Tags: oanaf 2661/2017, norme tehnice, reglementari vamale, zone libere
Regasiti mai jos Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2661/2017 pentru modificarea si completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2759/2016 (M.Of. nr.750 din 19 septembrie 2017).
Avand in vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
ART. I
Normele tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.759/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 778 din 4 octombrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 5, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Titularul deciziei de aprobare a evidentei operative, eliberata de biroul vamal de supraveghere pentru desfasurarea activitatii de depozitare a marfurilor neunionale in zona libera, are urmatoarele responsabilitati:
a) sa se asigure ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala;
b) sa indeplineasca obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notifice in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuna in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;
d) sa comunice biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative."
2. La articolul 6 alineatul (2), literele c) si d) se abroga.
3. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Cererea de aprobare a evidentei operative constituie notificare prealabila, prevazuta la art. 244 alin. 2 din Codul vamal al Uniunii."
4. Titlul sectiunii a 5-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 5-a
Modificarea, revocarea sau anularea deciziei de aprobare a evidentei operative"
5. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Decizia de aprobare a evidentei operative poate fi modificata, revocata sau anulata de biroul vamal de supraveghere al zonei libere in cazurile prevazute la art. 27 si 28 din Codul vamal al Uniunii."
6. La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Revocarea aprobarii evidentei operative poate avea loc in special daca supravegherea vamala a uneia sau mai multor activitati in zona libera nu poate fi exercitata in mod eficient sau in caz de lipsuri repetate si nejustificate de marfuri."
7. La articolul 17, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"ART. 17
(1) Biroul vamal de supraveghere revoca inregistrarea depozitului in cazul in care una sau mai multe dintre conditiile ce au stat la baza inregistrarii nu mai sunt indeplinite.
(2) Biroul vamal de supraveghere anuleaza inregistrarea depozitului cand inregistrarea s-a facut pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar titularul avea cunostinta sau trebuia sa aiba cunostinta de acest fapt."
8. Articolul 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 24
in cazul disparitiei/lipsei nejustificate sau sustragerii de marfuri, pentru care nu se poate stabili statutul vamal unional sau neunional, acestea se considera ca fiind consumate/utilizate in zona libera sau sustrase de sub supraveghere vamala, fiind aplicabile prevederile art. 79 din Codul vamal al Uniunii."
9. La articolul 41, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) inscrierea in evidenta operativa a mentiunilor referitoare la declaratia de export si, dupa caz, la documentul de transport aferente scoaterii marfurilor din zona libera."
10. Titlul capitolului IV se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Conditii de utilizare si consum al marfurilor neunionale fara nasterea datoriei vamale"
11. La articolul 50, dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2) - (4), cu urmatorul cuprins:
"(2) Aprobarile de construire in zona libera, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, isi pastreaza valabilitatea.
(3) Deciziile de aprobare a evidentei operative, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, sunt supuse reevaluarii.
(4) in cazul prevazut la alin. (3), biroul vamal ia decizia de reevaluare inainte de data de 1 mai 2019. Reevaluarea deciziei de aprobare a evidentei operative are loc prin revocarea deciziei existente si, dupa caz, emiterea unei noi decizii. Revocarea se notifica fara intarziere titularului deciziei de aprobare a evidentei operative."
12. Anexa nr. 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ANEXA 1
la normele tehnice
Biroul Vamal de Supraveghere .........................
DECIZIE DE APROBARE A EVIDENtEI OPERATIVE Nr. ..................../.....................
Ca urmare a Solicitarii nr. ................, in conformitate cu prevederile art. 244 din Codul
vamal al Uniunii, se aproba:
.............................................................................. .............................................................................,
cu sediul/domiciliul in ...................................................... ..............................................................................
.............................................................................,
cod unic de inregistrare nr. ............................, certificat de inregistrare la registrul
comertului seria ........../nr. ................., pentru desfasurarea activitatii
.............................................................................. ..............................................................................
............................................................................................................................................................
.............................................................................. in zona libera ......................................................... .
Aprobarea acordata pentru tinerea evidentei operative in forma prezentata in solicitarea de referinta face parte integranta din prezenta aprobare.
De asemenea va aducem la cunostinta ca aveti urmatoarele obligatii:
a) sa va asigurati ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala;
b) sa indepliniti obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notificati in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuneti in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;
d) sa comunicati biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative.
Semnatura si stampila"
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti, 11 septembrie 2017.
Nr. 2.661.
de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
SOP. Chestiuni procedurale, contabile si fiscale.
Intrebare:
Societatea platitoare de impozit pe profit doreste sa implementeze programul de stock option plan: un program initiat in cadrul unei persoane juridice prin care se acorda angajatilor, administratorilor si/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, prevazute la pct. 26 lit. c) si d), dreptul de a achizitiona la un pret preferential sau de a primi cu titlu gratuit un numar determinat de titluri de participare, definite potrivit pct. 40, emise de entitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare perioada fiscala TVA si SALARII
Intrebare:
1. Pentru un SRL care a avut o achizitie intracomunitara de bunuri in anul 2023 si a fost platitor de tva lunar in 2023 din luna in care a avut AIC B si in 2024, in 2025, trebuie sa depuna D700 de revenire la trimestru pana cand (cu conditia sa nu fi depasit CA la tva de 100.000 eur in 2024, care se calculeaza prin adunarea randurilor din decont, da?)?
2. Pentru un SRL care a fost platitor trimestrial pentru D112 in 2024, dar a depasit numarul mediu de 3 salariati in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila
Intrebare:
Societate X din Romania factureaza la societatea Y din Bulgaria servicii. Serviciile prestate sunt efectuate in colaborare de 3 societati: una romaneasca, una bulgareasca si una greceasca, toate fiind platitoare de TVA.
Fima colaboratoare din Bulgaria ne-a facturat servicii cu tva deoarece ei considera ca serviciile se livreaza (presteaza) in Bulgaria (call center).
Care e tratamentul fiscal la societatea X? Este corect ca fima colaboratoare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri ale persoanelor fizice nerezidente
Intrebare:
1. Nerezident din Elvetia angajat la o societate din Romania cu program de 8 ore lucreza permanent la societate i se poate aplica vreo exceptie la plata obligatiilor salariale?Mentionez ca detine un certificat de rezidenta fiscala din Elvetia.
2. Nerezident din Elvetia realizeaza venituri din chirii din imobile si detine un certificat de rezidenta fiscala din Elvetia ce obligatii de plata are? Cum poate aplica scutiri sau reduceri de obligatii pentru aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<