Tags: imm-uri, florin jianu, tva, cota tva, evaziunea tva
Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene si cu sprijinul BCR, a organizat astazi, 30 iunie, conferinta "Finantari pentru IMM-uri si intreprinderi sociale prin programele operationale".
Conferinta, care a adunat peste 150 de participanti, a avut ca scop prezentarea instrumentelor financiare alocate IMM-urilor si intreprinderilor sociale prin programele operationale, identificand mecanismele de valorificare a acestora.
Evenimentul s-a axat asupra urmatoarelor tematici:
Prezentarii instrumentelor financiare dedicate IMM-urilor
Prezentarii instrumentului FEIS
Identificare de bune practici in valorificarea opotunitatilor de finantare europene
Propuneri si recomandari de crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene
Prezentarea Programul Operational Initiativa pentru IMM-uri (POIMM)
Conferinta s-a bucurat de prezenta urmatarelor oficialitati:
Florin JIANU, Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
Rovana PLUMB, Ministru, Ministerul Fondurilor Europene
Ilan LAUFER, Ministru, Ministerul pentu Mediul de Afaceri, Comert si
Antreprenoriat
Victor NEGRESCU, Ministru delegat pentru Afaceri Europene
Eugen Orlando TEODOROVICI, Senator
Univ. Dr. Ovidiu NICOLESCU, Presedinte de onoare, CNIPMMR
Mihaela TOADER, Director general, MDRAPFE
Stefan BUCIUC, Social banking, BCR
Oleg MORARU, CEO, Bee Credit
In urma conferintei, s-au evidentiat problemele cu care se confrunta IMM-urile in accesarea fondurilor europene, identificandu-se o serie de solutii si alternative, s-au prezentat cele mai eficiente instrumente financiare alocate Romaniei prin intermediul programelor operationale si s-au concretizat demersurile viitoare pe care reprezentantii mediului guvernamental le vor realiza in utilizarea eficienta a instrumentelor financiare de catre IMM-uri, realizandu-se o serie de propuneri si recomandari de crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene si operationalizare a instrumentelor financiare din fonduri europene.
In cadrul evenimentului, Florin Jianu, a mentionat "Conferinta de astazi isi propune prezentarea instrumentelor financiare disponibile prin programele operationale 2014-2020, in suma totala de 580,45 milioane de euro, ce vor atrage multiplicat finantari de 1,5 miliarde de euro. Sunt instrumente diverse de finantare pornind de la credite garantate, credite de partajare a riscului, equity sau microfinantare. Acestea se adreseaza tuturor tipurilor de companii, de la IMM-uri la firme medii sau mari, din diverse domenii, din mediul rural sau urban. Reprezentantii mediului de afaceri cer operationalizarea de urgenta a acestor fonduri".
Mesajul doamnei Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene
"Va transmit cateva mesaje cu privire la modul in care vrem sa guvernam in continuare, inclusiv cu privire la instrumentele financiare de care are nevoie mediul de afaceri. Vrem o deschidere si o transparenta totala, dar vrem si o simplificare a procedurilor. Pana in momentul de fata, avem platite facturi de 800 milioane de euro. Misiunea de Audit si de creditare in baza regulamentelor europene este respectata de tot ceea ce inseamna componenta de Fonduri Europene din Ministerul Dezvoltarii, m-am opus cu fermitate la autoritatile de auditare care cer cat mai multe autorizari suplimentare fata de ceea ce cer autoritatile europene. Vrem ca fondurile europene sa fie cat mai aproape de mediul de afaceri. Vrem sa debirocratizam, pentru ca este inadmisibil ca, in calitate de beneficiar, sa completezi nu-stiu-cate criterii si cerinte. (…) Nu vom mai solicita toate avizele si autorizatiile la depunerea aplicatiilor, ci la momentul contractarii efective."
Ilan Laufer, Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat
" Este prima conferinta la care particip in calitate de ministru. Va garantez ca veti avea o relatie cu ministerul cum nu a mai fost pana in acest moment, bazata pe colaborare si deschidere totala. Guvernul din care fac parte este guvernul asupra caruia planeaza cea mai mare presiune din ultimii 20 de ani sa livreze promisiunile asumate. Va aduc cateva vesti din programul de guvernare: vom extinde
cota TVA de 5% pentru programul Prima Casa, este la nivel de proiectie, ne dorim sa fie aceasta cota de 5% pentru apartamente de pana in 120 mp, dar sa se aplice tuturor celor care doresc sa achizitioneze o astfel de proprietate, nu doar la prima achizitie. Propunere de reducere a impozitului pe venit, care va scadea in 2018 la 10%. De la 1 septembrie va intra in vigoare un cont destinat platii de TVA. Dorim sa reducem evaziunea pe TVA, pierdem anual intre 16-20 miliarde de lei. De la 1 septembrie vom crea contul SPLIT-VAT, cont separat de TVA prin care se va lucra cu TVA, din acest cont nu se pot retrage banii, va fi destinat doar pentru incasarea si virarea TVA."
Partenerul principal al evenimentului a fost BCR care, in cadrul evenimentului a precizat " BCR si-a propus sa aiba rolul de integrator si finantator al economiei sociale si intentia noastra este de a pune la masa actorii sociali relevanti, autoritati publice, antreprenori si companii, in asa fel incat sa cream un ecosistem sustenabil pentru prosperitatea romanilor. Prin programul nostru de social banking vrem sa aducem si in Romania ce a reusit Erste Group Bank pana in prezent pe acest segment si sa adaptam oferta noastra de solutii practice de produse financiare in beneficiul actorilor economiei sociale prin incluziunea financiara a persoanelor cu venituri reduse, a primilor antreprenori si a organizatiilor cu impact social."
Partenerii media ai evenimentului au fost: Agerpres, Bursa, Centrul de presa, Legal magazin, National TV, Risco si Top business.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<