Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Infotva.ro
de Infotva.ro la 12 Nov. 2009Intrebare:O persoana administrator la o SRL, pensionar, care nu obtine salariu de nicarieri primeste o indemnizatie lunara de 1000, ce impozite datoreaza in afara de cei 16% impozit pe ...
Intrebare:
O persoana administrator la o SRL, pensionar, care nu obtine salariu de nicarieri primeste o indemnizatie lunara de 1000, ce impozite datoreaza in afara de cei 16% impozit pe venit?
Raspuns:
In cazul in care, administratorul unei societati comerciale are si calitatea de pensionar, pentru indemnizatia de administrator se va plati impozit pe venit si contributia la asigurarile sociale de sanatate.
In ceea ce priveste impozitul pe venit, art. 55 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 571/2003 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste ca indemnizatia administratorilor se asimileaza veniturilor salariale in vederea impunerii.
Intrucat textul de lege enuntat nu face distinctie intre administratorul care cumuleaza indemnizatia cu pensia si administratorul care nu beneficiaza si de pensie, rezulta ca, si unul si altul, datoreaza impozit pe venit.
Impozitul pe venit se retine si se vireaza de societate.
Contributia individuala lunara pentru asigurarile sociale de sanatate, datorata de administrator, in cota de 5,5% aplicata asupra veniturilor asimilate salariilor, asa cum stabileste Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii;
Contributia datorata de societate pentru asigurarile sociale de sanatate in cota de 5,2% raportata la fondul separat din care se efectueaza plata drepturilor asimilate salariilor.
De asemenea, aceste contributii se retin si se vireaza de societate.
Pentru indemnizatia primita in baza contractului de administrare/mandat de catre administratorul care beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de lege, nu se datoreaza contributia de asigurari sociale.
Astfel, in cazul administratorilor care au incheiat contract de administrare/mandat cu societatea ai caror administratori sunt, dar care nu au incheiat contract individual de munca cu o alta societate, acestia se regasesc in categoria persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul public de pensii, in temeiul art.5 alin.(1) pct.IV lit.b)din Legea nr.19/2000, modificata si completata, fiind obligati sa depuna declaratie de asigurare la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta si sa achite lunar, integral, cota de contributie de asigurari sociale aferenta venitului lunar asigurat prevazut in declaratia de asigurare.
Potrivit art.61 alin.(1) si (2) din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art.5 alin.(1) pct.IV si V, care au implinit varsta de 18 ani, sunt obligate sa depuna declaratia de asigurare la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta in termen de 30 de zile de la incadrarea in situatiile mentionate, cu exceptia celor care beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de prezenta lege.
Contributia de 0,85% pentru concedii si indemnizatii nu se datoreaza in cazul in care administratorul are calitatea de pensionar in conformitate cu prevederile art.1 alin.(3) din OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Insolventa, lichidare si suspendarea activitatii: 47 de STUDII DE CAZ!Cum sa ai succes la Examenul de Aptitudini CECCAR?Circulara Contabililor Romani - O publicatie cu adevarat vitala pentru profesionisti!Profita de o culegere unica de solutii practice pentru impozite, taxe si contributiiSTUDII DE CAZ: Impozitul pe profit, Dividende persoane fizice nerezidente, Plata in euro, Curs valutarUltimele articole
Revista de Taxe si Impozite vine cu ACCES la stagiul CECCAR 2021NOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!Solutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Taxe si Impozite: CE este nou si MODUL in care afecteaza companiile din RomaniaPlatforma de administrare a training-urilor - Un instrument de imputernicire a angajatilor si Training ManagerilorArticole similare
Dividende si declaratii. Cum procedam privind declararea?Documentar fiscal: Ghid ANAF privind IMPOZITUL PE VENITurile din profesii libereCum devine microintreprinderea platitoare de impozit pe profitCase de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Obligatii fiscal-contabile aplicate revanzarii de softUltimele articole
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocVenituri din investitii in anul 2020. Impozit pe venit. Contributii socialeReguli noi de impozitare a unor venituri din inchirieri, obtinute de persoanele fizice, introduse prin Legea 296/2020Schimbarea regimului de impozitare de la profit la micro. Sanctiuni aplicabile
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"