Tags: masuri de protectie pe timp de canicula, amenzi
Inspectorii de munca din cadrul ITM Arad - Serviciul Securitate si Sanatate in Munca, readuc in atentia angajatorilor, obligatiile legale pe care le au cu privire la masurile de protectie ale lucratorilor, in perioadele cu temperaturi ridicate.
Astfel, in cazul in care temperatura exterioara a aerului depaseste +37grade sau corelat cu conditii de umiditate mare este atins acest nivel, angajatorii au obligatia de a lua masuri corespunzatoare care sa conduca la ameliorarea conditiilor de munca si care sa asigure mentinerea starii de sanatate a salariatilor.
Astfel, se impun a fi luate urmatoarele masuri :
-reducerea intensitatii si ritmului activitatilor fizice;
-alternarea efortului dinamic cu cel static;
-asigurarea ventilatiei la locul de munca, iar acolo unde procesul de lucru permite, alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus in locuri umbrite, cu curenti de aer;
-asigurarea apei minerale, cate 2-4 litri / persoana / schimb;
-asigurarea de dusuri precum si asigurarea echipamentului individual de protectie;
Totodata, pentru a preveni imbolnavirile cauzate de munca in conditii de temperaturi ridicate, salariatii vor fi examinati medical atat la angajare cat si periodic, avandu-se in vedere posibilitatea de reducere a programului de lucru sau chiar schimbarea locului de munca, in cazul salariatilor cu afectiuni sau care au contraindicatii de a desfasura activitate la temperaturi ridicate.
In aceasta perioada nu trebuie neglijate nici masurile necesar a fi luate in vederea prevenirii infectarii cu virusul COVID – 19:
-spalarea mainilor cu apa si sapun cat mai des posibil sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
-efectuarea triajului epidemiologic la locul de munca;
-utilizarea mastilor de protectie;
-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-acoperirea gurii, nasului, in caz de tuse sau stranut;
-dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool;
In vederea evitarii evenimentelor nedorite ce se pot solda cu victime, in urmatoarea perioada, inspectorii de munca vor efectua controale la angajatori, pentru a verifica respectarea obligatiilor legale pe care acestia le au.
ATENTIE! Nerespectarea dispozitiilor legale in materie, constituie contraventie, amenzile aplicabile fiind cuprinse intre 1500 lei si 2500 lei, daca faptele nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Acoperire pierdere contabila
Intrebare:
Societate comerciala a fost microintreprindere pana la sfarsitul anului 2023 cand a inregistrat profit in suma de 30000 lei. In anul 2024 devine platitoare de impozit pe profit si inregistreaza pierdere la sfarsitul anului de 60000 lei. Trebuie sa recupereze pierderea la 2024 din profitul anului anterior (2023) urmand ca diferenta sa o recupereze in anii urmatori? Sau profitul anului 2023 poate fi repartizat la dividende urmand ca pierderea la 2024 sa fie recuperata in anii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Sponsorizare entitate publica
Intrebare:
O societatea comerciala platitoare de impozit pe profit executa lucrari de constructie pentru o autoritate publica locala. Totodata, societatea doreste sa faca o sponsorizare in bani catre aceasta autoritate publica in vederea oragnizarii zilei copilului pentru 1 iunie. Aceasta autoritate publica locala nu este inregistrata in Registrul entitatilor/unitatilor de cult.
Poate societatea sa scada din impozitul pe profit aceste sume platite ca si sponsorizare atunci cand...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie utilaj prin licitatie si revandut. Tratament fiscal
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA in RO: am participat la o licitatie in Spania pt. achizitionarea unui mic utilaj si am achitat intermediarului suma de 750 euro + comision 112 euro. Ulterior, dupa ce am facut plata, am renuntat la aceasta achizitie deoarece mai trebuiau achitate taxe vamale, transport si astfel se ajungea la o valoare destul de mare. Am anuntat firma de licitatie ca nu mai doresc acel utilaj iar firma de licitatie si l-a revandut, pt suma de 450 euro....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim achizitie echipament de la persoana fizica
Intrebare:
Doresc sa achizitionez o instalatie de vopsire de la o persoana fizica in valoare de 35.000 lei si sa o trec in patrimoniul societatii ca mijloc fix.
Ce documente trebuie sa intocmesc?
Ce implicatii reprezinta pentru persoana fizica din punct de vedere fiscal (daca trebuie sa plateasca oarecare impozite pentru vanzarea bunului pe care-l vinde din patrimoniul personal)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inactivitate temporara. Anulare cod TVA
Intrebare:
Activitatea unei societati platitoare de impozit pe profit si TVA trimestrial a fost suspendata temporar la Registru Comertului incepand cu data de 25.03.2025. Deciziile emise de ANAF de intrare in inactivitate fiscala si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA sunt valabile incepand cu data de 30.04.2025. Pentru luna aprilie 2025 societatea trebuie sa mai depuna D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<