Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Contribuabilii organizati sub forma asocierilor fara personalitate juridica au obligatii in legatura cu distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor.
ObligatieObligatia se indeplineste utilizand formularul 104 „Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv.
Declaratia se completeaza de:
- asocierile cu sau fara personalitate juridica, constituite intre contribuabilii persoane juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania;
- asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoanele fizice rezidente si persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate.
Termen si depunere
Declaratia se depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator, de catre persoana responsabila, desemnata potrivit legii (asociatul desemnat prin contract pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat), persoana juridica straina sau persoana fizica.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Formularul 104 se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala asocierea este inregistrata fiscal, in format electronic, pe suport magnetic sau optic. Formatul electronic se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe websiteurile ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Asistenta contribuabili, subcategoria Programe utile/Declaratii fiscale, respectiv DGFP Valcea, de la adresa www.finantevalcea.ro, categoria Utile, subcategoria Descarcare declaratii fiscale.
Formatul electronic va fi insotit de formularul editat in doua exemplare, semnat si stampilat, conform legii.
Important!
In cazul asocierilor pentru care, potrivit legii, nu exista obligatia inregistrarii fiscale, declaratia se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata persoana desemnata, potrivit legii, pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pentru fiecare asociat.
Corectarea declaratiei se face prin depunerea unei declaratii rectificative, situatie in care se va inscrie „X” in casuta prevazuta in acest scop.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101 din 21 ianuarie 2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reevaluare datorie in valuta. Inregistrari contabile si tratamentul TVAAJOFM clarifica situatia actelor care dovedesc plata obligatiilor fiscale in vederea decontarii a 41,5% din salariuSume uriase recuperate anul trecut de ANAF din combaterea evaziuniiBulgaria colecteaza 92% din TVA, Romania – 60%Microintreprinderea in 2021. VENITURI care se exclud din baza de impozitareUltimele articole
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025Prime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Articole similare
Diurna in 2022: Cum se calculeaza plafonul pentru angajatii cu salariu de 3.000 leiPlata facturi externe. Cum se inregistreaza in contabilitate diferentele de curs valutarCesiune contract de vanzare-cumparare si refacturarea primelor de asigurare. Se aplica TVA?Top 5 greseli facute de managerii din RomaniaCHELTUIELIle sociale, deductibile in limita unei cote de pana la 5%. Precizari ANAFUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. CHELTUIELIle sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiPrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?CHELTUIELI cu masa calda pentru salariati. Aceste CHELTUIELI sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"