Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Achizitii de servicii intracomunitare. Ce implicatii TVA exista?

de InfoTva.ro la 31 Iul. 2017 Exclusiv
Tags: taxare inversa, servicii intracomunitare, achizitii, tva

In analiza urmatoare, avem o societate care achizitioneaza servicii intracomunitare din UE de la societati platitoare de TVA. Vom vedea care sunt cerintele conform legislatie in vigoare referitoare la TVA, precum si tratamentul fiscal.

Incepand cu anul 2017, nu mai este necesara inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, fiind suficient codul de inregistrare in scop de TVA al societatii dvs, pentru efectuarea achzitiilor intracomunitare.
 
Astfel pentru achzitia de servicii din tari membre UE, se aplica prevederile de la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, locul prestarii serviciilor fiind in Romania.
 
Societatea din Romania, in calitate de beneficiar va avea obligatia platii TVA prin masura taxarii inverse (4426=4427), conform prevederilor de la art. 307 alin. (2) din Codul fiscal si va declara aceste servicii intracomunitare in Jurnalul pentru cumparari/vanzari pentru TVA si in decontul de TVA (cod 300) aferent lunii in care a fost emisa factura de catre furnizorul din Franta la rd.7, 7.1 si rd. 20, 20.1 si  in declaratia recapitulativa 390 VIES pentru luna in care au fost achizitionate, potrivit art. 325 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, cu cod S.
Declaratia 390 se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii, de catre furnizorul intracomunitar.
 

 
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Ce implicatii TVA exista?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016