Tags: certificatul de rezidenta fiscala, stabilirea rezidentei fiscale, chestionar rezidenta fiscala
Regasiti mai jos prevederile utile incluse in Ordinul MFP nr. 1099/2016 pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fizice:
• Ordinul aproba formularistica pentru aplicarea prevederilor art. 7, 59 si 230 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare referitoare la persoanele fizice care sosesc sau pleaca din Romania si ale conventiilor de evitare a dublei impuneri;
• Au obligatia completarii formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" persoanele fizice care sosesc in Romania si au o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, care se incheie in anul calendaristic vizat;
Nota: * Persoanele fizice nerezidente sosite in tara noastra inainte de 01.01.2014 si care solicita eliberarea "Certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei/Acordului de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ..................., pentru persoane fizice rezidente in Romania" au obligatia completarii formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania", si totodata sa faca dovada platii impozitului pe venit pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei, pentru categoriile de venituri supuse impozitului in Romania.
• Au obligatia completarii formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania" persoanele fizice rezidente in Romania, precum ÅŸi persoanele fizice nerezidente, care au avut obligatia completarii formularului prevazut la punctul precedent, care pleaca din tara pentru o perioada sau mai multe perioade de ÅŸedere in strainatate care depaÅŸesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive.
• aceste formulare se difuzeaza gratuit sau se pot descarca de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.mfinante.ro
• originalul insotit de anexele prevazute in ordin, se pot depune, in format hartie:
o la registratura organului fiscal competent, personal sau prin imputernicit sau o la oficiul poÅŸtal, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire;
Organul fiscal competent la care se depun ÅŸi inregistreaza aceste declaratii este organul fiscal teritorial in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum ÅŸi persoanele juridice straine care desfaÅŸoara in activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, iÅŸi au domiciliul fiscal, conform legii.
Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<