Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Contribuabilii organizati sub forma asocierilor fara personalitate juridica au obligatii in legatura cu distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor.
ObligatieObligatia se indeplineste utilizand formularul 104 „Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv.
Declaratia se completeaza de:
- asocierile cu sau fara personalitate juridica, constituite intre contribuabilii persoane juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania;
- asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente si persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate.
Termen si depunere
Declaratia se depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator, de catre persoana responsabila, desemnata potrivit legii (asociatul desemnat prin contract pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat), persoana juridica straina sau persoana fizica.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Formularul 104 se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala asocierea este inregistrata fiscal, in format electronic, pe suport magnetic sau optic. Formatul electronic se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe websiteurile ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Asistenta contribuabili, subcategoria Programe utile/Declaratii fiscale, respectiv DGFP Valcea, de la adresa www.finantevalcea.ro, categoria Utile, subcategoria Descarcare declaratii fiscale.
Formatul electronic va fi insotit de formularul editat in doua exemplare, semnat si stampilat, conform legii.
Important!
In cazul asocierilor pentru care, potrivit legii, nu exista obligatia inregistrarii fiscale, declaratia se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata persoana desemnata, potrivit legii, pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pentru fiecare asociat.
Corectarea declaratiei se face prin depunerea unei declaratii rectificative, situatie in care se va inscrie „X” in casuta prevazuta in acest scop.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101 din 21 ianuarie 2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Operatiunile de vanzare a bunurilor second-hand in UEDeclaratia 010Inregistrare inactivitate temporala. Norme aprobare regim de declarare derogatoriuOG 16/2022: Masuri in vigoare din august 2022 si masuri care se aplica de la 1 ianuarie 2023Guvernul doreste sa implementeze un program de lucru flexibil, in vederea pastrarii locurilor de munca (Comunicat de presa MMPS)Ultimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?PFA care a estimat alte VENITURI pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
In atentia operatorilor economici: Cum stabilim costul de achizitie al bunurilor?Aparitii legislative in domeniul fiscal. Vezi Ordinele MFPSediu in locuinta persoana fizica. Ce impozit pe cladire se va plati in 2016?Ajustare TVA stocuri la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Cum procedam?Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Ultimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiDin 1 ianuarie 2025 impozitul pe dividende creste de la 8% la 10%Microintreprindere in 2025. Noutati introduse prin OUG 156/2024Care este salariul minim in agricultura si un model de calcul salariu de la 1 ianuarie 2025Ministrul Finantelor: ‘’Voi face tot posibilul ca in 2025 cota de TVA sa NU creasca’’Articole similare
Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"