Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
OUG nr. 117 a introdus doua prevederi care se termina exact acolo unde era mai interesant.Iata:"Autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat ...
OUG nr. 117 a introdus doua prevederi care se termina exact acolo unde era mai interesant.Iata:
"Autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. Procedura de declarare a contribuabililor inactivi va fi stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul si lista contribuabililor declarati inactivi se comunica contribuabililor carora le sunt destinate si persoanelor interesate, prin afisarea pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".
De acord cu toate, dar nu am inteles ce e de facut daca, asa cum s-a intamplat pana acum, anumiti contribuabili, activi de felul lor, au fost trecuti de Finante pe „lista neagra”?
Aici era foarte interesant sa se continue articolul de lege.
Il continuam noi: in caz de greseala (intentionata sau nu) Finantele sunt bune de plata. Cu cheltuieli de judecata cu tot..
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Ne spune aceasta instanta suprema, intr-un caz in care prima instanta, prin sentinta civila nr. 110/2003 pronuntata in fond dupa casare cu trimitere spre rejudecare in baza deciziei civile nr. 3636/2002 a Curtii Supreme de Justitie – Sectia de contencios administrativ a fost admisa actiunea formulata de reclamanta S.C.”R.”SA Savinesti in contradictoriu cu paratii Directia Generala a Finantelor Publice Neamt si Ministerul Finantelor Publice, cei doi parati fiind obligati sa restituie reclamantei suma de 2.950.259.592 lei, reprezentand actualizarea sumei platita de aceasta cu titlu de impozit pe profit si majorari in baza actului de control din 6 octombrie 1994 anulat.
Prin aceeasi sentinta paratii au fost obligati la 443.073.888 lei cheltuieli de judecata, care a reprezentat in mare parte onorariu avocatial.
Finantele au atacat decizia, aratand ca “in mod nejustificat au fost acordate cheltuieli de judecata in cuantum de 443.073.888 lei, avand in vedere munca depusa de avocat”.
Motivarea a fost considerata puerila de catre instanta.
In privinta actualizarii sumelor, instanta suprema a aratat:
“Cat priveste intinderea obligatiei de restituire, avand in vedere necesitatea repunerii solventului (platitorului, contribuabilului) in situatia anterioara efectuarii platii, aceasta trebuie sa cuprinda valoarea actualizata cu indicele de inflatie.
Acordarea indicelui de inflatie nu reprezinta altceva decat aplicarea principiului echitatii care impune plasarea solventului (cel care a facut plata nedatorata) in situatia de a beneficia de suma ca si cum ar fi folosit-o el insusi daca n-ar fi fost retinuta fara temei legal, stiut fiind ca plata facuta in astfel de conditii nu reprezinta altceva decat o imbogatire fara justa cauza.
De altfel, in acelasi sens, in asemenea situatii este si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului cu privire la aplicarea dispozitiilor art. 1 din Protocolul nr. 1 care protejeaza dreptul de proprietate.
Or, in cauza de fata, in mod corect, instanta de rejudecare a procedat la actualizarea sumei pe nedrept retinute cu acordarea indicelui de inflatie, plecand de la valoarea nominala de 885.888.800 lei, deoarece, asa cum s-a aratat, obligatia de plata initial stabilita era in valuta”.
In baza deciziei de mai sus, un cotnribuabil care dovedeste ca a fost pus in mod gresit pe lista contribuabililor inactivi si dovedeste prejudiciul (anulare contracte, pierdere parteneri de afaceri etc.) isi poate cere drepturile de la Finante. Si avocatul sau de asemenea.
Horatiu Sasu,
Jurist si economist
Consultant in afaceri
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: Procedura privind aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVAPrin Formularul de contact din SPV se pot transmite documente care nu sunt inca digitalizateCAS in cazul unei intreprinderi individuale. Cum procedam?Noul formular 205 - Ordin 1803 din 201028 februarie 2017 e termenul limita pentru depunerea declaratiei 205 pentru anul 2016Ultimele articole
OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAArticole similare
Zoom FISCal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeCodul FISCal 2014, pe Tableta!Modificari FISCale privind casele de marcat. Tabel comparativ OUG 28/1999Registrul operatorilor intracomunitari – Partea a II-aMicrointreprindere si Declaratia 101 pentru luna ianuarie 2017. Trecem pierderea FISCala?Ultimele articole
OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii FISCale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVenituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiArticole similare
120 de Grile FISCALE pentru examenul Consultantilor Fiscali 2015Prin OUG 93/2022 vor fi restituite contribuabililor sumele achitate privind anumite taxe pentru autoturisme si autovehiculeCompletarea Declaratiei D101Emiterea in format electronic a unor documente fiscalePutem plati cu cardul la ANAF. Ce taxe si impozite se achita conform OMFP 943/2016?Ultimele articole
Bolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!E-Transport 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"