Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
La 30 aprilie a.c, Guvernul Romaniei a transmis Comisiei Europene Programul de Convergenta 2015 - 2018. Transmiterea de catre statele membre si evaluarea de catre Comisia Europeana a Programului de Convergenta reprezinta o componenta a "Semestrului European" care priveste intarirea coordonarii politicilor economice, structurale si bugetare.
Romania a realizat in anul 2014 un deficit structural al Bugetului General Consolidat de 1,0% din PIB, ceea ce corespunde prevederilor Tratatului privind Stabilitatea, Coordonarea si Guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare de incadrare in obiectivul bugetar pe termen mediu.
Continuarea procesului de reforme in special al celui de consolidare fiscala, in baza acordului de finantare de tip preventiv incheiat cu UE, FMI si Banca Mondiala este de natura sa confere coerenta politicilor macroeconomice si financiare, contribuind la consolidarea increderii investitorilor si mentinerea stabilitatii macroeconomice si fiscale. Pe termen mediu, obiectivul specific al politicii bugetare este reprezentat de mentinerea in continuare a deficitului bugetar ce corespunde Tratatului privind Stabilitatea, Coordonarea si Guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare, tintele planificate fiind de 1,45% din PIB in 2015 care include un ajustor de 0,25 puncte procentuale din PIB pentru cofinantarea proiectelor sustinute din fonduri europene, iar pentru perioada 2016-2018 deficit sub 1,2% din PIB (conform metodologiei ESA). Romania a inregistrat in ultimii ani progrese considerabile in directia reducerii dezechilibrelor macroeconomice si refacerii unui spatiu de manevra fiscala si financiara, care impreuna cu politicile monetare si reformele structurale implementate sau in curs de implementare, au contribuit la mentinerea stabilitatii macroeconomice si financiare.
Acestea s-au reflectat pozitiv in evolutia economica. in perioada 2009 – 2011, Romania a inregistrat cele mai mari deficite bugetare ca urmare a consecintelor crizei economico-financiare si a politicii fiscale pro-ciclice din anii de dinaintea crizei, ceea ce a generat riscuri importante pentru cresterea si stabilitatea economica. Implementarea masurilor de consolidare fiscala au vizat reducerea deficitului bugetar si imbunatatirea situatiei finantelor publice. in anul 2014, in Romania, PIB a crescut cu 2,8%, fiind al patrulea an de crestere, ceea ce consolideaza tendinta de revenire din criza economica si financiara care a afectat si Romania in anii 2009 si 2010. Cresterea din 2014 s-a datorat, in principal, contributiei pozitive a cererii interne. Principalul factor al acestei cresteri, consumul privat, a fost sustinut de o crestere puternica a salariului real si de rate ale dobanzii ce au atins niveluri minime record. in perioada 2012-2014, prin politica bugetara caracterizata de un management prudent al cheltuielilor publice si de imbunatatire semnificativa a managementului datoriei publice, s-au inregistrat progrese importante in vederea reducerii riscurilor: - in anul 2013, Romania a iesit din procedura de deficit excesiv.
- Deficitul bugetar calculat conform metodologiei europene s-a redus cu 3,8 puncte procentuale in perioada 2011-2014, respectiv de la 5,3% in anul 2011, la 1,5% din PIB in anul 2014, in conditiile in care cresterea economica a fost relativ modesta comparativ cu ratele de crestere de dinaintea crizei, fapt ce confirma continuarea procesului de consolidare fiscala si incadrarea in parametrii stabiliti, ca urmare a unei politici bugetare prudente si sustenabile. Deficitul bugetar aferent anului 2014 reprezinta 1,5% din PIB, situandu-se astfel mult sub media deficitului bugetar pentru zona euro de 2,4% din PIB si pentru UE28 de 2,9% din PIB, fiind a treia tara cu cel mai mic deficit. Programul de Convergenta prezinta si implicatiile proiectului de lege privind Codul fiscal, aflat in prezent in dezbatere parlamentara.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Fata de scenariul de baza prezentat in varianta actuala a Programului de Convergenta, prognoza cresterii economice in conditiile create de masurile fiscale estimeaza o crestere suplimentara a produsului intern brut, in termeni reali, de 0,5 – 0,8 puncte procentuale. Efectele implementarii masurilor fiscale se vor resimti si in plan social. Astfel, cresterea economica suplimentara va genera, pe de o parte, un numar mai mare de salariati, si pe de alta parte, o crestere a veniturilor populatiei, in functie de comportamentul agentilor economici. Guvernului Romaniei isi pastreaza angajamentul din Programul de Convergenta anterior de adoptare a monedei euro incepand cu data de 1 ianuarie 2019.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Eroarea de 2 trilioane de dolari in DEFICITUL SUA, descoperita de un secretar al TrezorerieiDEFICITUL bugetar se majoreaza cu 0,2% din PIB. Se suplimenteaza bugetul MApNNoutati Legislatie Fiscala 06-10 aprilie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialSebastian Vladescu considera ca impozitul minim trebuie eliminatUltimele articole
Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Cotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiArticole similare
Acces rapid la informatiile gratuite din registrele de insolventa din UENoutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialCOMISIA EUROPEANA suspenda trei programe cofinantate pentru RomaniaProfitul reinvestit ar putea scapa de impozitare!Praful depaseste concentratia maxima admisa in 15 zone din tara. Bucurestiul, \"fruntas\" la poluareUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CArticole similare
Programul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Ce tari au un ritm de crestere economica mai rapidComisia modifica legislatia privind brevetele. Vor fi evitate litigiile multipleCare sunt industriile pe care isi bazeaza Romania CRESTEREA ECONOMICA?Impozitul pe gospodarie va crea o problema socialaUltimele articole
Schema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateSalariul minim european, o garantie ca salariile mici din tara vor creste odata cu dezvoltarea economicaCiolacu: Salariul minim brut in constructii va creste la 4.500 leiSalariul minim brut pe tara va fi MAJORAT la 3.300 lei, de la 1 octombrie 2023Ministrul Finantelor, 3 directii prioritare asumate pentru noul mandat. Printre acestea, reforma sistemului fiscal si crearea de locuri de muncaArticole similare
Ce explicatii a furnizat BNR despre bancile romanesti cu capital grecescAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"