Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Contribuabilii organizati sub forma asocierilor fara personalitate juridica au obligatii in legatura cu distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor.
ObligatieObligatia se indeplineste utilizand formularul 104 „Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv.
Declaratia se completeaza de:
- asocierile cu sau fara personalitate juridica, constituite intre contribuabilii persoane juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania;
- asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente si persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate.
Termen si depunere
Declaratia se depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator, de catre persoana responsabila, desemnata potrivit legii (asociatul desemnat prin contract pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat), persoana juridica straina sau persoana fizica.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Formularul 104 se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala asocierea este inregistrata fiscal, in format electronic, pe suport magnetic sau optic. Formatul electronic se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe websiteurile ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Asistenta contribuabili, subcategoria Programe utile/Declaratii fiscale, respectiv DGFP Valcea, de la adresa www.finantevalcea.ro, categoria Utile, subcategoria Descarcare declaratii fiscale.
Formatul electronic va fi insotit de formularul editat in doua exemplare, semnat si stampilat, conform legii.
Important!
In cazul asocierilor pentru care, potrivit legii, nu exista obligatia inregistrarii fiscale, declaratia se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata persoana desemnata, potrivit legii, pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pentru fiecare asociat.
Corectarea declaratiei se face prin depunerea unei declaratii rectificative, situatie in care se va inscrie „X” in casuta prevazuta in acest scop.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101 din 21 ianuarie 2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Client radiat de la O.N.R.C. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit?Atentie, contribuabili! Ce declaratii trebuie depuse astazi la ANAFCompletare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Partea din venitul brut lunar ce depaseste 10.000 lei beneficiaza de facilitati fiscale?In primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Ultimele articole
Declaratia Unica in 2024. Cand se depune declaratia pentru dividendele din 2023?Noutate! Persoanele fizice pot angaja si plati legal personal pentru activitatile casniceModificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiTratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Articole similare
Spatiu inchiriat pentru asociati, administratori si parteneri de afaceri. Cand se deduc CHELTUIELIle si TVA-ul?Diurna in 2022: Cum se calculeaza plafonul pentru angajatii cu salariu de 3.000 leiCNIPMMR solicita modificarea Codului fiscalCase de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profitReevaluare leasing. Ce inregistrari contabile facem?Ultimele articole
Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024CHELTUIELI deductibile: tot ce trebuie sa stiiLimite de deductibilitate ale unor categorii de CHELTUIELI la calculul rezultatului fiscalTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Articole similare
Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"