Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Studiu GfK: Indicatorii arata valori negative. Consumatorii nu cred in cresterea economica

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 29 Aug. 2014 Exclusiv
Tags: indicatori negativi, cresterea economica, increderea, consumatori, puterea de cumparare

Economia romaneasca inregistreaza de circa 18 luni o crestere puternica. Se pare insa ca acest salt economic nu a avut deocamdata impact asupra consumatorilor. Toti indicatorii continua sa aiba valori negative, se arata intr-un studiu al GfK. Asteptarile privind starea economiei se situeaza in prezent la -10,4 puncte.


Asteptarile privind veniturile sunt si ele, cu toate ca doar marginal, sub media pe termen lung de zero puncte, situandu-se la -0,7 puncte. Dorinta de cumparare se situeaza la -14 puncte, respectiv la acelasi nivel ca si in luna martie. Comparativ cu iunie 2013, cresterea inregistrata este, de fapt, de 8,5 puncte. In mai, indicatorul se situa la -8,4 puncte, urcand deci la cea mai ridicata valoare avuta din decembrie 2013.


Economia din statele Uniunii Europene (UE) continua sa se redreseze. Insa crizele din Irak si Ucraina ar putea destabiliza cresterea economica din Europa. Consumatorii europeni isi recastiga si ei increderea. Acest lucru este reflectat in evolutia indicatorilor pentru asteptarile privind starea economiei si veniturile, si pentru dorinta de cumparare, in majoritatea tarilor incluse in sondaj. Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 tari) se situeaza in prezent la 9,1 puncte. Acestea sunt rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa.

In trimestrul al doilea al anului, dezbaterea din Europa a fost dominata in primul rand de trei subiecte: alegerile europene, intrebarea daca, la nivel de tari, ar trebui sa se continue cu impunerea masurilor de reducere a cheltuielilor publice sau sa se investeasca in programe economice si crizele din Irak si Ucraina.

In ciuda tuturor acestor dezbateri si crize, saltul din tarile membre ale UE, si ca urmare din intreaga UE, pare sa fi fost consolidat. Indexul climatului de consum pentru UE 28 a crescut usor in trimestrul al doilea, situandu-se in prezent la 9,1 puncte. Aceasta este cea mai ridicata valoare inregistrata din aprilie 2008, cand indicatorul se situa la 11,9 puncte. Diversii indicatori prezinta o tendinta ascendenta in majoritatea tarilor. Grecii, mai ales, par sa considere ca ce a fost mai greu a trecut. Comparativ cu inceputul anului, consumatorii polonezi si cehi adopta si ei o atitudine cu mult mai optimista in ceea ce priveste viitorul.

    Cheltuim sau economisim?

Alegerile europene au aratat ca opinia publica din Europa este din ce in ce mai polarizata in doua tabere: pro-europeana si anti-europeana. Partidele eurosceptice au inregistrat o crestere drastica a numarului de voturi, mai ales in Franta si Germania. Increderea in Europa a crescut insa in mod considerabil in Grecia, Italia si Spania. Pe de o parte, urmatoarea Comisie Europeana trebuie sa ajute tarile slabe economic, dominate de criza, sa isi depaseasca dificultatile si sa revina la cresterea economica. Pe de alta parte, tarile mai puternice sub raport economic devin tot mai iritate de reducerea criteriilor de stabilitate pentru tarile aflate in centrul crizei. Mai presus de toate, ele doresc sa vada o consolidare a bugetelor nationale in vederea reducerii riscului de repetare a crizei.

Comisia Europeana va continua sa se concentreze intens asupra necesitatii continuarii impunerii de masuri de austeritate de catre fiecare tara si asupra masurii in care o crestere a imprumuturilor este justificata in vederea redresarii economiilor nationale. Ajutorul pentru eurosceptici va incepe sa se reduca treptat numai daca se poate gasi o solutie eficace si durabila care sa readuca intreaga Europa pe calea cresterii.  


Sursa: HotNews.ro
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "Studiu GfK: Indicatorii arata valori negative. Consumatorii nu cred in cresterea economica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi



Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016