Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Contribuabilii organizati sub forma asocierilor fara personalitate juridica au obligatii in legatura cu distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor.
ObligatieObligatia se indeplineste utilizand formularul 104 „Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv.
Declaratia se completeaza de:
- asocierile cu sau fara personalitate juridica, constituite intre contribuabilii persoane juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania;
- asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente si persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate.
Termen si depunere
Declaratia se depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator, de catre persoana responsabila, desemnata potrivit legii (asociatul desemnat prin contract pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat), persoana juridica straina sau persoana fizica.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Formularul 104 se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala asocierea este inregistrata fiscal, in format electronic, pe suport magnetic sau optic. Formatul electronic se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe websiteurile ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Asistenta contribuabili, subcategoria Programe utile/Declaratii fiscale, respectiv DGFP Valcea, de la adresa www.finantevalcea.ro, categoria Utile, subcategoria Descarcare declaratii fiscale.
Formatul electronic va fi insotit de formularul editat in doua exemplare, semnat si stampilat, conform legii.
Important!
In cazul asocierilor pentru care, potrivit legii, nu exista obligatia inregistrarii fiscale, declaratia se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata persoana desemnata, potrivit legii, pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pentru fiecare asociat.
Corectarea declaratiei se face prin depunerea unei declaratii rectificative, situatie in care se va inscrie „X” in casuta prevazuta in acest scop.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101 din 21 ianuarie 2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Transport international de marfuri. Care sunt aspectele fiscale si contabile de avut in vedere?Declaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaCum se pot asigura in sistemul national de sanatate persoanele care nu lucreaza in taraPrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Ultimele articole
Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu VENITURI din drepturi de autorPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereGhid ANAF pentru VENITURIle din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA la norma de venit si salariat. Ce obligatii CAS si CASS are in 2025Articole similare
Livrari intracomunitare de bunuri. Documente pentru justificarea aplicarii regimului de scutire TVASuma TVA de rambursat pentru productie finantata de la buget. Cum se poate anula obligatia de rambursare?Vanzare cladire. Inchidere conturi rezerve din reevaluare. Regim fiscal TVA.Profit reinvestit. Ce inregistrari contabile efectuam?Titlul III Capitolul IIUltimele articole
TVA si CHELTUIELIle auto: Cand ai deducere integralaLeasing operational autovehicul. Deductibilitate CHELTUIELI si TVA in acest cazTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarD101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste CHELTUIELI?Articole similare
Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"