Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analistii ING considera ca propunerea privind limitarea deficitului bugetar la 3% din PIB, introdusa in proiectul de modificare a Constitutiei, nu este oportuna pentru o tara in dezvoltare, mai ales ...
Analistii ING considera ca propunerea privind limitarea deficitului bugetar la 3% din PIB, introdusa in proiectul de modificare a Constitutiei, nu este oportuna pentru o tara in dezvoltare, mai ales in contextul unor crize financiare, fiind de preferat varianta restrictionarii deficitului structural."Ideea limitarii deficitului bugetar nu prea are sens pentru noi. Tratatul de la Maastricht permite deviatii temporare de la limita de 3%, in conditiile in care un control strict al acestei restrictii este imposibil. Criza actuala este un bun exemplu in aceasta privinta, cand cheltuielile sunt tot mai rigide, iar veniturile scad semnificativ. Intr-un astfel de scenariu, trecerea deficitului peste 3% din PIB, observata cu intarziere de autoritati, va obliga fiscul sa intre pe surplus bugetar in lunile ulterioare declansarii crizei. A atinge un surplus in astfel de conditii inseamna cresteri de taxe si reduceri de cheltuieli, toate operate foarte repede. Acestea ar putea afecta si mai mult cresterea economica si nici nu ar permite atingerea limitei", sustin analistii ING.
Potrivit lor, in realitate este nevoie de masuri anticiclice pentru a combate crizele economice, cum ar fi cresterea cheltuielilor si deficite bugetare mai inalte, care in conditiile proiectului de modificare a Constitutiei nu vor mai fi permise.
"Chile este un exemplu de tara care a introdus reguli fiscale, dar acestea se refera la deficitele structurale, si nu la deficitul bugetului consolidat nominal. O asemenea regula ar plafona chelutielile publice si sociale pe parcursul ciclurilor economice, ceea ce propunerea de modificare a Constitutiei nu va face. Pe dea alta parte, si aceasta propunere are multe deficiente, in primul rand privind estimarea deficitului structural", mai noteaza economistii ING.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Proiectul de lege de revizuire a Constitutiei, facut public de Administratia Prezidentiala, prevede ca deficitul bugetar nu poate fi mai mare de 3% din PIB, iar datoria publica nu poate depasi 60% din PIB.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Franks - Romania nu trebuie sa reduca taxele pana in 2012 pentru a se incadra in tinta de deficitDEFICITUL BUGETAR, prin "ochii" MFP: 0,5% din PIB, fata de 4,5 % cat anuntase EurostatIoana Petrescu a facut mai multe declaratii cu privire la modificarile din Codul fiscalGheorghe Ialomitianu: Incasarile din TVA au asigurat plata arieratelorMinistrul Finantelor: DEFICITUL BUGETAR al Romaniei in 2018 este de 2,8%Ultimele articole
Florin Citu: Am crescut DEFICITUL BUGETAR pentru a aloca mai multi bani catre somaj tehnic, sanatate, investitiiReducerea treptata a deficitului bugetar propusa de MFP, acceptata de Comisia EuropeanaFlorin Citu face bilantul celor trei luni de guvernare: Avem un efect pozitiv asupra economiei!Ministru Finantelor trage un semnal de alarma: Asa cum arata situatia, DEFICITUL BUGETAR va depasi 4%Standard &Poor’s reconfirma ratingul de tara. Ministrul Finantelor: Acest lucru trebuie sa dea incredere investitorilorArticole similare
Franks - Romania nu trebuie sa reduca taxele pana in 2012 pentru a se incadra in tinta de deficitCum combate UE frauda in domeniul TVA?Romania prezinta vulnerabilitati pe doua paliere economiceRaportul de tara 2017: Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economiceEfectele cotei unice in viziunea lui Daianu. Cateva repere pentru politica fiscalaUltimele articole
Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principalitest web design - nu stergetiF. Citu, anunt pentru firme: Depunerea declaratiilor fiscale va fi amanata pana pe 25 decembrie, iar rambursarea TVA pana pe 25 ianuarie 2021Plan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiArticole similare
OUG 26/2021 modifica OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XI - Facilitati comuneImpozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleCand intram in zona euro?OMFP nr. 99 din 2010Ultimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taTVA 9% la achizitia unei sINGure locuinte, pana in iulie 2026. Conditii si termene-limitaTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"