Tags: masuri de protectie pe timp de canicula, amenzi
Inspectorii de munca din cadrul ITM Arad - Serviciul Securitate si Sanatate in Munca, readuc in atentia angajatorilor, obligatiile legale pe care le au cu privire la masurile de protectie ale lucratorilor, in perioadele cu temperaturi ridicate.
Astfel, in cazul in care temperatura exterioara a aerului depaseste +37grade sau corelat cu conditii de umiditate mare este atins acest nivel, angajatorii au obligatia de a lua masuri corespunzatoare care sa conduca la ameliorarea conditiilor de munca si care sa asigure mentinerea starii de sanatate a salariatilor.
Astfel, se impun a fi luate urmatoarele masuri :
-reducerea intensitatii si ritmului activitatilor fizice;
-alternarea efortului dinamic cu cel static;
-asigurarea ventilatiei la locul de munca, iar acolo unde procesul de lucru permite, alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus in locuri umbrite, cu curenti de aer;
-asigurarea apei minerale, cate 2-4 litri / persoana / schimb;
-asigurarea de dusuri precum si asigurarea echipamentului individual de protectie;
Totodata, pentru a preveni imbolnavirile cauzate de munca in conditii de temperaturi ridicate, salariatii vor fi examinati medical atat la angajare cat si periodic, avandu-se in vedere posibilitatea de reducere a programului de lucru sau chiar schimbarea locului de munca, in cazul salariatilor cu afectiuni sau care au contraindicatii de a desfasura activitate la temperaturi ridicate.
In aceasta perioada nu trebuie neglijate nici masurile necesar a fi luate in vederea prevenirii infectarii cu virusul COVID – 19:
-spalarea mainilor cu apa si sapun cat mai des posibil sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
-efectuarea triajului epidemiologic la locul de munca;
-utilizarea mastilor de protectie;
-evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-acoperirea gurii, nasului, in caz de tuse sau stranut;
-dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool;
In vederea evitarii evenimentelor nedorite ce se pot solda cu victime, in urmatoarea perioada, inspectorii de munca vor efectua controale la angajatori, pentru a verifica respectarea obligatiilor legale pe care acestia le au.
ATENTIE! Nerespectarea dispozitiilor legale in materie, constituie contraventie, amenzile aplicabile fiind cuprinse intre 1500 lei si 2500 lei, daca faptele nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Avans vanzare imobil si loc de parcare in iulie 2025
Intrebare:
O societatea urmeaza sa vanda un apartament + loc parcare.
Trebuie sa emita factura de avans la incheierea unei promisiuni de vanzare-cumparare pentru o suma partiala incasata pana se va incheia contractul de vanzare cumparare.
Acest contract se va incheia ulterior, in alta luna.
Va rog sa imi spuneti in luna iulie 2025 ce cota de TVA trebuie sa aplic pentru vanzare de imobil si ce cota de TVA pentru locul de parcare?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara
Intrebare:
Pornind de la aceatsa prevedere "Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.". In cazul in care cumpar marfa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod UIT generat cu valoare gresita
Intrebare:
In luna iunie la o achizitie din Bulgaria pentru care am creat cod UIT am trecut gresit valoarea in sensul ca in loc de 3000,22 lei am trecut 300022 lei (nu a luat virgula). Am sesizat greseala dupa ce transportul a fost efectuat.
Am facut adrese pe SPV prin formularul de contact, am atasat avizele, factura de la client si am primit raspuns ca nu se poate corecta valoare in e-transport.
Ce ma sfatuiti sa fac? In decontul precompletat vor aparea diferente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<