Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce drepturi au consumatorii europeni in 2014?

de InfoTva.ro la 24 Iun. 2014 Exclusiv
Tags: drepturile consumatorilor, consumatorii europeni, era digitala, drepturile consumatorului, directiva ue

Comisia Europeana anunta vesti bune pentru cei peste 507 milioane de consumatori din Europa: noua legislatie a UE le va consolida drepturile pe intreg teritoriul Uniunii Europene. Mai exact, noua Directiva a UE privind drepturile consumatorilor, care in prezent a intrat in vigoare, consolideaza drepturile consumatorilor, oriunde si ori de cate ori acestia isi fac cumparaturile in Europa - online sau in oras.

De asemenea, intreprinderile vor beneficia de aceste noi dispozitii care creeaza un mediu concurential echitabil, astfel incat pentru comercianti sa fie mai putin costisitor sa isi ofere produsele si serviciile consumatorilor din alte state membre.
    
Noile norme vor garanta, de exemplu, ca toti consumatorii de pe teritoriul UE dispun de 14 de zile pentru a se razgandi si a renunta la orice cumparatura efectuata online sau in afara spatiului comercial (in cazul in care un vanzator se prezinta la domiciliul consumatorului) - prin urmare, o crestere fata de numarul minim de 7 zile prevazut anterior. De asemenea, noile norme interzic suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor telefonice de asistenta, precum si a optiunilor predefinite pe paginile de internet in vederea taxarii platilor suplimentare (de exemplu, atunci cand se achizitioneaza bilete de avion online).

Pentru a se asigura aplicarea uniforma a noilor norme pe teritoriul UE, astfel incat consumatorii sa beneficieze de ele indiferent in ce stat membru se afla, Comisia Europeana publica de asemenea un document de orientare pentru autoritatile nationale, inclusiv un model optional pentru aducerea la cunostinta consumatorilor a informatiilor esentiale, care vor fi postate pe produsele digitale.
    
    
"In prezent, Europa pune capat inselarii consumatorilor in cadrul tranzactiilor online. incepand de astazi, fiecare consumator din Uniunea Europeana isi poate revendica drepturile de care beneficiaza in temeiul Directivei privind drepturile consumatorilor, prin urmare: nu vor mai exista optiuni predefinite atunci cand achizitionati un bilet de avion, nu vor mai exista suprataxe pentru efectuarea platii online cu cardul de credit si nu vor mai exista comercianti care va vor spune ca nu puteti returna un produs pe care l-ati cumparat online", a declarat doamna Viviane Reding, vicepresedinte al Comisiei si comisarul UE pentru justitie. "Un consumator increzator este cea mai buna stire privind piata unica. Acordarea unui statut prioritar consumatorilor prin stimularea increderii lor reprezinta cel mai ieftin pachet de masuri de stimulare pe care Europa il poate institui. Comisia Europeana urmeaza sa verifice cu rigurozitate daca statele membre respecta ceea ce au convenit anterior, punand in aplicare in mod corect normele si acordand consumatorilor drepturile pe care le merita".
        

Noua Directiva a UE privind drepturile consumatorilor armonizeaza normele nationale de protectie a consumatorilor in mai multe domenii importante, cum ar fi informatiile de care consumatorii au nevoie inainte sa achizitioneze produse si servicii, precum si dreptul lor de a anula achizitii efectuate online. Armonizarea sporita inseamna ca, de acum incolo, consumatorii se vor putea baza pe aceleasi drepturi, indiferent de locul unde acestia isi fac cumparaturile in UE. Aceasta inseamna, de asemenea, norme mai simple si mai previzibile pentru comercianti, care vor avea astfel mai multe stimulente pentru a-si extinde activitatile la nivel transfrontalier.
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


       

Datorita noilor norme ale UE (a se vedea, de asemenea, fisa informativa cu privire la noile norme), consumatorii UE beneficiaza acum de urmatoarele avantaje (pentru mai multe informatii, a se vedea anexa):

-    o mai mare transparenta a preturilor;

-    nu vor mai exista suprataxe nejustificate pentru utilizarea cardurilor de credit si a liniilor telefonice de asistenta;

-    sunt interzise optiunile predefinite pe internet, de exemplu atunci cand cumpara bilete de avion;

-    se prelungeste perioada in care o persoana se poate razgandi, de la 7 zile la 14 zile pretutindeni la nivelul UE;

-    au fost consolidate drepturile privind rambursarea, care se va efectua in termen de 14 de zile de la data la care consumatorul a efectuat o achizitie;

-    au fost introduse norme care interzic ofertele online inselatoare, cum ar fi ofertele pe internet care fac publicitate pentru un anumit lucru ca fiind gratuit desi, in realitate, acesta nu este gratuit (de exemplu, horoscoapele sau retetele de bucatarie);

-    o protectie imbunatatita in ceea ce priveste continutul digital, in special cu privire la informatiile referitoare la softurile si la echipamentele hardware impreuna cu care pot fi utilizate.

  
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce drepturi au consumatorii europeni in 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016