Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Scandalul diurnei si al firmelor care risca sa fie inchise, explicat de ANAF

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 28 Oct. 2014 Exclusiv
Tags: anaf, comunicat, diurna, detasat, ordonanta, codul de procedura fiscala, obligatii fiscale

ANAF transmite un comunicat in care explica faptul ca agentiile de presa au preluat recent stirea conform careia aproximativ 300 de firme risca sa se inchida dupa ce statul cere plata diurnei pe care acestea au acordat-o salariatilor romani detasati temporar in strainatate.




In acest context, ANAF a emis comunicatul pe care il redam mai jos:

In cursul anului 2014, Directia Generala Antifrauda Fiscala a demarat verificari pe linia prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, care se manifesta in domeniul muncii nedeclarate si subdeclarate, in cadrul unui proiect pilot vizand cresterea conformarii fiscale in domeniul impozitului pe salarii si contributiilor sociale.

Proiectul este subsecvent prevederilor Strategiei de conformare fiscala elaborata pe baza evaluarii riscurlor la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in contextul asumarii angajamentelor convenite cu Uniunea Europeana si Fondul monetar International si este realizat in scopul prevenirii si combaterii muncii nedeclarate si/sau subdeclarate, in scopul sprijinirii concurentei loiale in meidul de afaceri, respectiv a protejarii angajatilor prin cresterea nivelului de securitate sociala. Acest proiect a fost anuntat public inca din 23.04.2014, comunicat pe care il puteti vizualiza si pe site-ul www.anaf.ro la adresa https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/907483.pdf.

In acest context, suplimentar fata de actiunile care vizeaza combaterea muncii nedeclarate, verificarile au fost extinse si la contribuabili autorizati ca agenti de munca temporara, avand in vedere imprejurarile specifice in care acestia isi desfasoara activitatea. Riscul fiscal evaluat este caracterizat de discrepanta majora dintre veniturile la care se stabilesc si platesc obligatii fiscale, de regula salariul minim in Romania si a celor considerate neimpozabile de agentii de munca temporara, semnificativ mai mari decat cele impozabile, diurna medie platita fiind de aproximativ 1.500 euro pe luna. Au fost constatate insa si cazuri extreme, in care veniturile asupra carora s-a platit impozit si contributii sociale au fost la nivelul salariului de baza minim brut pe tara pentru un program de lucru partal de 2 ore pe zi (reprezentand 322 lei in 2014), in timp ce diurna neimpozabila a atins si 2.000-2.500 euro.
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii


Specificul acestei activitati consta in faptul ca agentul de munca temporara incheie separat un contract de munca temporara cu fiecare salariat temporar si un contract de punere la dispozitie cu utilizatorul. In aceste conditii, fiecare angajat cunoaste de la inceputul misiunii de munca temporara locul de desfasurare a activitatii si isi asuma obligatiile mentionate in contractul de munca temporara.

Astfel, diferenta dintre salariul minim din Romania, la care se platesc obligatiile fiscale si salariul minim din statul membru al Uniunii Europene in care lucratorul este pus la dispozitia unei intreprinderi utilizatoare, pe care agentul de munca temporara are obligatia sa il asigure conform legislatiei in vigoare, este platita cu titlu de diurna pe care agentul de munca temporara o considera venit neimpozabil.

Aceasta metoda, prin care a fost disimulata plata unor drepturi de natura salariala a fost utilizata pentru a nu fi inregistrate si virate la bugetul consolidat al statului obligatiile fiscale constand in impozit pe venit si contributii sociale, fiind de natura sa genereze distorsiuni concurentiale pe piata muncii si sa afecteze nivelul de securitate sociala al angajatilor.

Constatarile au fost extinse la nivelul intregii tari si efectuate pe baza unei metodologii de control la contribuabilii autorizati ca agenti de munca temporara care au inregistrat venituri din prestarea unor servicii externe. Pentru finalizarea instrumentarii acestor cazuri si pentru asigurarea unei abordari unitare s-a colaborat cu Inspectia Muncii din Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, si cu Directia Generala de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale din Ministerul Finantelor Publice.

Avand in vedere aspectele constatate, coroborate cu prevederile legale incidente, sumele acordate cu titlu de diurna au fost reincadrate din punct de vedere fiscal de asemenea avand in vedere imprejurarile in care au fost savarsite faptele, au fost sesizate organele de urmarire penala. In ceea ce priveste masurile asiguratorii dispuse si instituite in timpul controalelor antifrauda la contribuabilii verificati pentru asigurarea recuperarii prejudiciilor si impiedicarea instrainarii patrimoniului, va informam ca poprirea asiguratorie a conturilor bancare nu este de natura a afecta plata drepturilor salariale catre angajati, in cauza fiind aplicabile prevederile art. 149, alin. (12), lit. a) din Codul de procedura fiscala, asa cum de altfel rezulta si din adresele de infiintare a popririi transmise de organele fiscale.

Precizam faptul ca, in materie fiscala prescriptia dreptului de a stabili obligatii fiscale este prevazuta la art. 91 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala care stipuleaza ca dreptul organului fiscal de a stabili obligatii fiscale se prescrie in termen de 5 ani, respectiv in termen de 10 ani in cazul in care acestea rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala.

In ceea ce priveste statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania precizam ca activitatea acestuia face obiectul unor reglementari speciale, aprobate prin Legea nr. 223/2007. Reglementari speciale exista si in situatia personalului navigant maritim, a personalului din domeniul transportului rutier si feroviar international etc., drepturile acordate acestor categorii de personal nefiind asimilate celor acordate de agentii de munca temporara.




Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Scandalul diurnei si al firmelor care risca sa fie inchise, explicat de ANAF":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi




Comentarii 2 comentarii

Dan 2015-04-15 04:57:10

Numele meu este S D, am urmarit cu interes emisiunea dumneavoastra din 14 Aprilie 2015, fiind personal intersat de aspectul tratamentului cu privire la indemnizatiea de deplasare, popular spus DIURNA. ANAF are in subordine DIRECTIA GENERALA DE ANTIFRAUDA FISCALA, care, este un organism fara personalitate juridica, un soi de stuto-camila, ale carei acte, juridic vorbind, sunt nule de drept, deoareca susamintita entitate nu exista juridic, dar este dotata cu autoturisme noi, armament si mai nou uniforme, care seamana cu cele de padurar, toate acestea platite de noi, platitorii de taxe. DIRECTIA GENERALA DE ANTIFRAUDA FISCALA are puteri uluitoare, acordate de lege. Acestia ne sfideaza , pe noi , cei care le platim salariile, dind buzna in unitati economice facind cam tot ce doresc , perchezitii corporale fara mandat , perchezitii in incinte, tot fara mandat fara a exista un control asupra acestora. Domniile lor se erijaza in politisti, procurori, judecatori si nu in ultimul rand executori, dispunand confiscati, si in ultima vreme suspendarea activitatii comerciale, invocind motive de tot rasul-plinsul. Dupa incheirea contoalelor, care pote dura si un an calendaristic, acestia, incheie un proces verbal, care ATERNTIE ACUM, nu poate fi contestat in instanta, deoarece nu este un document fiscal, dar in baza caruia ANAF instituie fara nici o motivatie SECHESTRE ASIGURATORII pe conturi si bunuri, mobile si imobile. In acest moment, starea de insolventa si faliment sint CERTE. De regula procesele verbale contin debite de milioane, care nu sunt CERTE , LICHIDE , Si EXIGIBILE, cu toate acestea tot patimoniule persoanei juridice este sub sechestru, conducind la ceace am amintit anterior Referitor la Indemnizatia de deplasare, CODUL MUNCII Art 44 alin 2 , stabuleste indubitabil , acest drept, fara loc de interpretare: 2 Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport Ai cazare, precum Ai la o indemnizaA?ie de delegare, A(R)n condiA?iile prevAzute de lege sau de contractul colectiv de muncA aplicabil. Art 38 Codul muncii Spune: SalariaA?ii nu pot renunA?a la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzacA?ie prin care se urmAreAte renunA?area la drepturile recunoscute de lege salariaA?ilor sau limitarea acestor drepturi este lovitA de nulitate.Deci, lovite de nulitate sunt si pricesele verbale intocmite de DGAP Acest ultim articol este devastator pentru ANAF, doar ca domniile lor, nu prea stiu carte, si nici nu le pasa de aplicarea legii. In timpul controlului angajatii DGAF, fac cercetari pe Codul Muncii, Drept comercial,Drept European si Dreptul Afacerilor, uitind ca nu au aceasta cmprtenta si nici pregatirea necesara, si nepasindu-le ca intra sub incidenta Codului Penal Art. 297 : Abuzul A(R)n serviciu 1 Fapta funcA?ionarului public care, A(R)n exercitarea atribuA?iilor de serviciu, nu A(R)ndeplineAte un act sau A(R)l A(R)ndeplineAte A(R)n mod defectuos Ai prin aceasta cauzeazA o pagubA ori o vAtAmare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseAte cu A(R)nchisoarea de la 2 la 7 ani Ai interzicerea exercitArii dreptului de a ocupa o funcA?ie publicA. 2 Cu aceeaAi pedeapsA se sancA?ioneazA Ai fapta funcA?ionarului public care, A(R)n exercitarea atribuA?iilor de serviciu, A(R)ngrAdeAte exercitarea unui drept al unei persoane ori creeazA pentru aceasta o situaA?ie de inferioritate pe temei de rasA, naA?ionalitate, origine etnicA, limbA, religie, sex, orientare sexualA, apartenenA?A politicA, avere, vA?rstA, dizabilitate, boalA cronicA necontagioasA sau infecA?ie HIV/SIDA. Incadrare fisacala se face fara exceptie In baza ART 11, alin 1 Cod fiscal , care spune: ART. 11 Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal 1 La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe A(R)n A(R)nA?elesul prezentului cod, autoritAA?ile fiscale pot sA nu ia A(R)n considerare o tranzacA?ie care nu are un scop economic sau pot reA(R)ncadra forma unei tranzacA?ii pentru a reflecta conA?inutul economic al tranzacA?iei. An cazul A(R)n care tranzacA?iile sau o serie de tranzacA?ii sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca fAcA?nd parte din domeniul de aplicare al convenA?iilor de evitare a dublei impuneri. Prin tranzacA?ii artificiale se A(R)nA?elege tranzacA?iile sau seriile de tranzacA?ii care nu au un conA?inut economic Ai care nu pot fi utilizate A(R)n mod normal A(R)n cadrul unor practici economice obiAnuite, scopul esenA?ial al acestora fiind acela de a evita impozitarea ori de a obA?ine avantaje fiscale care altfel nu ar putea fi acordate. Acest articol se refera la tranzactii, nicidecum la contracte de munca, indemnizatii de deplasare si alte aspecte sesizate de Codul Muncii Legiuitorul s-a gandit la TRANZACTII COMERCIALE cind a scris acest articol. Baza legala , prin care sunt platite indemnizatii de deplasare este urmatoare: CODUL MUNCII: Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii actualizat 2015 Art. 38 SalariaA?ii nu pot renunA?a la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzacA?ie prin care se urmAreAte renunA?area la drepturile recunoscute de lege salariaA?ilor sau limitarea acestor drepturi este lovitA de nulitate. Art. 39 n alte drepturi prevAzute de lege sau de contractele colective de muncA aplicabile. Art. 40 ALIN 2 Lit C c sA acorde salariaA?ilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de muncA aplicabil Ai din contractele individuale de muncA; DECI, ANGAJATORUL ESTE OBLIGAT SA PLATEASCA INDEMNIZATIA DE DEPLASARE Art. 42 1 Locul muncii poate fi modificat unilateral de cAtre angajator prin delegarea sau detaAarea salariatului A(R)ntr-un alt loc de muncA decA?t cel prevAzut A(R)n contractul individual de muncA. Art. 44 2 Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport Ai cazare, precum Ai la o indemnizaA?ie de delegare, A(R)n condiA?iile prevAzute de lege sau de contractul colectiv de muncA aplicabil. Art. 45 DetaAarea este actul prin care se dispune schimbarea temporarA a locului de muncA, din dispoziA?ia angajatorului, la un alt angajator, A(R)n scopul executArii unor lucrAri A(R)n interesul acestuia. An mod excepA?ional, prin detaAare se poate modifica Ai felul muncii, dar numai cu consimA?AmA?ntul scris al salariatului. Art. 46 4 Salariatul detaAat are dreptul la plata cheltuielilor de transport Ai cazare, precum Ai la o indemnizaA?ie de detaAare, A(R)n condiA?iile prevAzute de lege sau de contractul colectiv de muncA aplicabil. Acestea toate, sunt drepturi, pe care Statul Roman le neaga astazi, desi ele sunt de LEGE LATA Ca, salariatii DGAF nu cunosc codil muncii, este de inteles, neavand competente in acest sens, dar ca nu cunosc CODUL FISCAL este deosebit de grav. ART 11 alin 1 Cod fiscal, face referire la TRANZACTII, nu la relatii de minca, si nu da dreptul ANAF sa reincadreze veniturile din Indemnizatii de deolasare ca fiind drepturi salariale, dealtfel nici o lege nu le acorda acest drept , cu subiect si predicat, mai mult Codul fiscal este foarte explicit la ART 55 Alin 4 lit g : 4 UrmAtoarele sume nu sunt incluse A(R)n veniturile salariale Ai nu sunt impozabile, A(R)n A(R)nA?elesul impozitului pe venit: ART 4 G indemnizaA?iile Ai orice alte sume de aceeaAi naturA, primite de salariaA?i, pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai A(R)n strAinAtate, A(R)n interesul serviciului, A(R)n limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotArA?re a Guvernului pentru personalul din instituA?iile publice, precum Ai cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport Ai cazare; Norme metodologice ART. 55 al.4 g 85. An categoria cheltuielilor de delegare Ai detaAare se cuprind cheltuielile cu transportul, cazarea, precum Ai indemnizaA?ia de delegare Ai de detaAare A(R)n A?arA Ai A(R)n strAinAtate, stabilite A(R)n condiA?iile prevAzute de lege sau A(R)n contractul de muncA aplicabil. Si acum BOMBOANA PE COLIVA, devastator pentru ANAF ; ART 55, alin 4 lit m : m sumele sau avantajele primite de persoane fizice din activitAA?i dependente desfAAurate A(R)ntr-un stat strAin, indiferent de tratamentul fiscal din statul respectiv. Pana cum am facut dovada ca AMGAJATII ANAF NU STII CARTE, acum vom face dovada ca nici sefii lor supremi nu sunt mai bine pregatiti. In data de 23 decembrie, cind tot Romanaul se pregatea de Craciun, Domnul Gelu Stefan Diaconu, omul generalului viceprim ministru, un obscur personaj de la Vaslui, ajuns pe cai mari la ANAF, fara cunostinte juridice, intraba MFP, prin Adresa nr.803248/2014 , pe ministrul colectionar de arta si ligouri care intretimp a fost ascuns putin : CUM FACEM SA NE SCOATEM ,PENTRU CA AM CAM SARIT CALUL, si transportatorii ameninta sa paralizeze tara. Ministril colectionar, fiid cam oculat cu arta plastica, si nefiin de gasit, paseaza cartoful fierbunte Domnului secretar de stat Dan Manolescu, care diplonatic, in ajun de an nou, 30 dec 2014, propune, contribuabili sa fie luati la bucata si tocati marunt marunt : Domnului Gelu Atefan Diaconu, preAedinte al AgenA?iei NaA?ionale de Administrare FiscalA Stimate domnule preAedinte, Referitor la adresa dumneavoastrA cu nr. 803248/2014 prin care ne solicitaA?i punctul de vedere cu privire la tratamentul fiscal aplicat de organele de inspecA?ie fiscalA sumelor primite sub formA de diurnA externA de salariaA?iAoferi, A(R)n perioada 1.01.2011 -31.05.2014, ca urmare a desfAAurArii activitAA?ii privind transportul rutier de mArfuri pe parcurs extern, vA comunicAm urmAtoarele: I. Tratamentul fiscal aplicabil indemnizaA?iei de delegare/de detaAare 1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 4 lit. g din Codul Fiscal A(R)n vigoare pA?nA la 1 februarie 2013, sumele primite de angajaA?i pentru acoperirea cheltuielilor de transport Ai cazare a indemnizaA?iei primite pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai A(R)n strAinAtate, A(R)n interesul serviciului, A(R)n A(R)nA?elesul impozitului pe venit nu erau incluse A(R)n veniturile salariale Ai nu erau impozabile, cu excepA?ia sumelor acordate de persoane juridice fArA scop patrimonial Ai alte entitAA?i plAtitoare de impozit pe profit, peste limita a 2,5 ori indemnizaA?ia acordatA salariaA?ilor din instituA?iile publice. TotodatA, potrivit art. 55 alin. 2 lit. i din acelaAi act normativ A(R)n vigoare pA?nA la 1 februarie 2013, sumele acordate de organizaA?ii nonprofit Ai de entitAA?i neplAtitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaA?ia primitA pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai strAinAtate, A(R)n interesul serviciului, pentru salariaA?ii din instituA?iile publice, erau venituri considerate asimilate salariilor pentru care erau aplicabile regulile de impunere proprii veniturilor din salarii. De asemenea, pA?nA la data de 01 februarie 2013, A(R)n baza lunarA de calcul al contribuA?iilor sociale individuale obligatorii intrau numai indemnizaA?iile acordate salariaA?ilor pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai strAinAtate, A(R)n interes de serviciu, de persoanele juridice fArA scop patrimonial Ai de alte entitAA?i neplAtitoare de impozit pe profit, inclusiv Banca NaA?ionalA a RomA?niei, peste limita a de 2,5 ori indemnizaA?ia acordatA salariaA?ilor din instituA?iile publice. 2. Urmare modificArilor Ai completArilor aduse prin OrdonanA?a Guvernului nr 8/2013 pentru modificarea Ai completarea legii nr 571/2013, privind Codul Fiscal Ai reglementarea unor mAsuri financiar fiscale, A(R)ncepA?nd cu data de 1 februarie 2013, A(R)n baza art. 55 alin. 4 lit. g indemnizaA?iile Ai orice alte sume de aceeaAi naturA, primite de salariaA?i, pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai strAinAtate, A(R)n interesul serviciului, A(R)n limita de 2,5 ori nivelul legal, stabilit prin HotArA?re a Guvernului pentru personalul din instituA?iile publice, precum Ai cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport Ai cazare nu sunt incluse A(R)n veniturile salariale Ai nu sunt incluse A(R)n veniturile salariale Ai nu sunt impozabile A(R)n sensul impozitului pe venit. An acelaAi timp, este consideratA venit asimilat salariului, indemnizaA?ia primitA de angajaA?i pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, A(R)n A?arA Ai A(R)n strAinAtate, A(R)n interesul serviciului, precum Ai orice alte sume de aceeaAi naturA, pentru partea ce depAAeAte de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotArA?re a Guvernului pentru personalul din instituA?iile publice, aplicA?ndu-se regulile de impunere proprii veniturilor din salarii, conf cu art.55 alin. 2 lit. i. An mod similar, cu aceeaAi datA, conform prevederilor art.296E4 alin. 1 lit. m din Codul fiscal, intrA A(R)n baza lunarA de calcul al contribuA?iilor sociale individuale obligatorii indemnizaA?iile Ai orice alte sume de aceeaAi naturA, primite de salariaA?i pe perioada delegArii Ai detaAArii A(R)n altA localitate, din A?arA sau strAinAtate, A(R)n interes de serviciu, pentru care depAAeAte limita de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotArA?re a Guvernului pentru personalul din instituA?iile publice. II. Opinie privind aplicarea prevederilor Codului Fiscal A(R)n coroborare cu prevederile din legislaA?ia muncii An ceea ce priveAte aplicarea de HG nr 518/1995 cu privire la drepturi Ai obligaA?ii pentru personalul romA?n trimis A(R)n strAinAtatea pentru A(R)ndeplinirea unor misiuni temporare, cu modificArile Ai completArile ulterioare, A(R)n cazul prezentat de dumneavoastrA, apreciem cA norma juridicA nu e una imperativA, ci are doar caracter de recomandare, aAa cum dealtfel rezultA Ai din art. 17 alin.1, astfel: "1 Se recomandA agenA?ilor economici alA?ii, decA?t cei de la art.16 alin 1, precum Ai fundaA?iilor, asociaA?iilor Ai altora asemenea, sA aplice corespunzAtor prevederile prezentei hotArA?ri. Pe de altA parte, Codul Fiscal reglementeazA numai modalitatea de calcul a limitei A(R)n care indemnizaA?ia acordatA salariaA?ilor nu genereazA venit impozabil prin raportare la nivelul diurnelor stabilit pentru fiecare A?arA, potrivit prevederilor HG nr 518/1995, anexa 1. An aceste condiA?ii, A(R)n opinia noastrA, A(R)ncadrarea activitAA?ii de transport rutier internaA?ional A(R)n una din situaA?iile prezentate la art.1 din HG nr. 518/1995 este nerelevantA. Pe cale de consecinA?A drepturile de care pot beneficia salariaA?ii, A(R)n cazul prezentat, sunt reglementate de Legea 53/2003- Codul Muncii Ai alte prevederi ale legislaA?iei A(R)n materie. Astfel, Codul Muncii defineAte delegarea ca exercitarea temporarA, din dispoziA?ia angajatorului, de cAtre salariat a unor lucrAri sau sarcini corespunzAtoare atribuA?iilor de serviciu, A(R)n afara locului de muncA. Locul de muncA, iar A(R)n lipsa locului de muncA fix, posibilitatea salariatului sA munceascA A(R)n diverse locuri reprezintA element obligatoriu al contractului individual de muncA. An funcA?ie de situaA?ia concretA a fiecArui salariat, situaA?ie care trebuie sA fie reflectatA prin elementele contractului individual de muncA, salariatul are dreptul la plata indemnizaA?iei de delegare sau beneficiazA de prestaA?ii suplimentare A(R)n bani sau A(R)n naturA, dupA caz. Referitor la art.11 din Codul fiscal, invocat de dumneavoastrA A(R)n adresa nr 803248/2014, ca bazA legalA de reA(R)ncadrare a sumelor acordate Aoferilor, precizAm cA aceasta instituie A(R)n materie fiscalA un principiu general antiabuz, A(R)n sens cA pentru stabilirea impozitelor e relevant conA?inutul economic al unei tranzacA?ii, al unor operaA?iuni Ai, mai mult, acest articol dA dreptul autoritAA?ii fiscale ca, A(R)n situaA?ia A(R)n care se constatA cA forma A(R)n care e prezentatA o tranzacA?ie nu reflectA conA?inutul economic al acesteia, autoritatea o poate reA(R)ncadra din punct de vedere al impozitArii tocmai pentru a reprezenta conA?inutul economic real al acesteia. Acest principiu are la bazA faptul cA, A(R)n general, substanA?a economicA a unei tranzacA?ii e cea care genereazA baza de impozitare vizatA de legea fiscalA, iar prezentarea A(R)ntr-o altA formA a tranzacA?iei diferitA de cea corespunzAtoare conA?inutului sAu real urmAreAte, de regulA, obA?inerea unor avantaje fiscale. An cazul concret prezentat de dumneavoastrA, considerAm cA aplicarea principiului menA?ionat mai sus trebuie sA se bazeze pe o analizA concretA a fiecArui caz A(R)n parte, respectiv a elementelor obligatorii din contractul individual de muncA, a se vedea art 17, alin 3, lit. b Codul muncii privitoare la acordarea diurnei A(R)n raport cu conA?inutul economic al activitAA?ii desfAAurate Ai sA demonstreze cu ajutorul mijloacelor de probA prevAzute de lege, cA forma juridicA a acestor contracte nu reflectA conA?inutul economic al activitAA?ii efectiv desfAAurate. AvA?nd A(R)n vedere cele prezentate anterior, pentru clarificarea aspectelor din legislaA?ia muncii referitoare la acordarea drepturilor de care pot beneficia salariaA?ii A(R)n desfAAurarea activitAA?ii de transport rutier de marfA pe parcurs extern, A(R)n speA?A indemnizaA?ia de delegare, am solicitat punctul de vedere Ministerului Muncii, Familiei, ProtecA?iei Sociale, ca instituA?ie cu competenA?A A(R)n domeniul legislaA?iei muncii. DupA primirea rAspunsului urmeazA sA completAm prezenta opinie. An altA ordine de idei, A(R)n legAturA cu abordarea de cAtre ANAF a unor verificAri fiscale cu anumitA tematicA, ce impacteazA asupra unor A(R)ntregi sectoare ale economiei naA?ionale vA recomandAm ca A(R)nainte de declanAarea acestora sau extinderea lor la nivel naA?ional sA realizaA?i cel puA?in activitAA?ile prealabile: -O analizA a tratamentului fiscal aplicabil asupra problematicii respective A(R)n perioadele anterioare, comparabile din punct de vedere legislativ, inclusiv a jurisprudenA?ei existente. -O amplA documentare asupra aplicArii legislaA?iei incidente domeniului abordat, inclusiv, dacA e cazul, obA?inerea unor soluA?ii de interpretare a legislaA?iei specifice de la instituA?iile care au competenA?e legale A(R)n domeniu, respectiv iniA?iatoare a legislaA?iei A(R)n cauzA. ConsiderAm cA realizarea acestor activitAA?i preliminare Ai o coordonare metodologicA unitarA a activitAA?ilor de verificare asigurA o fundamentare solidA Ai o motivare argumentatA A(R)n drept Ai A(R)n fapt a actelor de constatare Ai de impunere Ai implicit asigurA crearea unei jurisprudenA?e pozitive, lucru extrem de important pentru eficienA?a, eficacitatea activitAA?ii structurilor cu competenA?e de control Ai colectare ale ANAF. Cu deosebitA stimA, Dan MANOLESCU Secretar de Stat Bogdan Iulian HUA?UCA Director General Doru DUDAA Director General Elena IORDACHE Director General Adjunct Antoaneta NEAGOE MARUSEC Aef Serviciu Antocmit Anca Cotrobescu" Observam ca MFP nu intra pe dreptul muncii, si se rezuma la codul fical. In toata aceasta afacere, MINISTERUL MUNCII, nu sa amestecat, lasind ANAF sa-si faca numarul, si sa minta ca a intreprins controale inpreuna cu ITM-urile. Aceste controale si sanctiuni, vor lasa in jur de 200 000 familii fara paine si o gaura de 1-2 miliarde de euro la buget si foarte probabil cu ceva arestari pe teme de evaziune ficala, fara insa a face si dovada faptelor, aceasta pe termen scurt. Pe termen lung, este posibil sa se anregistreze citeva mii de plingeri penale, asa , sa vada si domnii de la ANAF cum este pe la DNA, si zeci de mii de litigii in deja sufocatele instante, si la epuizarea cailor de atac: CEDO, unde STATUL ROMAN va pierde TOT, si vom plati dinnou citrva miliartde, tot noi, cei amarati. PACAT DE NOI

ionela 2014-11-07 12:09:09

MOBILIZARE SOCIETATI AFECTATE - Distrubuiti masiv Societatile care platesc diurne personalului detasat in strainatate sunt invitate la o mobilizare generala societati din orice domeniu: constructii, agriculatura, munca temporara, transporturi, hoteluri, vanzari etc.. http://www.detasare.com/mobilizarea-companiilor-care-detaseaza-personal/

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016