Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Previziunile de toamna ale Comisiei Europene indica pentru restul anului o crestere economica redusa, atat in UE, cat si in zona euro. Pentru anul 2014 in ansamblu, cresterea reala a PIB-ului va atinge, potrivit estimarilor, 1,3% in UE si 0,8% in zona euro. Cresterea ar urma sa se accelereze usor in cursul anului 2015, atingand 1,5%, respectiv 1,1%, pe fondul imbunatatirii cererii externe si interne. In 2016 se asteapta o intensificare a activitatii economice pana la 2,0%, respectiv 1,7%, datorita consolidarii sectorului financiar (in urma amplei evaluari efectuate de Banca Centrala Europeana si a progreselor inregistrate in realizarea uniunii bancare), precum si datorita recentelor reforme structurale care incep sa dea roade.
Jyrki Katainen, vicepresedinte al Comisiei responsabil pentru locurile de munca, crestere, investitii si competitivitate, a declarat: "Situatia economica si a locurilor de munca nu cunoaste o imbunatatire destul de rapida. Comisia Europeana este hotarata sa utilizeze toate instrumentele si resursele disponibile pentru a crea mai multe locuri de munca si pentru a stimula cresterea economica in Europa. Vom propune un plan de investitii in valoare de 300 de miliarde EUR pentru a impulsiona si sustine redresarea economica. Accelerarea investitiilor este un element crucial al redresarii economice."
Pierre Moscovici, comisarul pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama, a declarat: "Nu exista un raspuns unic si simplu in fata provocarilor cu care se confrunta economia europeana. Trebuie sa actionam pe trei fronturi: pentru politici bugetare credibile, pentru reforme structurale ambitioase si pentru investitii, publice si private, atat de necesare. Trebuie sa ne asumam cu totii responsabilitatile care ne revin, la Bruxelles, in capitalele statelor membre si la nivelul regiunilor, pentru a genera o crestere economica mai puternica si pentru a da un impuls real crearii de locuri de munca pentru cetatenii nostri."
Redresarea economica inceputa in cel de-al doilea trimestru al anului 2013 este inca fragila, iar relansarea economica este inca slaba in multe state membre. increderea se situeaza la un nivel mai scazut decat in primavara, reflectand riscurile geopolitice tot mai importante si perspectivele economice mai putin favorabile existente la nivel mondial. in ciuda conditiilor financiare favorabile, redresarea economica din 2015 va fi lenta. Aceasta situatie reflecta diminuarea progresiva a efectelor crizei, cu o rata inca ridicata a somajului, cu un nivel important al datoriei si cu o rata scazuta de utilizare a capacitatii. Recenta evaluare ampla a Bancii Centrale Europene a estompat incertitudinile cu privire la soliditatea sectorului bancar; totodata, imbunatatirea conditiilor de finantare ar trebui sa ajute la redresarea activitatii economice. in 2016, consolidarea cererii interne si straine si continuarea unei politici monetare flexibile, asociata cu costuri de finantare scazute, ar trebui sa intareasca si mai mult cresterea.
In 2014, se asteapta in continuare variatii importante in ceea ce priveste ratele de crestere ale statelor membre, de la -0,7% (Croatia) la 4,6% (Irlanda). Cu toate acestea, se preconizeaza ca in urmatorii doi ani diferentele dintre ratele de crestere se vor reduce. in 2015 si 2016, se estimeaza ca toate tarile UE vor inregistra o crestere pozitiva. Tot in aceasta perioada, efectul intarziat al reformelor deja implementate ar trebui sa se resimta intr-o mai mare masura.
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea verde a contabilitatii
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Revenire lenta la o crestere economica modesta
Redresarea inregistrata de UE pare sa fie modesta in comparatie cu alte economii avansate si in raport cu exemplele de redresari post-criza financiara din trecut, cu toate ca si acestea au fost de regula lente si fragile. Pe parcursul perioadei de prognozare, cererea interna ar trebui sa beneficieze din ce in ce mai mult de avantajele unei politici monetare flexibile, de progresele inregistrate in reducerea datoriei private si de orientarea bugetara in general neutra. Investitiile private ar trebui sa se redreseze treptat, beneficiind la randul lor de imbunatatirea perspectivelor la nivelul cererii si de efectele recuperarii decalajelor, desi initial ar putea fi stanjenite de importante capacitati neutilizate. Consumul privat ar trebui sa se dezvolte moderat in 2015 si 2016, fiind sustinut de scaderea preturilor produselor de baza si de cresterea veniturilor disponibile, pe masura ce piata fortei de munca va cunoaste o ameliorare treptata. Consumul public ar urma sa contribuie in mod marginal la cresterea economica. Pe fundalul unei cresteri moderate a comertului mondial, este probabil ca exporturile nete sa nu contribuie decat in mica masura la cresterea PIB-ului in anii urmatori.
Ameliorare usoara a conditiilor de pe piata muncii
Ritmul de creare a locurilor de munca a fost moderat, iar ratele somajului au scazut usor de la niveluri ridicate. intrucat se asteapta ca procesul de crestere economica sa cunoasca treptat o dinamica tot mai importanta, spre sfarsitul perioadei de prognozare ar trebui sa aiba loc ameliorari mai consistente pe piata muncii. in 2016, rata somajului ar urma sa scada la 9,5% in UE si la 10,8% in zona euro.
Tendinta catre o inflatie mai mica a continuat in 2014 in statele membre ale UE, ca urmare a scaderii preturilor produselor de baza si a unei incetiniri economice semnificative. Se estimeaza ca inflatia va ramane foarte scazuta in 2014. Pe masura ce activitatea economica se intensifica treptat si se inregistreaza o crestere a salariilor, inflatia va cunoaste probabil o crestere, fenomen la care contribuie si recenta depreciere a monedei euro. in UE, inflatia este estimata la 0,6% in 2014, 1,0% in 2015 si 1,6% in 2016. in zona euro, inflatia IAPC (indicele armonizat al preturilor la consum) este estimata la 0,5% in acest an si la 0,8% in 2015, dupa care va creste la 1,5% in 2016.
Se estimeaza ca reducerea deficitelor publice generale va continua. Ponderea deficitului in PIB ar urma sa descreasca si mai mult anul acesta atat in UE, cat si in zona euro, desi intr-un ritm mai lent decat in 2013, ajungand la 3,0%, respectiv la 2,6%. Se preconizeaza ca deficitele publice vor continua sa scada in urmatorii doi ani datorita consolidarii activitatii economice. Orientarea politicii bugetare se estimeaza a fi aproape neutra in 2014 si 2015.
Se estimeaza ca ponderea datoriei in PIB va atinge un nivel maxim anul viitor atat in UE cat si la nivelul zonei euro, ajungand la 88,3%, respectiv 94,8 % (in conformitate cu definitia sistemului european de conturi 2010).
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Fiecare comerciant se poate proteja de practicile neloiale!Praful depaseste concentratia maxima admisa in 15 zone din tara. Bucurestiul, \"fruntas\" la poluareNormele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare)Ce recomandari are COMISIA EUROPEANA pentru Romania in acest an?Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Ultimele articole
Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicArticole similare
ANAF: In 2015 aflam primele rezultate ale proiectului de modernizareRaport Consiliul Fiscal. Cum se prezinta colectarea impozitelor?Deficitul bugetar e stabil, iar veniturile au crescutNoua forma a Codului insolventei a ajuns inapoi in ParlamentSustenabilitate fiscala: riscuri nesemnificative pe termen scurt, insa in crestere pe termen mediu si lungUltimele articole
Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principalitest web design - nu stergetiF. Citu, anunt pentru firme: Depunerea declaratiilor fiscale va fi amanata pana pe 25 decembrie, iar rambursarea TVA pana pe 25 ianuarie 2021Plan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiSecretarul de stat MEEMA: „Viitoarea strategie de redresare trebuie sa fi axata pe IMM-uriâ€Articole similare
MFP a gazduit sedinta Comitetului interministerial pentru trecerea la euroNivelul de trai a crescut. Putem adera la ZONA EURO?S-a incheiat un acord in ZONA EURO pentru recapitalizarea directa a bancilorCare e principalul risc pentru consolidarea fiscala in Romania?In ce moduri poate fi sustinuta cresterea zonei euro?Ultimele articole
Plan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiPremierul Romaniei: Avansul economic este sustenabil. Suntem pe drumul cel bunProiect de lege: Ministrului Finantelor i s-ar putea interzice participarea la sedintele CA al BNRRomania, in topul tarilor din UE cu cea mai redusa rata de colectare a taxelor din PIBMinistrul Finantelor: Suntem pregatiti sa identificam problemele si sa oprim exodul romanilor!Articole similare
Cat va fi cursul de schimb in iarna? Un euro de 5 lei... doar un vis urat?Cum aplicam scutirea de impozit pe salarii pentru activitati de creare programe calculator?Ministrul Muncii, despre majorarea salariului minim: Oamenii merita acesti bani!Sfatul Expertului Robert Gearba: Bugetarea cash-flow-ului firmeiArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL X - Dispozitii finaleNoi modificari de la Guvern. Organismele publice si IMM-urile, incurajate sa utilizeze eficient energiaTop modificari fiscale aduse de Legea 186/2015. Cele 7 schimbari care schimba domeniul fiscalReducerea nivelului fiscalitatii: realizabila, dar nu in viitorul apropiatNoile obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016 pentru societatiUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaNoutate! Salariul minim ar putea ajunge la 4.050 lei de la 1 ianuarie 2025Facilitati fiscale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Cotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"