Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Ministerul Muncii a anuntat recent, printr-un comunicat de presa, ca salariile din administratia publica cresc, de la 1 iunie, la nivelul stabilit pentru anul 2022 prin legea salarizarii unitare in sectorul public.
Executivul a aprobat un proiect de ordonanta de urgenta care completeaza Articolul I din O.U.G. nr.168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Astfel, incepand cu data de 1 iunie 2023, salariile de baza ale personalului care ocupa functiile prevazute la Anexa nr. VIII - Familia ocupationala de functii bugetare "ADMINISTRA?IE" din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc la nivelul salariilor de baza prevazute de aceasta lege pentru anul 2022.
‘’Avand in vedere constrangerile fiscal-bugetare din anul 2023, s-a optat intr-o prima faza pentru stabilirea salariilor de baza prevazute de lege la nivelul anului 2022 pentru personalul incadrat conform Anexei nr.VIII la Legea-cadru, deoarece categoriile de personal prevazute in aceasta anexa se regasesc in toate domeniile de activitate bugetara, de exemplu TESA din sanatate si personalul nedidactic din invatamant.
Prin urmare, de prevederile acestei ordonante de urgenta a Guvernului beneficiaza si celelalte domenii de activitate bugetara, avand in vedere ca personalul incadrat pe functii comune, cat si pe cele din alte unitati de subordonare centrala si locala, au salarizarea reglementata in aceasta anexa.
‘’Masura era necesara pentru evitarea aparitiei unor noi dezechilibre in sectorul bugetar, in contextul elaborarii unei noi legi a salarizarii, prin Planul National de Redresare si Rezilienta, act normativ care vizeaza eliminarea inechitatilor si instituirea unui sistem de stimulare a performantei’’, se arata in comunicat.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025
Sursa:MMPS

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
4 aspecte legate de completarea Declaratiei Unice. Cum se rectifica formularul?Noutati privind incadrarea in activitatea de creare programe pentru calculatorCe declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?12 intrebari si raspunsuri ANOFM cu privire la masurile de sprijin in contextul pandemiei Covid-19. OUG 92/2020 si OUG 132/2020Model contract de management. Servicii de management prestate de microintreprindere. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Cadouri de 1 iunie. Cum declari corect in D112Depunere Declaratia Unica in 2025. Ce obligatii CAS si CASS are un PFA cu CIMTichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Piata muncii si impactul TVA asupra SALARIIlor si beneficiilorPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 12-18 mai 2008 - Monitorul OficialCe amenzi risca mai multe firme de la 1 februarie 2017Articole similare
Masurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul CiolosOrdinul care modifica normele de conduita ale functionarilor publici. Ce s-a schimbatInspectia Muncii: Proiectului tehnic aferent REGES-ONLINE a fost pus in consultare publicaADMINISTRATIA PUBLICA locala se va putea imprumuta din Trezoreria Statului pentru cofinantarea proiectelor europeneFacturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firmeUltimele articole
Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de interes publicSalariati cu program inegal de lucru. Cum se acorda tichetele de masa in acest caz?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"