Tags: oanaf 2661/2017, norme tehnice, reglementari vamale, zone libere
Regasiti mai jos Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2661/2017 pentru modificarea si completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2759/2016 (M.Of. nr.750 din 19 septembrie 2017).
Avand in vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
ART. I
Normele tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.759/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 778 din 4 octombrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 5, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Titularul deciziei de aprobare a evidentei operative, eliberata de biroul vamal de supraveghere pentru desfasurarea activitatii de depozitare a marfurilor neunionale in zona libera, are urmatoarele responsabilitati:
a) sa se asigure ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala;
b) sa indeplineasca obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notifice in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuna in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;
d) sa comunice biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative."
2. La articolul 6 alineatul (2), literele c) si d) se abroga.
3. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Cererea de aprobare a evidentei operative constituie notificare prealabila, prevazuta la art. 244 alin. 2 din Codul vamal al Uniunii."
4. Titlul sectiunii a 5-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 5-a
Modificarea, revocarea sau anularea deciziei de aprobare a evidentei operative"
5. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Decizia de aprobare a evidentei operative poate fi modificata, revocata sau anulata de biroul vamal de supraveghere al zonei libere in cazurile prevazute la art. 27 si 28 din Codul vamal al Uniunii."
6. La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Revocarea aprobarii evidentei operative poate avea loc in special daca supravegherea vamala a uneia sau mai multor activitati in zona libera nu poate fi exercitata in mod eficient sau in caz de lipsuri repetate si nejustificate de marfuri."
7. La articolul 17, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"ART. 17
(1) Biroul vamal de supraveghere revoca inregistrarea depozitului in cazul in care una sau mai multe dintre conditiile ce au stat la baza inregistrarii nu mai sunt indeplinite.
(2) Biroul vamal de supraveghere anuleaza inregistrarea depozitului cand inregistrarea s-a facut pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar titularul avea cunostinta sau trebuia sa aiba cunostinta de acest fapt."
8. Articolul 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 24
in cazul disparitiei/lipsei nejustificate sau sustragerii de marfuri, pentru care nu se poate stabili statutul vamal unional sau neunional, acestea se considera ca fiind consumate/utilizate in zona libera sau sustrase de sub supraveghere vamala, fiind aplicabile prevederile art. 79 din Codul vamal al Uniunii."
9. La articolul 41, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) inscrierea in evidenta operativa a mentiunilor referitoare la declaratia de export si, dupa caz, la documentul de transport aferente scoaterii marfurilor din zona libera."
10. Titlul capitolului IV se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Conditii de utilizare si consum al marfurilor neunionale fara nasterea datoriei vamale"
11. La articolul 50, dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2) - (4), cu urmatorul cuprins:
"(2) Aprobarile de construire in zona libera, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, isi pastreaza valabilitatea.
(3) Deciziile de aprobare a evidentei operative, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, sunt supuse reevaluarii.
(4) in cazul prevazut la alin. (3), biroul vamal ia decizia de reevaluare inainte de data de 1 mai 2019. Reevaluarea deciziei de aprobare a evidentei operative are loc prin revocarea deciziei existente si, dupa caz, emiterea unei noi decizii. Revocarea se notifica fara intarziere titularului deciziei de aprobare a evidentei operative."
12. Anexa nr. 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ANEXA 1
la normele tehnice
Biroul Vamal de Supraveghere .........................
DECIZIE DE APROBARE A EVIDENtEI OPERATIVE Nr. ..................../.....................
Ca urmare a Solicitarii nr. ................, in conformitate cu prevederile art. 244 din Codul
vamal al Uniunii, se aproba:
.............................................................................. .............................................................................,
cu sediul/domiciliul in ...................................................... ..............................................................................
.............................................................................,
cod unic de inregistrare nr. ............................, certificat de inregistrare la registrul
comertului seria ........../nr. ................., pentru desfasurarea activitatii
.............................................................................. ..............................................................................
............................................................................................................................................................
.............................................................................. in zona libera ......................................................... .
Aprobarea acordata pentru tinerea evidentei operative in forma prezentata in solicitarea de referinta face parte integranta din prezenta aprobare.
De asemenea va aducem la cunostinta ca aveti urmatoarele obligatii:
a) sa va asigurati ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala;
b) sa indepliniti obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notificati in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuneti in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;
d) sa comunicati biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative.
Semnatura si stampila"
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti, 11 septembrie 2017.
Nr. 2.661.

de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Acoperire pierdere contabila
Intrebare:
Societate comerciala a fost microintreprindere pana la sfarsitul anului 2023 cand a inregistrat profit in suma de 30000 lei. In anul 2024 devine platitoare de impozit pe profit si inregistreaza pierdere la sfarsitul anului de 60000 lei. Trebuie sa recupereze pierderea la 2024 din profitul anului anterior (2023) urmand ca diferenta sa o recupereze in anii urmatori? Sau profitul anului 2023 poate fi repartizat la dividende urmand ca pierderea la 2024 sa fie recuperata in anii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare entitate publica
Intrebare:
O societatea comerciala platitoare de impozit pe profit executa lucrari de constructie pentru o autoritate publica locala. Totodata, societatea doreste sa faca o sponsorizare in bani catre aceasta autoritate publica in vederea oragnizarii zilei copilului pentru 1 iunie. Aceasta autoritate publica locala nu este inregistrata in Registrul entitatilor/unitatilor de cult.
Poate societatea sa scada din impozitul pe profit aceste sume platite ca si sponsorizare atunci cand...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie utilaj prin licitatie si revandut. Tratament fiscal
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA in RO: am participat la o licitatie in Spania pt. achizitionarea unui mic utilaj si am achitat intermediarului suma de 750 euro + comision 112 euro. Ulterior, dupa ce am facut plata, am renuntat la aceasta achizitie deoarece mai trebuiau achitate taxe vamale, transport si astfel se ajungea la o valoare destul de mare. Am anuntat firma de licitatie ca nu mai doresc acel utilaj iar firma de licitatie si l-a revandut, pt suma de 450 euro....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim achizitie echipament de la persoana fizica
Intrebare:
Doresc sa achizitionez o instalatie de vopsire de la o persoana fizica in valoare de 35.000 lei si sa o trec in patrimoniul societatii ca mijloc fix.
Ce documente trebuie sa intocmesc?
Ce implicatii reprezinta pentru persoana fizica din punct de vedere fiscal (daca trebuie sa plateasca oarecare impozite pentru vanzarea bunului pe care-l vinde din patrimoniul personal)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inactivitate temporara. Anulare cod TVA
Intrebare:
Activitatea unei societati platitoare de impozit pe profit si TVA trimestrial a fost suspendata temporar la Registru Comertului incepand cu data de 25.03.2025. Deciziile emise de ANAF de intrare in inactivitate fiscala si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt valabile incepand cu data de 30.04.2025. Pentru luna aprilie 2025 societatea trebuie sa mai depuna D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<