Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Ministerul Muncii a anuntat recent, printr-un comunicat de presa, ca salariile din administratia publica cresc, de la 1 iunie, la nivelul stabilit pentru anul 2022 prin legea salarizarii unitare in sectorul public.
Executivul a aprobat un proiect de ordonanta de urgenta care completeaza Articolul I din O.U.G. nr.168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Astfel, incepand cu data de 1 iunie 2023, salariile de baza ale personalului care ocupa functiile prevazute la Anexa nr. VIII - Familia ocupationala de functii bugetare "ADMINISTRA?IE" din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc la nivelul salariilor de baza prevazute de aceasta lege pentru anul 2022.
‘’Avand in vedere constrangerile fiscal-bugetare din anul 2023, s-a optat intr-o prima faza pentru stabilirea salariilor de baza prevazute de lege la nivelul anului 2022 pentru personalul incadrat conform Anexei nr.VIII la Legea-cadru, deoarece categoriile de personal prevazute in aceasta anexa se regasesc in toate domeniile de activitate bugetara, de exemplu TESA din sanatate si personalul nedidactic din invatamant.
Prin urmare, de prevederile acestei ordonante de urgenta a Guvernului beneficiaza si celelalte domenii de activitate bugetara, avand in vedere ca personalul incadrat pe functii comune, cat si pe cele din alte unitati de subordonare centrala si locala, au salarizarea reglementata in aceasta anexa.
‘’Masura era necesara pentru evitarea aparitiei unor noi dezechilibre in sectorul bugetar, in contextul elaborarii unei noi legi a salarizarii, prin Planul National de Redresare si Rezilienta, act normativ care vizeaza eliminarea inechitatilor si instituirea unui sistem de stimulare a performantei’’, se arata in comunicat.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Manual de politici contabile - Stick USB
Sursa:MMPS

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari in Codul fiscal: impozitul pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiVenituri din vanzarea obligatiunilor. Obligatii fiscaleCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataAtentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentPunct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteUltimele articole
Depunere Declaratia Unica in 2025. Ce obligatii CAS si CASS are un PFA cu CIMTichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?Piata muncii si impactul TVA asupra SALARIIlor si beneficiilorPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 12-18 mai 2008 - Monitorul OficialCe amenzi risca mai multe firme de la 1 februarie 2017Articole similare
Noutati fiscale privind Declaratia P 2000ANAF in focul examenului. Cum s-au descurcat angajatiiOUG nr. 41/2015: modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetareRecuperarea si reglarea indemnizatiei de concediu de odihna necuvenit. Baza legalaTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Ultimele articole
e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de interes publicFacturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Inspectia Muncii: Proiectului tehnic aferent REGES-ONLINE a fost pus in consultare publica
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"