Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ORDIN nr. 1.372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI ...
ORDIN nr. 1.372 din 6 mai 2008
privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 13 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza comerciantilor care au obligatia tinerii evidentei fiscale corecte si complete a operatiunilor desfasurate.
Important!
In conformitate cu prevederile art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, au obligatia sa tina evidente corecte si complete:
a) persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru operatiunile efectuate in desfasurarea activitatii lor economice, pentru operatiunile pentru care sunt obligate la plata taxei, precum si pentru orice alta operatiune reglementata la titlul VI din Codul fiscal;
b) persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se identifica drept persoane inregistrate in scopuri de TVA conform titlului VI din Codul fiscal, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, pentru operatiunile respective;
c) persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile, pentru toate achizitiile intracomunitare;
d) asociatul care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, potrivit contractului incheiat intre parti, in cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana impozabila, pentru operatiunile realizate de respectiva asociatie in participatiune.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
In sensul art. 156 alin. (4) din Codul fiscal, jurnalele, registrele, evidentele si alte documente similare se vor intocmi de catre fiecare persoana impozabila astfel incat sa cuprinda cel putin elementele prevazute pentru fiecare dintre acestea la pct. 79 din Normele metodologice date in aplicarea titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documentele prevazute la alin. (2) nu sunt formulare tipizate stabilite de Ministerul Economiei si Finantelor. Fiecare persoana impozabila poate sa isi stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila, conform specificului propriu de activitate.
ORDIN nr. 1.240/C din 29 aprilie 2008
pentru aprobarea modelului cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale si al declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii
Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 9 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes in primul rand pentru persoanele care doresc sa desfasoare o activitate comerciala sub forma de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, stabilind formularistica necesara pentru inregistrare in Registrul comertului.
Important!
Se aproba modelul si continutul cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale, prevazute in anexa A.
Se aproba modelul formularului "Declaratie pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa B.
Se aproba modelul formularului "Declaratie pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa C.
pentru completarea Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2004 privind raportarea tranzactiilor efectuate pe piata valutara interbancara
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 9 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit autorizate de Banca Nationala a Romaniei sa actioneze ca intermediari pe piata valutara interbancara.
Important!
Institutiile de credit au obligatia sa transmita Bancii Nationale a Romaniei Directia politici monetare raportarile referitoare la piata valutara interbancara, zilnic intre orele 16,00-17,00, pentru tranzactiile valuta contra monedei nationale din ziua curenta, si intre orele 9,00-10,00, pentru tranzactiile valuta contra valuta aferente zilei bancare precedente.
CIRCULARA nr. 13 din 9 mai 2008
privind rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 15 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit stabilind penalitatile pentru deficitele de rezerve minime obligatorii.
Important!
Deficitul de rezerve il reprezinta diferenta negativa dintre nivelul efectiv si nivelul prevazut al rezervelor minime obligatorii.
CIRCULARA nr. 14 din 9 mai 2008
privind ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2008
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 15 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Ca si in cazul actului precedent si aceasta circulara se refera la rezervele minime obligatorii ale institutiilor de credit.
Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2008, ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii sunt urmatoarele:
- 3,15% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in lei;
- 1,55% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in euro;
==================================
ORDONANTA DE URGENTA nr. 57 din 7 mai 2008
pentru modificarea Legii locuintei nr. 114/1996 si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2007 privind asigurarea fondului de locuinte sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza a fi evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 9 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care au dreptul la o locuinta sociala din fondul de stat.
Important!
Locuintele sociale se repartizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale care le au in administrare pe baza criteriilor stabilite anual de acestea, in conditiile prevederilor prezentului capitol, si de ele pot beneficia, in ordinea de prioritate stabilita potrivit legii, urmatoarele categorii de persoane:
- persoanele si familiile evacuate sau care urmeaza a fi evacuate din locuintele retrocedate fostilor proprietari,
- tinerii care au varsta de pana la 35 de ani,
- tinerii proveniti din institutii de ocrotire sociala si care au implinit varsta de 18 ani,
- invalizii de gradul I si II, persoanele cu handicap, pensionarii, veteranii si vaduvele de razboi,
- beneficiarii prevederilor Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si ai prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, alte persoane sau familii indreptatite.
==================================
ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 7 mai 2008
pentru abrogarea art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 361 din 12 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in mod direct personalul din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, precum si din cadrul unor directii din Ministerului Economiei si Finantelor.
Important!
Luand in considerare faptul ca in bugetele Ministerului Economiei si Finantelor si Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale aprobate pe anul 2008 nu sunt prevazute sume pentru aplicarea prevederilor art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat, aprobata cu modificari prin Legea nr. 492/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
ORDIN nr. 535 din 6 aprilie 2008
pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2008 privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 362 din 12 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes atat pentru producatorii de autoturisme, importatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora care doresc sa se inscrie in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, precum si pentru cei care doresc sa achizitioneze un autoturism in aceste conditii.
Important!
Producatorii de autoturisme, importatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora, persoane juridice, denumiti in continuare solicitanti, care intentioneaza sa se inscrie in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, denumit in continuare Program, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) functioneaza legal si au avizele/acordurile/autorizatiile necesare desfasurarii activitatii;
b) au in obiectul de activitate productia si/sau comercializarea autovehiculelor, inclusiv a autoturismelor noi;
c) si-au indeplinit obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) au cont deschis la Trezoreria Statului;
e) nu se afla in procedura de insolventa sau nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia, potrivit prevederilor legale;
f) nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si procedurilor prevazute in Manualul de operare al Fondului pentru mediu.
Un producator, importator sau reprezentant autorizat al acestora nu poate solicita pentru o marca de autoturisme mai mult decat suma alocata prin Program, respectiv 120.000 mii lei, in caz contrar solicitarea fiind nula.
Solicitarile cumulate pentru o singura marca de autoturisme, ale tuturor producatorilor, importatorilor si reprezentantilor autorizati ai acestora, nu trebuie sa depaseasca suma alocata prin Program, in caz contrar urmand a se aplica prevederile alin. (4).
In conditiile in care suma totala solicitata prin proiectele depuse de catre producatorii validati depaseste suma alocata prin Program, Administratia Fondului pentru Mediu va proceda, in interiorul termenului prevazut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia intre producatorii validati, prin aplicarea unui coeficient de proportionalitate obtinut din raportul dintre suma alocata si suma totala solicitata.
In situatia in care totalul sumelor solicitate de producatorii, importatorii si reprezentantii autorizati ai unei marci depaseste suma totala alocata prin Program, coeficientul prevazut la alin. (3) se va aplica, intr-o prima etapa, acestora, pana la incidenta sumei alocate. A doua etapa consta in aplicarea coeficientului tuturor producatorilor, importatorilor si reprezentantilor autorizati ai acestora, in conditiile prevazute la alin. (3).
Programul se desfasoara in limita sumei de 120.000 mii lei, pe parcursul a doua etape:
a) prima etapa, pana la data de 25 septembrie 2008;
b) a doua etapa, de la 1 octombrie pana la 12 decembrie 2008.
==================================
HOTARARE nr. 457 din 21 aprilie 2008
privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 13 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Economiei si Finantelor ca autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, avand responsabilitatea coordonarii pregatirii, dezvoltarii, armonizarii si functionarii cadrului legislativ, institutional, procedural si programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale, precum si celelalte ministere desemnate ca autoritati de management pentru diferite programe operationale si sectoriale.
Important!
Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, denumita in continuare ACIS, are urmatoarele atributii principale:
1. initiaza, elaboreaza si modifica legislatia privind cadrul institutional si procedural de coordonare si implementare a instrumentelor structurale, urmarind asigurarea eficientei si armonizarii procesului de gestionare a acestora, cu consultarea autoritatilor cu atributii in domeniu;
2. formuleaza puncte de vedere si propuneri de modificare cu privire la legislatia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale;
3. asigura dezvoltarea si functionarea mecanismului de coordonare a gestionarii instrumentelor structurale;
4. asigura secretariatul CNC;
5. asigura presedintia si secretariatul CMC;
6. coordoneaza si prezideaza grupurile de lucru infiintate in contextul mecanismului de coordonare a instrumentelor structurale;
7. participa la reuniunile CRESC;
8. coordoneaza, monitorizeaza si sprijina, prin instrumentele pe care le are la dispozitie, dezvoltarea capacitatii administrative a tuturor structurilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale, elaborand si actualizand in acest sens planuri de actiune si raportand anual CNC progresele inregistrate in implementarea acestora;
Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor ca autoritate de management pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Se desemneaza Ministerul Economiei si Finantelor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Se desemneaza Ministerul Transporturilor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Transport", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Se desemneaza Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Mediu", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Se desemneaza Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Se desemneaza Ministerul Internelor si Reformei Administrative ca autoritate de management pentru Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.
==================================
LEGE nr. 109 din 9 mai 2008
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica
Emitent: PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 369 din 14 mai 2008
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Ministerul Economiei si Finantelor care are rolul de administrare a datoriei publice guvernamentale aducand cateva elemente cu caracter de noutate.
Important!
Titluri de stat tip benchmark - instrumentele financiare pe termen mediu sau lung, cu urmatoarele caracteristici:
- rata cuponului, ca rata anuala a dobanzii aferente titlurilor de stat tip benchmark, este stabilita inainte de lansarea acestora, fiind mentionata in prospectul de emisiune;
- data emisiunii este data decontarii seriei titlurilor de stat tip benchmark;
- permit redeschideri, cu aceleasi caracteristici cu emisiunea initiala, respectiv ISIN, rata cuponului, data platii cuponului si data scadentei; data redeschiderii este data la care se mareste valoarea nominala a seriei de titluri de stat tip benchmark aflate in circulatie;
- cuponul se plateste anual, data cuponului fiind o data standard stabilita prin prospectul de emisiune;
- plata dobanzii la scadenta aferenta acestor titluri se efectueaza din bugetul Trezoreriei Statului in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie, de la titlul 55.09, art. 30.01, alin. 30.01.01 "Dobanzi aferente datoriei publice interne directe" si in completare de la bugetul de stat, de la capitolul 55.01 "Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi", titlul 30 "Dobanzi", art. 30.01 "Dobanzi aferente datoriei publice interne";
- data scadentei coincide cu data ultimului cupon;
- dobanda acumulata reprezinta dobanda calculata pentru intervalul cuprins intre data cuponului, anterioara datei emisiunii/redeschiderii, si data emisiunii/redeschiderii, in functie de rata cuponului, dupa metoda actual/actual;
- dobanda acumulata va fi anuntata prin prospectul de emisiune al seriei de titluri de stat tip benchmark si va fi platita de participantii pe piata primara a titlurilor de stat in ziua decontarii/redeschiderii emisiunii;
- pretul net reprezinta produsul dintre cotatia de pret exprimata cu 4 zecimale si valoarea nominala individuala a unui titlu de stat;
- pretul brut reprezinta suma dintre pretul net si dobanda acumulata;
Rambursarea datoriei publice guvernamentale reprezinta o obligatie a statului neconditionata si irevocabila de plata a capitalului, dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente finantarilor rambursabile angajate sau garantate. Cheltuielile privind serviciile prestate de agentiile de rating pentru evaluarea riscului de tara, comisioanele, dobanzile, valoarea discontului si alte cheltuieli legate de angajarea finantarilor rambursabile in numele si contul statului vor fi platite din bugetul de stat si/sau bugetul Trezoreriei Statului, dupa caz.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 11-15 august 2008 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA 5 - 9 octombrie 2009 - Monitorul OficialNoutati LEGISLATIE FISCALA persoane fizice autorizate (PFA) in noul Cod fiscal 2016Ultimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETANoutati fiscale! Au fost reglementate anumite aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor juridice straineMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileArticole similare
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceBuletin informativ CECCAR: NOUTATI LEGISLATIVE din perioada 23 - 27.11.2015Noutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialNOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 29 mai-4 iunie 2017Noutati legislatie fiscala 21 - 25 septembrie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Scutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiAchizitia intracomunitara: ce inseamna, NOUTATI LEGISLATIVE si documente necesare pentru scutirea de TVAArticole similare
Ordinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceSomaj Tehnic 2020 - Modelul de Cerere, Declaratie pe propria raspundere si Lista angajatilor (Ordonanta 741)Sistemul RO e-Factura. Cum se acceseaza si utilizeaza sistemulFormularul 088 simplificat se aplica de la 1 augustNoutati legislatie Fiscala 28 iulie - 01 august 2008 - MONITORUL OFICIALUltimele articole
Proiect OUG: Va fi introdusa Declaratia Unica precompletata de ANAF. Cine primeste formularulCum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVAPrin Ordinul 6330/2024 a fost introdus noul model al D112. Cum arata formularulLegea 254/2024. Modificari asupra cotei de TVA de 9% aplicate din anul 2025Sistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"