Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Valabil la 22.08.2011 - Regimul TVA in cazul livrarii unui autoturism va fi partial exemplificat prin cazul unei societati care achizitioneaza in 2010 un autoturism pentru care nu are drept de deducere a TVA. Prin urmare, nu se deduce TVA (TVA-ul a intrat in valoarea de achizitie a masinii). In luna august 2011, autoturismul este vandut, iar factura se intocmeste cu TVA (societate platitoare de TVA). Poate ajusta astfel societatea TVA de la achizitie?
In ceea ce priveste situatia prezentata mai sus, trebuie amintit ca, potrivit art. 141 alin (2) lit. g) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, sunt scutite de TVA urmatoarele operatiuni:
"livrarile de bunuri care au fost afectate unei activitati scutite, in temeiul prezentului articol, daca taxa aferenta bunurilor respective nu a fost dedusa, precum si livrarile de bunuri a caror achizitie a facut obiectul excluderii dreptului de deducere, conform art. 145 (5) lit. b) si art. 145 1 .
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In continuare, dat fiind faptul ca achizitia autoturismului intocmita de societate a facut obiectul excluderii dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata conform art 145 1 alin (1) din Codul fiscal (" In cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, nu se deduce TVA aferenta achizitiilor acestor vehicule si nici taxa aferenta achizitiilor de combustibil destinat utilizarii pentru vehiculele care au aceleasi caracteristici, aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, cu exceptia vehiculelor care se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii"), potrivit prevederilor art. 141 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal, livrarea autoturismului va fi scutita de TVA, drept urmare factura se va intocmi fara TVA.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat de presa - norme de aplicare a OUG nr. 54 din 2010Anularea inregistrarii TVA. Cum procedam cu Declaratiile 392A si 392B?Inregistare bonuri fara cod TVA. Le trecem si in Jurnalul de cumparari?Noile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectAutorizatiile de construire pentru cladiri, in crestere cu 4,7% in luna iulie 2018Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialAsociere in participatiune: TVA aferenta bunurilor de capital aduse ca aport la asociereANAF: Scutiri de taxa pe valoarea adaugata justificateCe trebuie sa stim in 2013 despre decontul de TVA cod 300Ce tratament contabil si fiscal aplicam pentru clientii incerti?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Ce tratament TVA aplicam pentru achizitie si LIVRARE AUTOTURISMe noi si second-hand?Diferente intre vanzarea de autoturisme noi/second hand catre persoane fizice din UE. Regim TVALIVRARE AUTOTURISM. Regimul TVAArticole similare
Ce trebuie sa stiti despre cheltuielile cu autovehicule - aspecte teoretice si practiceREGIM TVA AUTOTURISM second-hand. Cum deducem TVA?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



