Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce masuri ia Comisia europeana pentru o piata unica pentru consumatori?

de InfoTva.ro la 11 Iul. 2014 Exclusiv
Tags: piata unica pentru consumatori, drepturile consumatorilor, comisia europeana, protectia consumatorilor

Luand cuvantul la Roma, Neven Mimica, comisarul responsabil cu protectia consumatorilor, si-a expus ideile cu privire la necesitatea unei mai bune cooperari in ceea ce priveste aplicarea drepturilor consumatorilor in cadrul pietei unice.


"O aplicare stricta este esentiala. Daca drepturile consumatorilor exista doar pe hartie, consumatorii nu beneficiaza cu nimic. O aplicarea eficienta a legislatiei privind consumatorii este esentiala pentru ca drepturile de pe hartie sa se traduca in practica in beneficii concrete pentru consumatori.

Cooperarea in domeniul aplicarii legii nu conduce doar la o mai buna functionare a pietei unice pentru consumatori, ci aduce totodata beneficii pentru intreprinderi: o transparenta sporita, un grad mai mare de concurenta, conditii de concurenta echitabile si securitate juridica.

Trebuie sa cream un cadru care sa ne permita sa abordam incalcarile raspandite pe scara larga care vizeaza concomitent mai multe tari sau chiar toate tarile membre ale UE. in acest context, trebuie, de asemenea, sa reflectam cu grija la rolul pe care ar trebui sa il aiba Comisia — in primul rand in calitate de coordonator, iar apoi pentru a oferi asistenta in identificarea practicilor incorecte si in ceea ce priveste stabilirea unor mecanisme comune la nivelul UE care ar permite o abordare eficienta a acestor practici incorecte."
    
    

Realizarile retelei CPC...
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


Reteaua de cooperare pentru protectia consumatorilor (CPC) reuneste autoritatile nationale responsabile cu aplicarea legislatiei europene de protectie a consumatorilor si Comisia Europeana. in cazul unei incalcari transfrontaliere a drepturilor consumatorilor, reteaua permite autoritatii din statul membru in care interesele consumatorilor sunt afectate sa ceara institutiei omologe din statul membru in care se afla sediul comerciantului sa puna capat incalcarii. Autoritatile responsabile cu aplicarea legii pot, de asemenea, sa alerteze alte autoritati cu privire la practici incorecte care se pot raspandi si in alte tari.
    
    
Mai mult de 1.400 de cereri de asistenta reciproca au fost transmise in cadrul retelei incepand din 2007. Supravegherea regulata si coordonata a pietelor online - prin actiuni de verificare - a condus la corectarea a aproximativ 2.000 de pagini de internet neconforme in decursul aceleiasi perioade. Aceste actiuni de verificare au crescut gradul de constientizare in ceea ce priveste legislatia referitoare la protectia consumatorilor in randul comerciantilor online si al consumatorilor din numeroase sectoare: transportul aerian, rezervarea la hotel, creditul de consum, achizitia de bilete pentru evenimente, produsele electronice sau produsele cu continut digital.
    
    

incepand de anul trecut, autoritatile responsabile cu aplicarea legii au inceput sa coopereze si pe probleme comune care afecteaza consumatori din mai multe state membre. Prima actiune de acest tip a vizat achizitiile in cadrul aplicatiilor ("in app purchase"), in special jocurile, mai ales cele destinate copiilor. Autoritatile responsabile cu aplicarea legii din intreaga UE au cazut de acord asupra unei abordari comune privind modul de aplicare a normelor relevante privind protectia consumatorilor in acest domeniu si au cerut industriei sa corecteze practicile incorecte intr-un termen clar definit, astfel incat sa se asigure protectia corespunzatoare a consumatorilor care folosesc aplicatii. Acest proces este aproape finalizat, iar rezultatele sunt asteptate in curand.


Recenta consultare publica privind rezultatele retelei a scos in evidenta necesitatea de a gasi solutii eficiente pentru a aborda incalcarile pe scara larga ale drepturilor consumatorilor in UE. Partile interesate care au participat la consultarea publica au pledat pentru o mai buna coordonare si o abordare uniforma la nivelul UE; o astfel de abordare ar oferi mai multe avantaje consumatorilor si, pe de alta parte, ar simplifica eforturile de asigurare a conformitatii si ar reduce costurile pentru intreprinderi. Realizarea unor eforturi administrative comune la nivelul UE ar permite economii semnificative de resurse si ar reduce costurile pentru tarile membre.
    
    
In discursul sau, comisarul si-a expus de asemenea ideile cu privire la modul in care s-ar putea imbunatati mecanismul de cooperare reciproca intre autoritatile nationale, monitorizarea pietei si mecanismul de alerta pentru a se detecta mai rapid incalcarile si pentru a se reduce prejudiciile totale aduse consumatorilor.
    
    

De asemenea, acesta s-a angajat sa se ocupe de activitatile pregatitoare, astfel incat Comisia, in viitoarea sa configuratie, sa poata lua rapid o decizie in cunostinta de cauza cu privire la modalitatea de a consolida aplicarea legislatiei privind protectia consumatorilor in UE si de a raspunde provocarilor economiei digitale.

Sursa: Comisia Europeana


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce masuri ia Comisia europeana pentru o piata unica pentru consumatori?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016