Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Studiu GfK: Indicatorii arata valori negative. Consumatorii nu cred in cresterea economica

de InfoTva.ro la 29 Aug. 2014 Exclusiv
Tags: indicatori negativi, cresterea economica, increderea, consumatori, puterea de cumparare

Economia romaneasca inregistreaza de circa 18 luni o crestere puternica. Se pare insa ca acest salt economic nu a avut deocamdata impact asupra consumatorilor. Toti indicatorii continua sa aiba valori negative, se arata intr-un studiu al GfK. Asteptarile privind starea economiei se situeaza in prezent la -10,4 puncte.


Asteptarile privind veniturile sunt si ele, cu toate ca doar marginal, sub media pe termen lung de zero puncte, situandu-se la -0,7 puncte. Dorinta de cumparare se situeaza la -14 puncte, respectiv la acelasi nivel ca si in luna martie. Comparativ cu iunie 2013, cresterea inregistrata este, de fapt, de 8,5 puncte. In mai, indicatorul se situa la -8,4 puncte, urcand deci la cea mai ridicata valoare avuta din decembrie 2013.


Economia din statele Uniunii Europene (UE) continua sa se redreseze. Insa crizele din Irak si Ucraina ar putea destabiliza cresterea economica din Europa. Consumatorii europeni isi recastiga si ei increderea. Acest lucru este reflectat in evolutia indicatorilor pentru asteptarile privind starea economiei si veniturile, si pentru dorinta de cumparare, in majoritatea tarilor incluse in sondaj. Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 tari) se situeaza in prezent la 9,1 puncte. Acestea sunt rezultatele sondajului GfK Climatul de consum Europa.

In trimestrul al doilea al anului, dezbaterea din Europa a fost dominata in primul rand de trei subiecte: alegerile europene, intrebarea daca, la nivel de tari, ar trebui sa se continue cu impunerea masurilor de reducere a cheltuielilor publice sau sa se investeasca in programe economice si crizele din Irak si Ucraina.

In ciuda tuturor acestor dezbateri si crize, saltul din tarile membre ale UE, si ca urmare din intreaga UE, pare sa fi fost consolidat. Indexul climatului de consum pentru UE 28 a crescut usor in trimestrul al doilea, situandu-se in prezent la 9,1 puncte. Aceasta este cea mai ridicata valoare inregistrata din aprilie 2008, cand indicatorul se situa la 11,9 puncte. Diversii indicatori prezinta o tendinta ascendenta in majoritatea tarilor. Grecii, mai ales, par sa considere ca ce a fost mai greu a trecut. Comparativ cu inceputul anului, consumatorii polonezi si cehi adopta si ei o atitudine cu mult mai optimista in ceea ce priveste viitorul.

    Cheltuim sau economisim?
Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii



Alegerile europene au aratat ca opinia publica din Europa este din ce in ce mai polarizata in doua tabere: pro-europeana si anti-europeana. Partidele eurosceptice au inregistrat o crestere drastica a numarului de voturi, mai ales in Franta si Germania. Increderea in Europa a crescut insa in mod considerabil in Grecia, Italia si Spania. Pe de o parte, urmatoarea Comisie Europeana trebuie sa ajute tarile slabe economic, dominate de criza, sa isi depaseasca dificultatile si sa revina la cresterea economica. Pe de alta parte, tarile mai puternice sub raport economic devin tot mai iritate de reducerea criteriilor de stabilitate pentru tarile aflate in centrul crizei. Mai presus de toate, ele doresc sa vada o consolidare a bugetelor nationale in vederea reducerii riscului de repetare a crizei.

Comisia Europeana va continua sa se concentreze intens asupra necesitatii continuarii impunerii de masuri de austeritate de catre fiecare tara si asupra masurii in care o crestere a imprumuturilor este justificata in vederea redresarii economiilor nationale. Ajutorul pentru eurosceptici va incepe sa se reduca treptat numai daca se poate gasi o solutie eficace si durabila care sa readuca intreaga Europa pe calea cresterii.  


Sursa: HotNews.ro
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu GfK: Indicatorii arata valori negative. Consumatorii nu cred in cresterea economica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016