Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Regasiti mai jos Ordinul ANAF 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii CASS.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2203/2015 pentru aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 647 din 26 august 2015.
In temeiul prevederilor:
- art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare;
- art. 5 alin. (4) si art. 641 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 228 alin. (2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplica pentru veniturile realizate de persoanele fizice incepand cu 1 ianuarie 2014.
Art. 3. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedinte
Bucuresti, 20 august 2015.
Nr. 2.203.
Anexa - PROCEDURA privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate
1. In vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit titlului IX2 „Contributii sociale obligatorii” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal competent recalculeaza venitul net/baza impozabila din cedarea folosintei bunurilor, pe fiecare sursa de realizare a venitului.
2. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate pentru anul fiscal se deduc de organul fiscal din veniturile realizate pe fiecare sursa din categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor, indiferent daca determinarea venitului net se efectueaza in sistem real, pe baza normelor de venit sau prin utilizarea cotelor forfetare de cheltuieli.
3. Recalcularea venitului net/bazei impozabile se efectueaza pentru urmatoarele tipuri de venit:
a) venituri din inchirieri si subinchirieri de bunuri mobile si imobile, precum si veniturile din arendare;
b) venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, calificate in categoria veniturilor din activitati independente;
c) venituri din inchiriere in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica. In categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor se cuprind si cele realizate de persoanele care, in cursul anului, depasesc numarul de 5 camere de inchiriat.
4. Contributia de asigurari sociale de sanatate anuala datorata, alocata venitului realizat corespunzator fiecarei surse, potrivit pct. 36 din normele metodologice date in aplicarea art. 29625 alin. (41) din Legea nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se deduce din:
a) venitul net anual declarat in formularul 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania”, in situatia contribuabililor care au obligatia depunerii declaratiei (rd. 3 „Venit net anual” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul/castigul net anual”);
b) venitul net declarat in formularul 260 „Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale”, in situatia contribuabililor care nu au obligatia depunerii formularului 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania” (rd. 4„Venit net estimat/Venit net determinat pe baza normelor de venit” de la cap. II „Determinarea platilor anticipate cu titlu de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate”);
c) venitul declarat in formularul 201 „Declaratie privind veniturile realizate din strainatate” (rd. 1 „Venit” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul realizat”);
d) venitul baza de calcul al impozitului din formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din arendare (rd. 14 „Venit baza de calcul al impozitului”, corespunzator contribuabilului, de la sectiunea E „Date privind impozitul pe venit”, subsectiunea E3 „Date detaliate privind impozitul pe venit” din anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat”).
5. In vederea determinarii venitului net anual impozabil, pierderea reportata din anii anteriori se deduce din suma stabilita potrivit pct. 4, conform regulilor prevazute la art. 80 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
6. Organul fiscal determina impozitul pe venitul net anual impozabil datorat, pe fiecare sursa, pentru tipurile de venit mentionate la pct. 3, si emite formularul 250 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice” sau formularul 251 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice”, dupa caz.
7. Decizia de impunere anuala se comunica contribuabilului potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
8. In termen de 24 de ore de la comunicarea deciziei de impunere, potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, compartimentul cu atributii privind gestionarea declaratiilor fiscale persoane fizice procedeaza la inregistrarea in evidenta fiscala a datei comunicarii, precum si la transferul debitelor catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori.
9. Prin organ fiscal competent se intelege:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania, care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, altele decat cele prevazute la lit. b).
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Ce schimba OANAF 2203/2015 privind deducerea CASS in cazul veniturilor din inchiriere?Zoom fiscal: RECALCULAREA BAZEI IMPOZABILE pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilorInformatii noi privind Formularul 201. Impozitarea corecta a veniturilorArticole similare
Mediul de afaceri din Romania cere impozit 0 pentru majorarea salariului minim (pozitia CNIPMMR)Declaratia 400 are o noua versiune care trebuie descarcataCare sunt declaratiile care se depun de catre o intreprindere individuala?Contributii obligatorii PFA indemnizatie crestere copilDeclaratia Unica: Cum sunt incadrate VENITURILE din cedarea folosintei bunurilor (autoturism) in formularUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?VENITURILE inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiArticole similare
Declaratia Unica in 2023: 4 modificari importante introduse in noul formular prin OG 16/2022 si OG 2/2022Contribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022Important pentru evaluarea arendei pe anul 2012Venituri din dividende si chirii. Cum se calculeaza impozitul pe venit, CAS si CASSVenituri din drepturi de proprietate intelectuala si chirii. CAS. CASS - Stagiu de cotizare in sistemul de pensiiUltimele articole
Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Articole similare
PFA cu norma de venit. Care este plafonul anual in functie de care se stabileste obligatia de plata a CAS si CASS?Masa calda acordata angajatilor - cheltuieli inregistrate pe bonul fiscal. Poate fi dedus TVA-ul?Cum se impoziteaza in 2013 veniturile din arenda?PFA norma de venit. In ce context e corect sa se retina CASS?Legea 376/2022: Bacsisul NU poate fi asimilat, din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de serviciiUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiDeclaratia 205 completata eronat. Implicatii CASS pentru persoane fiziceLegea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleDeclaratia 212. Rectificarea D. Unice din 2025 pentru 2024 se face in acord cu Ordinul 7015/2024Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAM
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



