Tags: informatii publice, raportari anuale, raportari anuale distincte
Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect Ordin privind publicarea pe serverul institutiei a informatiilor cu caracter public.
Proiectul de ordin reglementeaza modalitatea de publicare pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor cu caracter public, corespunzatoare operatorilor economici si persoanelor juridice fara scop patrimonial.
Avand in vedere ca, potrivit legii contabilitatii, exista entitati obligate sa intocmeasca raportari contabile anuale, distinct de situatiile financiare anuale – intocmite uneori la alta data decat data de 31 decembrie – prin proiectul de ordin se prevede expres faptul ca, in cazul acestor entitati, informatiile publicate pe serverul Ministerului Finantelor sunt cele cuprinse in raportarile respective.
Odata cu intrarea in vigoare a noului ordin, urmeaza a fi abrogat Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), cu modificarile si completarile ulterioare.
Extras din Proiectul de Ordin:
ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
Art. 1. – (1) Informatiile cu caracter public se publica pe serverul Ministerului Finantelor, pentru a fi accesibile prin reteaua Internet.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt extrase din documentele depuse de entitati la unitatile Ministerului Finantelor ?i aflate in bazele de date centrale ale acestuia, actualizate conform normelor in vigoare. Publicarea datelor pe site-ul Ministerului Finantelor se face zilnic astfel incat sa reflecte modificarile aparute in baza de date cu o intarziere de maximum 24 de ore.
Art. 2. – (1) Informatiile prevazute la art. (1) se stabilesc anual, in functie de indicatorii cuprin?i in situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale intocmite de entitati conform reglementarilor contabile aplicabile.
(2) in cazul entitatilor care, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile ?i completarile ulterioare, au obligatia sa intocmeasca raportari contabile anuale, informatiile publicate conform art. 1 sunt cele extrase din raportarile respective.
Art. 3. – Selectia informatiilor prevazute la art. 1 se face pe baza codului unic de inregistrare.
Art. 4. – (1) Din baza de date publicata potrivit art. 1 se incarca pe portalul Guvernului la adresa www.data.gov.ro seturile de date in format deschis continand informatii privind entitatile.
(2) Perioada de publicare/actualizare a informatiilor de la alin. (1) este de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni.
(3) Datele de la alin. (1) raman publicate pe o perioada de 10 ani. Dupa acest interval datele nu mai pot fi vizualizate/descarcate.
(4) Informatiile prevazute la alin. (1) sunt cele care se publica pe serverul Ministerului Finantelor conform art. 1.
Art. 5. – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 628 din 23 decembrie 1999, cu modificarile ?i completarile ulterioare.
Art. 6. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Intrebare:
Am nevoie sa ma consiliati si sa ma corectati, daca am gresit la interpretarea legii 16/2017.
Stiu ce este A1 si care sunt conditiile de obtinere.
Astfel, ma intereseza, strict urmatoarele aspecte:
1. O societate X SRL din Romania, isi detaseaza transnational un angatat al sau (A), in Germania, pentru o perioada 24 luni. Peste 10 luni, acest angatat se muta la o alta societate Y SRL, care il detaseaza tot in Germania.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract de imprumut
Intrebare:
Care este diferenta dintre contractul de imprumut si cel de creditare?
De exemplu, daca o societate imprumuta o alta societate, care contract trebuie folosit, cel de imprumut ori cel de creditare?
In opinia mea, un asociat crediteaza societatea, iar intre societati este de imprumut, e corect ceea ce zic eu?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Organizarea si efectuarea inventarierii
Intrebare:
O microinteprindere are doar 2 angajati dintre care unul este administrator si raspunde de departamentul financiar-contabil.
In vederea efectuarii inventarierii anuale conform legislatiei in vigoare nu putem indeplini criteriile privind constituirea comisiei de inventariere din cel putin 2 persoane presedinte.
Exista un temei legal sau exceptii legale care sa permita efectuarea inventarierii cu o singura persoana sau asociatul/asociatii pot face parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<