Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate are o masina luata in leasing. S-a terminat leasing-ul si firma de leasing mi-a facturat comisionul vamal+taxe vamale. Masina s-a amortizat. Ce fac acum cu cheltuielile cu comisionul vamal si taxele vamale? Ma duc sa maresc valoarea mijlocului fix si sa amortizez din nou pe 4 ani?
Solutie oferita de specialistii portalcontabilitate.roDupa cum se cunoaste, potrivit pct. 51 din OMFP 3055/2009 , privind contabilitatea, in costul de achizitie al unui activ se recunosc si taxele si impozitele nerecuperabile, platite in legatura cu achizitia acestui activ.
Raspunzand punctual, aceste taxe nerecuperabile formate din comisionul vamal si taxe vamale, decontate ca urmare a incheierii contractului de leasing, sunt costuri ce vor majora valoarea de intrare a autoturismului.
In ce priveste perioada de amortizare, consideram ca sunt aplicabile prevederile de la pct. III alin (3) din HG 2139/2004 , privind aprobarea catalogului cu duratele normate de utilizare a mijloacelor fixe, dupa cum urmeaza:
3.In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.
In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

SAF-T pentru Contribuabili Mici
Astfel, noi consideram ca nu este obligatoriu sa amortizati aceste costuri in 4 ani ca si cand ar fi un nou autoturism, ci puteti stabilii o noua perioada de amortizare. Retinem ca aceasta perioada poate fi stabilita de un expert tehnic.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: Depunere Declaratia 307Deductibilitate cheltuieli. TVA vs. impozit pe profitContribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022Factura valoare reziduala. TVASinteza modificarilor aduse de OG nr. 24 din 2012 privind TVAUltimele articole
Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui LEASING financiarTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibilPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Inchiriere spatiu si refacturare utilitati. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?Deducere cheltuieli protocol cu partenerii de afaceri. Cum tratam facturile?Leasing financiar. Cum stabilim cursul valutar utilizat la inregistrarea ratelor de leasing?Asociere in participatiune. Obligatii de plata si declarativeCost de productie din componente. Contabilizarea sistemului de facturareUltimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"