte
Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect Ordin privind publicarea pe serverul institutiei a informatiilor cu caracter public.
Proiectul de ordin reglementeaza modalitatea de publicare pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor cu caracter public, corespunzatoare operatorilor economici si persoanelor juridice fara scop patrimonial.
Avand in vedere ca, potrivit legii contabilitatii, exista entitati obligate sa intocmeasca raportari contabile anuale, distinct de situatiile financiare anuale – intocmite uneori la alta data decat data de 31 decembrie – prin proiectul de ordin se prevede expres faptul ca, in cazul acestor entitati, informatiile publicate pe serverul Ministerului Finantelor sunt cele cuprinse in raportarile respective.
Odata cu intrarea in vigoare a noului ordin, urmeaza a fi abrogat Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), cu modificarile si completarile ulterioare.
Extras din Proiectul de Ordin:
ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
Art. 1. – (1) Informatiile cu caracter public se publica pe serverul Ministerului Finantelor, pentru a fi accesibile prin reteaua Internet.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt extrase din documentele depuse de entitati la unitatile Ministerului Finantelor ?i aflate in bazele de date centrale ale acestuia, actualizate conform normelor in vigoare. Publicarea datelor pe site-ul Ministerului Finantelor se face zilnic astfel incat sa reflecte modificarile aparute in baza de date cu o intarziere de maximum 24 de ore.
Art. 2. – (1) Informatiile prevazute la art. (1) se stabilesc anual, in functie de indicatorii cuprin?i in situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale intocmite de entitati conform reglementarilor contabile aplicabile.
(2) in cazul entitatilor care, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile ?i completarile ulterioare, au obligatia sa intocmeasca raportari contabile anuale, informatiile publicate conform art. 1 sunt cele extrase din raportarile respective.
Art. 3. – Selectia informatiilor prevazute la art. 1 se face pe baza codului unic de inregistrare.
Art. 4. – (1) Din baza de date publicata potrivit art. 1 se incarca pe portalul Guvernului la adresa www.data.gov.ro seturile de date in format deschis continand informatii privind entitatile.
(2) Perioada de publicare/actualizare a informatiilor de la alin. (1) este de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni.
(3) Datele de la alin. (1) raman publicate pe o perioada de 10 ani. Dupa acest interval datele nu mai pot fi vizualizate/descarcate.
(4) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt cele care se publica pe serverul Ministerului Finantelor conform art. 1.
Art. 5. – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 628 din 23 decembrie 1999, cu modificarile ?i completarile ulterioare.
Art. 6. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cheltuieli de evaluare si instruire a personalului. Tratament fiscal
Intrebare:
Va rugam sa ne oferiti clarificari privind incadrarea fiscala a unei cheltuieli cu formarea profesionala.
Compania noastra a contractat serviciile unei firme care presteaza servicii dupa cum urmeaza: servicii de training si evaluare personal utilizand metodologia PERSOLOG. O parte din managerii companiei vor participa la acest curs care are drept obiectiv dupa cum urmeaza: Evaluarea profilului si aptitudinilor personalului Beneficiarului; Identificarea nevoilor de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reevaluare cladire complet amortizata
Intrebare:
La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost amortizata complet la 31.12.2023, valoare amortizata 600.000 lei.
La 31.12.2024 s-a facut reevaluarea cladirii de catre un expert in domeniu si valoarea noua este 2.261.151 lei.
Cum se inregistreaza in contabilitatea firmei noua valoare a cladirii reevaluate conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Corectie erori contabile
Intrebare:
Societatea a fost platitoare de impozit micro pana in 31.12.2024, dupa care a devenit platitoare de impozit pe profit datorita cifrei de afaceri.
In anul 2024 a incasat venituri in avans inregistrate in contul 472 (in suma totala de 1.500.000 lei) de la persoane fizice pentru executarea unor lucrari de constructii si separat unul pentru vanzarea unui teren.
Mare parte din lucrarile pentru care au fost incasate aceste avansuri au fost finalizate inainte de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal creante neincasate
Intrebare:
Creante neincasate ajustarea TVA si deductibilitatea la calculul impozitului pe profit in cazul falimentului clientilor - implicatii fiscale
Va rog sa precizati daca mai este valabila solicitarea privind Hotararea definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, in vederea ajustarii TVA si a deductibilitatii impozitului pe profit.
Referitor la forma actelor judiciare, de exemplu hotarari sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<