Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Analiza comparativa pentru titlul VI - TAXA PE VALOAREA ADAUGATA - URMARE A MODIFICARILOR ADUSE DE OG nr. 30/2011

de InfoTva.ro la 15 Sep. 2011 Exclusiv
Tags: codul fiscal, tva, analiza comparativa tva, modificari og 30/2011

In urma modificarilor aduse de Ordonanta de Guvern nr. 30 din 2011, a fost intocmita o analiza comparativa in urma careia se vor constata diferente semnificative intre prevederile anterioare noilor actualizari.



 
 
Forma Codului fiscal fara modificarile aduse de OG nr.30/2011
Forma Codului fiscal dupa modificarile aduse de OG nr. 30/2011
Art. I
pct.
Art. 134 indice 1 - Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de servicii
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

 
(7) Prestarile de servicii care determina decontari sau plati succesive, cum sunt serviciile de constructii-montaj,
consultanta, cercetare, expertizasi alte servicii similare, sunt considerate efectuate la data la care sunt emise situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente
similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, la data acceptarii acestora de catre beneficiari.
Totui, perioada de decontare nu poate depasi un an.
Art. 134 indice 1 - Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de servicii
 
(7) Prestarile de servicii care determina decontari sau plati succesive, cum sunt serviciile de constructii-montaj, consultanta, cercetare, expertiza si alte servicii similare, sunt considerate efectuate la data la care sunt emise situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, la data acceptarii acestora de catre beneficiari.
 
Se aplicaincepand cu 1 ianuarie 2012.
39
Se eliminamentiunea privind limitarea perioadei de decontare in cazul serviciilor care determinadecontari sau plati succesive, cum sunt, de exemplu, serviciile de constructii-montaj.
Art. 145 - Sfera de aplicare a dreptului de deducere
 
(41) In condiitile stabilite prin norme se acordadreptul de deducere a taxei pentru achizitiile efectuate in cadrul procedurii de executare silita de catre o persoana impozabila de la un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit art. 11, sau de la o persoana impozabila in
inactivitate temporara, inscris in registrul comertului, potrivit legii.
Art. 145 - Sfera de aplicare a dreptului de
deducere
 
(41) In conditiile stabilite prin norme se acorda
dreptul de deducere a taxei pentru achizitiile efectuate in cadrul procedurii de executare silita de catre o persoana impozabila de la un contribuabil declarat inactiv, potrivit art. 11, sau de la o persoana impozabilin inactivitate temporar, inscrisin registrul comertului, potrivit legii.
 
Se aplicaincepand cu 17 septembrie 2011.
40
Art. 1564 - Declaratia recapitulativa
 
(1) Orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 153 indice 1 trebuie sa intocmeasca
si sadepunala organele fiscale competente, panala data de 15 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, o declaratie recapitulativain care se mentioneaza:
Art. 1564 - Declaratia recapitulativa
 
(1) Orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 1531 trebuie sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, o declaratie
recapitulativa in care se menioneaz:
 
Se aplicaincepand cu declaratia 390 aferentalunii
august 2011.
41
Art. 160 - Masuri de simplificare
 
(2) Operatiunile pentru care se aplica taxarea inversa sunt:
a) livrarea de deseuri si materii prime secundare rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite
de OUG nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, republicata, cu modificarile ulterioare
Art. 160 - Masuri de simplificare
 
(2) Operatiunile pentru care se aplica taxarea inversa sunt:
a) livrarea urmatoarelor categorii de deseuri:
1. livrarea de deseuri feroase si neferoase, deseuri de materiale reciclabile si materiale reciclabile uzate constand in hartie, hartie cartonata si carton, material textil, cauciuc si plastic, cioburi de sticla si sticla;
2. livrarea materialelor prevazute la pct. 1, dupa
prelucrarea acestora prin operatiuni de curatare,
polizare, selectie, taiere, fragmentare, presare sau
turnare in lingouri;
 
Se aplica incepand cu 5 septembrie 2012.
42


Sursa:
Directia Generala a Finantelor Publice Brasov (Serviciul metodologie si asistenta contribuabili)
 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Analiza comparativa pentru titlul VI - TAXA PE VALOAREA ADAUGATA - URMARE A MODIFICARILOR ADUSE DE OG nr. 30/2011":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Geta 2011-09-21 10:48:21

Buna ziua,
Ma intereseaza care este tratamentul fiscal aplicabil, in cazul unei societati intrate in insolventa in scopul reorganizarii judiciare, referitor la unele obligatii de plata catre furnizori tinand cont de urmatoarele aspecte:
1.- obligatiile au fost inregistrate in baza facturilor primite, anterior intrarii in insolventa;
2.- furnizorii au fost notificati de administratorul judiciar dar, unii dintre ei nu s-au inscris la masa credala si, in consecinta nu figureaza in tabloul definitiv al creantelor;
Deoarece acesti furnizori nu mai pot pretinde plata facturilor pentru care nu au facut declaratie de creanta as dori sa stiu:
1.- daca si la ce termen se impune ajustarea bazei de impozitare?
2.- daca si la ce termen se impune anularea cheltuielilor inregistrate prin aceste documente?

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016