Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Nu toti angajatii care au primit vouchere de vacanta au si reusit sa le foloseasca inainte de expirarea lor. Asadar, care este tratamentul contabil care se aplica in cazul tichetelor nefolosite?
In aceasta situatie se nasc cateva intrebari:
Raspunsul specialistului
Din punct de vedere fiscal, in temeiul pct. 17 alin. (7) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 81 din Codul fiscal, in situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si asimilate salariilor si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.
Raspunsul fundament este acela potrivit caruia angajatorul urmeaza sa recalculeze drepturile cuvenite salariatului, ca urmare a restituirii voucherelor de vacanta impozitate, aplicand cota de impunere la care au fost supuse acestea, respectiv 16%. Diferentele de impozit pe salarii astfel stabilite pentru luna respectiva la care se refera urmeaza sa diminueze impozitul datorat incepand cu luna in care se realizeaza recalcularea.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Prin urmare, salariatul este repus in situatia in care s-ar fi aflat in cazul in care in anul 2017 voucherele de vacanta nu ar fi fost acordate, impozitul pe salarii calculat aplicand cota de 16% aferent voucherelor de vacanta neutilizate si restituite urmand a diminua impozitul pe salarii datorat de acesta incepand cu luna constatarii modificarii bazei de calcul al acestuia.
2. In situatia in care platitorul a retinut la sursa un impozit pe venit in cuantum mai mare decat cel legal datorat, restituirea acestuia se efectueaza de catre platitor, la cererea contribuabilului depusa in termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea prevazut la art. 219 din Codul de procedura fiscala. temeiul legal il reprezinta art. 170 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.
3. Angajatorul in calitate de platitor urmeaza sa regularizeze sumele restituite de catre acesta cu obligatiile fiscale de acelasi tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea prin depunerea unei declaratii de regularizare/cerere de restituire. Declaratia de regularizare/cererea de restituire poate fi depusa si ulterior, in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea.
Formularul se depune atat in cazul in care, in perioada fiscala in care a avut loc restituirea sumelor catre beneficiarii de venit, impozitul datorat este mai mare decat suma restituita, cat si in situatia in care suma restituita beneficiarilor de venit este mai mare decat impozitul datorat, rezultand astfel diferente de plata sau diferente de recuperat de la bugetul de stat.
Declaratia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre platitor.
Declaratia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa se prelucreaza si se inregistreaza in evidenta pe platitori.
Formularul se depune pentru perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea sumelor beneficiarului de venit de catre platitor, in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea sumelor, prevazut la art. 219 din Codul de procedura fiscala.
Suma se preia, dupa caz, de la rd. 1 "Suma datorata" din formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", in situatia in care, in perioada de raportare, exista obligatia declararii creantei supuse regularizarii. Prin exceptie, in situatia in care, in perioada fiscala mentionata, nu au rezultat sume datorate reprezentand impozit pe venit retinut la sursa, se inscrie cifra 0 (zero).
Prin urmare, creanta „Impozit pe salarii” datorata reflectata la rd. 1 "Suma datorata" din formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” va corespunde impozitului pe salarii retinut la sursa, datorat in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea sumelor catre beneficiarii de venit. Regularizarea impozitului pe salarii retinut la sursa in cuantum mai mare decat cel legal datorat corespunzator voucherelor de vacanta nu se va reflecta in formularul 112.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie! Noul model al formularului privind optiunea de depunere lunara a Declaratiei 112ANAF elimina doua tipuri de creante | DECLARATIA 112 se modificaVenituri din marca inregistrata. Ce taxe datoram?Actualizare DECLARATIA 112. Un istoric al variantelor disponibileDeclaratia 311. In ce conditii se depune de catre contribuabil?Ultimele articole
Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Acordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Articole similare
Noul tratament al TVA pentru achizitia si leasingul de autoturisme. Ce tratament financiar-contabil aplicam?Precizari privind recuperarea pierderii fiscaleLimitele admisibile de perisabilitate la marfuri s-ar putea modificaANAF a publicat noul model al declaratiei fiscale pentru sponsorizari. Cum arata formularul 107Calcul IMPOZIT PE PROFIT. Rezerva legalaUltimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAFirme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitSituatii financiare nedepuse la timp. De cand trece microintreprinderea la IMPOZIT PE PROFITArticole similare
Cheltuieli sociale vs avantaje in bani si natura. Cum se delimiteazaFara tichete de masa si VOUCHERE DE VACANTA in 2017 pentru bugetari. Decizia GuvernuluiMinistrul Turismului: VOUCHERE DE VACANTA de 2.080 de lei pentru romanii care merg in concediu in extrasezonTermen limita si conditii legale pentru utilizarea sistemului E-Factura de microentitatiVOUCHERE DE VACANTA 2019: Ar putea fi distribuite in luna ianuarieUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaE-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaE-Factura in relatia B2C. Facturile PFA catre persoane fizice trebuie incarcate in sistem?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"