Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Comerciantii de pe litoral, certati cu legea! ANPC a constat abateri la peste 90% dintre unitatile controlate!

de Alina Georgiana Costache la 22 Iul. 2019
Tags: anpc, control anaf, litoral, sanctiune

Doar in 15 cazuri, din cele 197 de actiuni de control, patronii au putut sta linistiti in timpul “vizitei” inspectorilor de la “Comandamentul Litoral 2019”, structura a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

De la inceputul lunii iulie, ANPC a infiintat aceasta structura pentru protectia consumatorilor - “Comandament Litoral 2019”, care, numai in perioada 3-10 iulie a si aplicat deja amenzi de peste 700.000 de lei. In total, in aceast perioada au fost desfasurate 197 de actiuni de control, iar in 182 dintre acestea au fost constatate abateri de la prevederile legale in vigoare.

In total, au fost controlate 115 unitati de alimentatie publica, 21 de unitati de cazare, unitati de agreement si sectoare de plaja, 35 de unitati de comercializare de produse alimentare si 26 de unitati de comercializare de produse nealimentare.

Inspectorii au aplicat 308 sanctiuni, dintre care 181 de avertismente si 127 de amenzi, in valoare de 707.000 lei. De asemenea, au fost oprite definitiv si retrase de la comercializare produse in valoare de 50.282 lei, au fost oprite temporar de la comercializare produse in valoare de 52.309 lei  si a fost oprita temporar prestarea serviciilor a 21 de operatori economici.
 
Intr-un comunicat remis presei, ANPC arata ca in timpul verificarilor au fost constatate urmatoarele abateri:
 
  • In cazul unitatilor de prestari servicii de alimentatie publica:
    • Nerespectarea conditiilor de depozitare, pastrare si expunere la comercializare a produselor alimentare, depozitarea acestora direct pe paviment, nerespectand conditiile de temperatura impuse de producator (la temperatura mediului ambiant, de exemplu)
    • Nerespectarea temperaturii preparatelor culinare gatite de minimum 60 de grade Celsius
Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

    • Modificarea starii termice initiale, fara ca operatorul economic sa fie autorizat in acest sens
    • Utilizarea de materii prime cu data limita de consum depasita, cu modificari organoleptice, fara elemente de identificare din care sa reiasa incadrarea in termenul de valabilitate, in prestarea de activitati de alimentatie publica, acestea devenind nesigure
    • Comercializarea preparatelor alimentare neprotejate de insect si de praf
    • Utilizarea de ustensile de plastic sau de lemn nerecomandate alimentatiei publice
    • Existenta unitatilor de alimentatie publica pe plaja fara racordare la apa, fara cosuri de gunoi si cu produse expuse contaminarii cu praf
    • Existenta spatiilor neigienizate de depozitare, vitrine frigorifice cu rugina, fara monitorizarea temperaturii, prezenta echipamentelor de gatit fara grafic de schimbare de ulei, absenta aparatelor sau plaselor speciale antiinsecte sau tantari, intersectarea fluxurilor tehnologice in bucatarie, fapt nepermis pentru a impiedica contaminarea preparatelor gatite cu impuritati sau praf
    • Prezenta meniurilor fara informatii privind gramajele produselor, ingredientele cu posibil efect alergen si preparatele din “produs decongelat”
    • Utilizarea cantarelor neverificate metrologic
    • Neafisarea datelor de identificare ale companiei
 
  • In cazul unitatilor de prestari servicii nealimentare:
    • Existenta sectoarelor de plaja fara respectarea zonei de 30% plaja de nisip fara sezlonguri
    • Existenta sectoarelor de plaja fara respectarea numarului de cabine de schimb
    • Nereguli semnalate in camerele de cazare: cazi cu mucegai, lipsa numarului regulamentar de prosoape/turist (3 buc.), lipsa telefoanelor fixe sau a mapelor speciale pentru turisti
    • Deficiente de informare la receptie: neafisarea tarifelor de mic dejun, a serviciilor suplimentare gratuite si a celor contra cost, a datelor de identificare ale companiei si a orarului de functionare etc.
    • Deficiente de informare referitoare la adancimea piscinei
    • Deficiente de informare referitoare la regulemantul de functionare al echipamentelor de joaca pentru copii
    • Lipsa certificatului de clasificare in turism
  • In cazul unitatilor de comercializare bunuri alimentare
    • Nerespectarea conditiilor de depozitare, pastrare si expunere la comercializare a produselor alimentare, depozitarea acestora direct pe paviment, nerespectand conditiile de temperatura impuse de producator (la temperatura mediului ambiant, de exemplu)
    • Comercializarea produselor la promotie in afara datei de valabilitate a acesteia
    • Comercializarea de produse alimentare cu data limita de consum depasita
    • Comercializarea de produse fara traducere in limba romana a etichetei
    • Lipsa informatiilor referitoare la tara de origine si calitate, in cazul legumelor si fructelor
  • In cazul unitatilor de comercializare bunuri nealimentare
    • Comercializarea de produse cosmetice in afara termenului de valabilitate
    • Comercializarea jucariilor fara elemente de identificare si caracterizare, fara licenta sau instructiuni
    • Comercializarea jucariilor notificate RAPEX, fara adresa si denumire a distribuitorului/importatorului
    • Lipsa compozitiei materialelor, in cazul textilelor sau a pictogramei, in cazul incaltamintei

ANPC ofera asigurari ca supravegheaza atent piata, verificand modul in care operatorii economici care activeaza in Romania respecta, prin produsele si serviciile lor, drepturile consumatorilor.
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Comerciantii de pe litoral, certati cu legea! ANPC a constat abateri la peste 90% dintre unitatile controlate!":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016