Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Legea 227/2015 privind Codul fiscal reglementeaza impozitul pe constructii aplicabil in 2016 prin art. . 496 mentionand ca sunt obligate la plata impozitului pe constructii, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili:
a) persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare;
b) persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
c) persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene.
Nota: in cazul operatiunilor de leasing financiar, calitatea de contribuabil o are utilizatorul, iar in cadrul operatiunilor de leasing operational, calitatea de contribuabil o are locatorul.
Potrivit art. 497, in ce priveste definitia constructiilor, in intelesul prezentului titlu, constructiile sunt cele prevazute in grupa 1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
Cota de impozitare si baza impozabila
(1) Impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor mentionate la art. 497, din care se scade:
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
a) valoarea cladirilor, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, potrivit prevederilor titlului IX. Intra sub incidenta acestor prevederi si valoarea cladirilor din parcurile industriale, stiintifice si tehnologice care, potrivit legii, nu beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe cladiri;
b) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere la constructii inchiriate, luate in administrare sau in folosinta;
c) valoarea constructiilor si a lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere a constructiilor, aflate sau care urmeaza sa fie trecute, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
d) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2 "Constructii agricole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe;
e) valoarea constructiilor situate in afara frontierei de stat a Romaniei, astfel cum aceasta este definita potrivit legii, inclusiv cele situate in zona contigua a Romaniei si zona economica exclusiva a Romaniei, astfel cum sunt delimitate prin Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue si al zonei economice exclusive ale Romaniei, republicata, pentru operatiunile legate de activitatile desfasurate in exercitarea drepturilor prevazute de art. 56 si 77 din Conventia Natiunilor Unite asupra dreptului marii, incheiata la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, ratificata de Romania prin Legea nr. 110/1996;
f) valoarea constructiilor din domeniul public al statului si care fac parte din baza materiala de reprezentare si protocol, precum si a celor din domeniul public si privat al statului, inchiriate sau date in folosinta institutiilor publice, constructii administrate de Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat";
g) valoarea constructiilor detinute de structurile sportive, definite potrivit legii.
Retinem ca, in situatia in care, in cursul anului curent, se inregistreaza operatiuni de majorare sau diminuare a valorii soldului debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor mentionate la art. 497, impozitul pe constructii calculat potrivit alin. (1) nu se recalculeaza. Aceste modificari sunt luate in considerare pentru determinarea impozitului pe constructii datorat pentru anul urmator.
Cheltuiala cu impozitul calculat potrivit alin. (1) este cheltuiala deductibila la stabilirea rezultatului fiscal reglementat de titlul II.
In ce priveste plata impozitului si depunerea declaratiei fiscale, contribuabilii prevazuti la art. 496 sunt obligati sa calculeze si sa declare impozitul pe constructii, pana la data de 25 mai inclusiv a anului pentru care se datoreaza impozitul.
Impozitul pe constructii, declarat potrivit alin. (1) art. 498 se plateste in doua rate egale, pana la datele de 25 mai si 25 septembrie inclusiv.
Prin exceptie de la alin. (1) si (2), contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului au obligatia de a declara si a plati impozitul determinat conform art. 498 alin. (1), pana la data incheierii perioadei din an in care persoana juridica a existat.
Contribuabilii nou-infiintati datoreaza impozitul pe constructii incepand cu anul fiscal urmator. Modelul si continutul declaratiei privind impozitul pe constructii se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Impozitul reglementat de prezentul titlu reprezinta venit al bugetului de stat si se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit
prevederilor Codului de procedura fiscala.
Prevederile prezentului titlu se aplica pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Cod atribuire mijloace fixe si stabilire impozit amenajare teren. Cum procedam?Iata solutia ideala pentru a scapa de stresul schimbarilor legislative in domeniul fiscal-contabil!350 de monografii contabile pentru orice fel de situatie!Buletin informativ: Noutati legislative din intervalul 11-15.01.2016MFP: Reducerea CAS-ului platit de catre angajatorUltimele articole
Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETASolutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieANAF: Noutatile fiscale intrate in vigoare la 1 ianuarie 2017ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?Modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017, au fost anuntate de ANAFArticole similare
Ce trebuie sa stie firmele care aplica deducerea suplimentara la calculul rezultatului fiscal in cazul activitatilor de cercetare - dezvoltareUn adevarat compendiu care explica prevederile Noului Cod fiscal 2016Persoana juridica impozabila inregistrata in scop de TVA si prestari servicii de consultanta. Cum se va colecta TVA-ul?Analiza zilei: Regimul fiscal al veniturilor din dobanzi pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile in 2016FITCH modifica metodologia de evaluare si aliniaza rating-ul Romaniei pentru datoria in moneda locala pe termen lung cu cel al datoriei in valuta pe termen lungUltimele articole
Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Inregistrare la ONRC in 2024. Ce trebuie sa stie persoanele care vor sa se inregistreze in acelasi timp si in scopuri de TVAImpozit din chirii. Cum se declara in D100Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Articole similare
Achizitie intracomunitara. Schimbare perioada fiscala, inregistrare in ROIProiectul Noului Cod fiscal. Cotele de TVA. Analiza consultantScutiri de TVA pentru operatiuni din interiorul tariiSocietate Horeca. Poate opta pentru plata impozitului de 1% din 1 ianuarie 2024?Achizitie intracomunitara efectuata de catre o societate neplatitoare de TVAUltimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiTransport international de bunuri. Cine are obligatia obtinerii codului UITRectificarea impozitului pe veniturile microintreprinderilorFirme care primesc autofacturi de la clienti. Cine si cum face declararea in E-factura?Articole similare
Formularul D8 - Cererea de acordare a esalonarii la plata- este disponibil pe site-ul ANAFProcedura: Certificatul pentru TVA necesar la inmatricularea mijloacelor de transportCum se stabileste perioada fiscala pentru TVA si care sunt criteriile?ANAF modifica instructiunile de completare ale formularului 015Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Ultimele articole
Conditii de incadrare in regimul micro conform noilor modificari aduse de OUG 31/2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVADefinirea intreprinderilor legate in contextul aplicarii impozitului pe veniturile microFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Situatii financiare anuale. Pana cand trebuie sa depuna bilantul microintreprinderileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"