Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Incepand de la jumatatea lunii august functioneaza Institutul de Studii Financiare (ISF), infiintat prin fuziunea dintre Fundatia Institutul de Management in Asigurari si Fundatia Institutul de Asigurari.
Un comunicat transmis de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), misiunea ISF este sa sprijine dezvoltarea organizatiilor, institutiilor si persoanelor care isi desfasoara activitatea sau care intentioneaza sa activeze in domeniul asigurarilor, pensiilor private si investitiilor financiare, al activitatilor conexe sau similare cu aceste activitati, precum si al managementului riscului, al managementului resurselor umane si al managementului organizatiei.
De asemenea, se mentioneaza ca printre principalele directii de actiune ale institutului se numara asigurarea pregatirii, perfectionarii si specializarii profesionale a persoanelor care lucreaza in domeniul serviciilor financiare, acordarea de atestate profesionale, elaborarea de standarde ocupationale si sisteme de evaluare bazate pe competente, realizarea de studii si cercetari in domeniul serviciilor financiare nebancare, editarea de publicatii de specialitate, elaborarea de propuneri de norme tehnice si principii profesionale aplicabile in domeniul financiar nebancar, precum si organizarea de activitati de informare si educare in domeniul financiar, la nivel national si international.
Totodata, noua entitate dedicata pregatirii profesionale - cu precadere in sectorul serviciilor financiare nebancare - are ca fondator Autoritatea de Supraveghere Financiara si este sustinuta de asociatii reprezentative din domeniu, in calitate de membri: Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Asociatia de Drept a Asiguratorilor din Romania (ADAR) si Asociatia Romana de Actuariat (ARA), fiind in curs de inscriere si alte asociatii profesionale ale pietei financiare nebancare.
Potrivit Agerpres, conducerea si administrarea ISF vor fi asigurate de un Consiliu Director compus din cel putin cinci membri, cu un mandat de 4 ani, iar conducerea si coordonarea activitatii curente vor intra in responsabilitatea unui director general.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examen Consultant Fiscal 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Pe termen lung, ISF isi propune alinierea activitatii la cerintele europene, trecerea de la acumularea de cunostinte la acumularea si evaluarea de competente, furnizarea de programe de formare profesionala pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizationale, determinate de cerintele legislative, de dinamica pietei si a cadrului european, contribuind la maturizarea pietei financiare nebancare din Romania, la crearea capacitatii acesteia de a face fata concurentei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Se va infiinta INSTITUTUL DE STUDII FINANCIAREArticole similare
Noutati fiscale: OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normativeAplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice (Material ANAF)Posibilitatile de vanzare sub cost a marfurilor. Inchiderea activitatiiModernizarea serviciilor ANAF. Angajamente pe termen mediu pentru serviciile acordate contribuabililorCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul VIII - Taxa hotelieraUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiIntreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Livrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileArticole similare
Ce obligatii are angajatorul/conducatorul institutiei privind purtarea mastiiDocumentar fiscal: Declaratia 307 privind sumele rezultate din ajustarea, corectia ajustarilor sau regularizarea TVACine are obligatia de depunere a formularului 221?Violeta Alexandru anunta schimbari majore in administratie. Va fi reluat proiectul “fara ziduri†la Casele de pensiiContinut factura. Mentiunea TVA la incasareUltimele articole
Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Cum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareE-Transport 2024: CINE are OBLIGATIA introducerii datelor cu privire la transporturi in sistemE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"