Tags: norme tehnice, codul vamal al uniunii, opanaf 2792/2017
In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura.
Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe
factura.
Inregistrarea exportatorilor se efectueaza in conformitate cu prevederile Regulamentului de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 in ceea ce priveste regulile de origine aplicabile in cadrul Sistemului generalizat de preferinte al Uniunii si ale protocoalelor privind regulile de origine si procedurile de determinare a originii, inclusiv ale anexelor acestora, informeaza AJFP Dambovita.
De asemenea, in vederea inregistrarii, exportatorii care doresc sa faca dovada originii prin intermediul atestatului de origine depun la Directia Generala a Vamilor o cerere conform modelului din anexa 22-06 din Regulamentul (UE) 2015/2.447.
Redam mai jos Ordinul nr. 2792/2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe
factura + NORME!
Avand in vedere prevederile art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii ("Codul vamal al Uniunii") si ale art. 37(21) (definitia "exportatorului inregistrat") si 37(22) ("atestat de origine") din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii,
tinand seama de prevederile art. 68 si 69 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea in aplicare a anumitor dispozitii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii si de prevederile referitoare la sistemul exportatorilor inregistrati,
tinand seama de prevederile anexei VI a Deciziei 2013/755/UE a Consiliului din 25 noiembrie 2013 privind asocierea tarilor si teritoriilor de peste mari la Uniunea Europeana ("Decizia de asociere peste mari"),
in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
Se aproba Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directia Generala a Vamilor si directiile regionale vamale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Nicolae Pietrareanu
Bucuresti, 28 septembrie 2017.
Nr. 2.792.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am facut o achizitie de consumabile din Cehia de la o firma neplatitoare de tva. Factura este in limba romana, cu tva inclus, se specifica pe factura ca se respecta prevederile art. 64 din Legea 235/2004 Coll., privind tva. Dupa ce am facut plata facturii, suma aferenta tva ne-a fost returnata. Va rog sa ma ajutati cu o monografie in aceasta speta, mentionez ca folosesc Saga C. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, vanzarea imobilului ce va avea o valoare de vanzare de peste 300.000 lei (plafon scutire TVA) va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O microintreprindere (magazin de Optica), care isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica, spatiu utilizat 100% pentru activitatea economica, urmeaza sa efectueze cheltuieli de amenajare si recompartimentare a spatiului, astfel incat sa respecte prevederile ORDONANTA DE URGENTA nr. 83 din 19 iunie 2000 privind organizarea si functionarea cabinetelor de libera practica pentru servicii publice conexe actului medical. Conform anexei 1 din ORDINUL nr. 1.992 din 14...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala a trecut incepand cu anul 2023 la impozit pe profit, iar la finalul anului 2023 inregistreaza pierdere. In anii anteriori cand a fost platitoare de impozit pe venit a avut profit are inregistrat profit nerepartizat. Intrebarea este daca poate sa repartizeze dividende aferente profitului din anii anteriori cand era platitoare de impozit pe venit sau trebuie sa recupereze inainte pierderea aferenta anului 2023 cand a devenit platitoare de impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 depozit) 2) Cand trebuie modificate datele pe facturi si informati clientii? (nota: biroul are un nr...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<