Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ordonanta de Urgenta nr. 24/2012 aduce modificari importante in ce priveste marcarea si regimul de gestionare in cadrul operatiunilor intracomunitare al produselor energetice.
Astfel, noul act normativ completeaza articolul 206^69 prin introducerea a treisprezece noi alineate, dupa alineatul (13), cu urmatorul cuprins:"(14) Produsele energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor pot fi eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare ori vandute, pe teritoriul Romaniei, numai daca sunt marcate si colorate potrivit prevederilor alin. (16) - (19).
(15) Sunt exceptate de la prevederile alin. (14) produsele energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor:
a) destinate exportului, livrarilor intracomunitare si cele care tranziteaza teritoriul Romaniei, cu respectarea modalitatilor si procedurilor de supraveghere fiscala stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
b) livrate catre sau de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale.
(16) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil]-4-(fenilazo) anilina.
(17) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
(18) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor se utilizeaza colorantul solvent blue 35 echivalent.
(19) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.
(20) Operatiunea de marcare si colorare a produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, realizata in antrepozite fiscale se face sub supraveghere fiscala.
(21) Operatorii economici din Romania care achizitioneaza marcatori si coloranti in scopul prevazut la alin. (14) au obligatia tinerii unor evidente stricte privind cantitatile de astfel de produse utilizate.
(22) Antrepozitarul autorizat din Romania are obligatia marcarii si colorarii produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor realizate in antrepozitul fiscal pe care il detine. In cazul achizitiilor intracomunitare si al
importurilor, responsabilitatea marcarii si colorarii la nivelurile prevazute la alin. (17) si (19), precum si a omogenizarii substantelor prevazute la alin. (16) si (18) in masa de produs finit revine persoanei juridice care desfasoara astfel de operatiuni si care poate fi antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau operatorul economic, dupa caz.
(23) Este interzisa, cu exceptiile prevazute de lege, eliberarea pentru consum, detinerea in afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vanzare sau vanzarea, pe teritoriul Romaniei, a produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, nemarcate si necolorate sau marcate si colorate necorespunzator potrivit prezentului titlu.
(24) Este interzisa marcarea si/sau colorarea produselor energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor cu alte substante decat cele precizate la alin. (16) si (18).
(25) Este interzisa utilizarea de substante si procedee care au ca efect neutralizarea totala sau partiala a colorantului si/sau marcatorului prevazuti/prevazut la alin. (16) si (18).
(26) Pentru produsele energetice prevazute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vanzare sau vandute, pe teritoriul Romaniei, nemarcate si necolorate, sau marcate si colorate necorespunzator, precum si in cazul neindeplinirii de catre operatorii economici a obligatiilor ce privesc modalitatile si procedurile de supraveghere fiscala stabilite prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 207/2012 privind aprobarea modalitatilor si procedurilor pentru realizarea supravegherii fiscale a productiei, depozitarii, circulatiei si importului produselor accizabile, se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina."
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul VIINoutati legislative cu incidenta fiscala in luna iunie 2016. Ce modificari importante se aplica?Documentar fiscal: Plata accizelor la bugetul de statIn primele doua luni ale lui 2017 s-a inregistrat excedent bugetar. Ce inseamna asta pentru firme?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniUltimele articole
Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Preturile de vanzare cu amanuntul NU vor mai fi declarate pe suport hartie. Va fi modificat titlul VIII din Legea 227/2015Articole similare
Scutiri la plata accizelor. Norme in vigoareCodul fiscal 2008 Titlul IX^1. Infractiuni - art. 296^1Exigibilitatea accizelor pentru tigari. Cum procedam la transferul dintre sucursale?Ce declaratii depunem pana la 25, respectiv 29 mai?Noile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120. Modificari OPANAF 3386/2016Ultimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024E-Transport: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024TVA Intracomunitar: ghidul completOperatiunea “Nargile”: Sanctiuni contraventionale de peste 1.301.500 lei aplicate de catre inspectorii antifraudaCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru contribuabili in luna AUGUST 2023Articole similare
A.N.A.F. a recuperat un prejudiciu de 74.700 din accize si TVAMFP anunta cele mai importante masuri pentru sprijinirea mediului de afaceriCum va arata noul proces verbal utilizat de inspectorii antifrauda?Evaziunea fiscala din industria alimentara: 50-60% din totalul pieteiGrup infractional din domeniul farmaceutic, destructurat de inspectorii DGAFUltimele articole
Modificari aduse Legii 241/2025 prin Legea 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. Tabel comparativActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Ce trebuie sa stie contribuabilii care realizeaza transporturi nationale si internationale cu risc fiscal ridicatDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde lei![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"