Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul de mai jos, avem ca subiect doua societati care incheie un contract de asociere in participatiune fara personalitate juridica. Aportul unei societati care este si asociatul administrator (societatea A) este reprezentat de punerea la dispozitie a unui local cu toate dotarile si amenajarile (restaurant cu mese, scaune, echipamente bucatarie etc), iar celalat asociat (societatea B) contribuie cu know-how.
Stabilim daca societatea A este obligata sa ajusteze TVA acelor dotari si amenajari pe care le-a pus la dispozitia asocierii. Se mentioneaz ca aici intra si o amenajare a spatiului respectiv facuta cu un an inaintea constituirii asocierii care se amortizeaza la asociatul administrator.
Potrivit punctelor 424 si 425 din Ordinul ministerului finantelor publice nr. 1802/2014 evidenta asocierii in participatie se organizeaza atat la nivelul asocierii, cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatiuni in participatie", analitic distinct pe fiecare coparticipant.
Astfel, societatea care conduce evidenta asocierii in participatie tine evidenta si intocmeste balanta de verificare distincte de cele corespunzatoare activitatii proprii. Entitatea organizeaza distinct contabilitatea asocierii in participatie de contabilitatea proprie.
In ceea ce priveste imobilizarile corporale si necorporale puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate.
Imobilizarile corporale aportate sunt utilizate numai in scopul activitatii desfasurate de asocierea in participatie.
Potrivit punctului 102 alin. (12) din normele metodologice aferente art. 269 alin. (11) asociatii care au pus la dispozitia asocierii bunuri de capital conform alin. (3), ca aport la asociere, isi pastreaza dreptul de deducere si nu vor efectua ajustari pe perioada functionarii asocierii, intrucat aceasta obligatie, daca intervin evenimentele prevazute de lege care genereaza ajustarea, sunt efectuate de asociatul administrator in conformitate cu prevederile alin. (13) lit. c). In cazul bunurilor de capital se face o mentiune referitoare la perioada in care bunurile au fost puse la dispozitia asocierii, perioada in care membrii asociati nu fac ajustari.
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Asadar, imobilizarile care sunt aduse ca aport raman evidentiate in contabilitatea proprietarului unde se amortizeaza la valoarea lor contabila. Societatea A isi amortizeaza imobilizarile aduse ca aport in cadrul asocierii (localul impreuna cu toate dotarile si amenajarile realizate inainte de incheierea contractului de asociere).
Societatea A nu este obligata sa isi ajusteze TVA-ul pentru dotarile si amenajarile realizate deoarece operatiunea de aport la asociere nu este o operatiune in sfera de aplicare a TVA in limita cotei de participare stabilite prin contract. Scopul asocierii este realizarea unor servicii/produse care vor fi livrate de catre asociatul administrator. Operatiunile respective sunt taxabile. In consecinta, asociatul administrator nu are obligatia sa ajusteze TVA pentru dotarile si amenajarile realizate pe perioada de existenta a asocierii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Impozitul pe constructii. Se va plati din 2014 si pentru amenajari la sediul firmei?ASOCIATIile de proprietari in 2021. Declararea si plata impozitelor si contributiilor aferente veniturilor din contractele de mandatDepunerea formularului 098 - inregistrare in scopuri de TVACatalizator pentru dezvoltarea mediului de afaceri. Propunerile FNGCIMM pentru intreprinderile mici si mijlociiLegislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiSituatii financiare. Microintreprinderile care NU depun la timp bilantul devin platitoare de impozit pe profit?Articole similare
Ce reguli trebuie sa indeplinim pentru depunerea Declaratiei 200Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Articole similare
Client in faliment. Cum tratam provizioanele si ajustarea TVA?Bunuri degradate calitativ. Cum procedam la ajustarea de TVA?Elaborarea perfect legala a procedurilor contabile privind TVA? Iata ghidul complet!Studiu de caz: Anulare cod de inregistrare in scopuri de TVA si ajustarea sumei TVA deduseFaliment beneficiar. Care va fi tratamentul fiscal si contabil?Ultimele articole
Manualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziAJUSTARE TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAMasina achizitionata cu leasing financiar. In ce conditii se poate ajusta TVA-ul?Cum se calculeaza valoarea despagubirii in cazul bunurilor deteriorate in timpul transportului. Monografie contabila![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"