Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz:
a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, pentru cetatenii romani, cetateni ai altor state sau apatrizii, pe perioada in care au, conform legii, domiciliul sau resedinta in Romania, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte;
b) persoanele fizice cetateni romani, cetatenii altor state sau apatrizii, pe perioada in care au, conform legii, domiciliul sau resedinta in Romania, si care realizeaza in Romania venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.
Cota contributiei asiguratorie pentru munca datorata de angajator este de 2,25% (a se vedea exceptia in domeniul constructiilor, despre care discutam la cap. privind deciziile corecte referitoare la salariati).
Persoanele fizice si juridice au obligatia de a calcula contributia asiguratorie pentru munca si de a o plati la bugetul de stat, intr-un cont distinct, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc veniturile sau pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se platesc veniturile, dupa caz.
Din contributia asiguratorie pentru munca incasata la bugetul de stat se distribuie lunar intre diferitele componente ale bugetului statului, anumite procente.
Baza lunara de calcul al contributiei asiguratorii pentru munca o reprezinta suma castigurilor brute realizate din salarii si venituri asimilate salariilor, in tara si in strainatate, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, care include:
a) veniturile din salarii, in bani si/sau in natura, obtinute in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege.
In situatia personalului roman trimis in misiune permanenta in strainatate, veniturile din salarii cuprind salariile de baza sau, dupa caz, soldele de functie/salariile de functie corespunzatoare functiilor in care persoanele respective sunt incadrate in tara, la care se adauga, dupa caz, sporurile si adaosurile care se acorda potrivit legii;
b) indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii;
c) indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii alese in cadrul persoanelor juridice fara scop patrimonial;
d) remuneratia administratorilor societatilor, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati/numiti in conditiile legii;
e) remuneratia obtinuta de directorii cu contract de mandat si de membrii directoratului de la societatile administrate in sistem dualist si ai consiliului de supraveghere, potrivit legii, precum si drepturile cuvenite managerilor, in baza contractului de management prevazut de lege;
f) sumele reprezentand participarea salariatilor la profit, potrivit legii;
g) sume reprezentand salarii, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile/hotarari judecatoresti definitive si executorii;
..continuarea o regasiti in ACEASTA lucrare«

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA/II/IF. Platitor sau neplatitor de TVA?IMM-urile, PFA-urile, ONG-urile si CMI-urile pot aplica pentru microgranturile de 2.000 Euro pana pe 21 octombrieAchizitie intracomunItara soft online de catre un PFA. Ce obligatii apar?Corectare erori. Ce documente sunt necesare?Discount primit de PFA - calculul impozitului pe venitUltimele articole
PFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UERaportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulDeclaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularArticole similare
Cheltuieli transport la si de la locul de munca pentru salariati. Regim fiscalConsilieri locali.Contributia asiguratoriePremii acordate pe perioada starii de urgenta. Baza de calcul pentru indemnizatii medicale si crestere copilBaza de calcul concedii medicale. Intra si valoarea tichetelor de masa pentru care se retine CASS din 2024?Contracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"