Tags: imm-uri, florin jianu, tva, cota tva, evaziunea tva
Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene si cu sprijinul BCR, a organizat astazi, 30 iunie, conferinta "Finantari pentru IMM-uri si intreprinderi sociale prin programele operationale".
Conferinta, care a adunat peste 150 de participanti, a avut ca scop prezentarea instrumentelor financiare alocate IMM-urilor si intreprinderilor sociale prin programele operationale, identificand mecanismele de valorificare a acestora.
Evenimentul s-a axat asupra urmatoarelor tematici:
Prezentarii instrumentelor financiare dedicate IMM-urilor
Prezentarii instrumentului FEIS
Identificare de bune practici in valorificarea opotunitatilor de finantare europene
Propuneri si recomandari de crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene
Prezentarea Programul Operational Initiativa pentru IMM-uri (POIMM)
Conferinta s-a bucurat de prezenta urmatarelor oficialitati:
Florin JIANU, Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania
Rovana PLUMB, Ministru, Ministerul Fondurilor Europene
Ilan LAUFER, Ministru, Ministerul pentu Mediul de Afaceri, Comert si
Antreprenoriat
Victor NEGRESCU, Ministru delegat pentru Afaceri Europene
Eugen Orlando TEODOROVICI, Senator
Univ. Dr. Ovidiu NICOLESCU, Presedinte de onoare, CNIPMMR
Mihaela TOADER, Director general, MDRAPFE
Stefan BUCIUC, Social banking, BCR
Oleg MORARU, CEO, Bee Credit
In urma conferintei, s-au evidentiat problemele cu care se confrunta IMM-urile in accesarea fondurilor europene, identificandu-se o serie de solutii si alternative, s-au prezentat cele mai eficiente instrumente financiare alocate Romaniei prin intermediul programelor operationale si s-au concretizat demersurile viitoare pe care reprezentantii mediului guvernamental le vor realiza in utilizarea eficienta a instrumentelor financiare de catre IMM-uri, realizandu-se o serie de propuneri si recomandari de crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene si operationalizare a instrumentelor financiare din fonduri europene.
In cadrul evenimentului, Florin Jianu, a mentionat "Conferinta de astazi isi propune prezentarea instrumentelor financiare disponibile prin programele operationale 2014-2020, in suma totala de 580,45 milioane de euro, ce vor atrage multiplicat finantari de 1,5 miliarde de euro. Sunt instrumente diverse de finantare pornind de la credite garantate, credite de partajare a riscului, equity sau microfinantare. Acestea se adreseaza tuturor tipurilor de companii, de la IMM-uri la firme medii sau mari, din diverse domenii, din mediul rural sau urban. Reprezentantii mediului de afaceri cer operationalizarea de urgenta a acestor fonduri".
Mesajul doamnei Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene
"Va transmit cateva mesaje cu privire la modul in care vrem sa guvernam in continuare, inclusiv cu privire la instrumentele financiare de care are nevoie mediul de afaceri. Vrem o deschidere si o transparenta totala, dar vrem si o simplificare a procedurilor. Pana in momentul de fata, avem platite facturi de 800 milioane de euro. Misiunea de Audit si de creditare in baza regulamentelor europene este respectata de tot ceea ce inseamna componenta de Fonduri Europene din Ministerul Dezvoltarii, m-am opus cu fermitate la autoritatile de auditare care cer cat mai multe autorizari suplimentare fata de ceea ce cer autoritatile europene. Vrem ca fondurile europene sa fie cat mai aproape de mediul de afaceri. Vrem sa debirocratizam, pentru ca este inadmisibil ca, in calitate de beneficiar, sa completezi nu-stiu-cate criterii si cerinte. (…) Nu vom mai solicita toate avizele si autorizatiile la depunerea aplicatiilor, ci la momentul contractarii efective."
Ilan Laufer, Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat
" Este prima conferinta la care particip in calitate de ministru. Va garantez ca veti avea o relatie cu ministerul cum nu a mai fost pana in acest moment, bazata pe colaborare si deschidere totala. Guvernul din care fac parte este guvernul asupra caruia planeaza cea mai mare presiune din ultimii 20 de ani sa livreze promisiunile asumate. Va aduc cateva vesti din programul de guvernare: vom extinde
cota TVA de 5% pentru programul Prima Casa, este la nivel de proiectie, ne dorim sa fie aceasta cota de 5% pentru apartamente de pana in 120 mp, dar sa se aplice tuturor celor care doresc sa achizitioneze o astfel de proprietate, nu doar la prima achizitie. Propunere de reducere a impozitului pe venit, care va scadea in 2018 la 10%. De la 1 septembrie va intra in vigoare un cont destinat platii de TVA. Dorim sa reducem evaziunea pe TVA, pierdem anual intre 16-20 miliarde de lei. De la 1 septembrie vom crea contul SPLIT-VAT, cont separat de TVA prin care se va lucra cu TVA, din acest cont nu se pot retrage banii, va fi destinat doar pentru incasarea si virarea TVA."
Partenerul principal al evenimentului a fost BCR care, in cadrul evenimentului a precizat " BCR si-a propus sa aiba rolul de integrator si finantator al economiei sociale si intentia noastra este de a pune la masa actorii sociali relevanti, autoritati publice, antreprenori si companii, in asa fel incat sa cream un ecosistem sustenabil pentru prosperitatea romanilor. Prin programul nostru de social banking vrem sa aducem si in Romania ce a reusit Erste Group Bank pana in prezent pe acest segment si sa adaptam oferta noastra de solutii practice de produse financiare in beneficiul actorilor economiei sociale prin incluziunea financiara a persoanelor cu venituri reduse, a primilor antreprenori si a organizatiilor cu impact social."
Partenerii media ai evenimentului au fost: Agerpres, Bursa, Centrul de presa, Legal magazin, National TV, Risco si Top business.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Eroare SAF-T
Intrebare:
Am primit urmatoarea eroare la depunerea SAF-T:
E: MasterFiles (1) sectiune AnalysisTypeTable (1) sectiune AnalysisTypeTableEntry (1) sectiune AnalysisIDDescription (1)
eroare atribut: atribut prezent dar vid nepermis
Nu stiu ce trebuie sa fac sa corectez aceasta eroare.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract finantare impadurire suprafete teren
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru o societate care a semnat contract de finantare pentru impadurirea unei suprafete de teren, Ordinul ministrului mediului apelor si padurilor 2121/2022.
Contractul de finantare s-a semnat in 2024, in primavara 2025 s-a plantat jumate din suprafata, Garda Forestiera a facut receptia.
In contabilitate au fost costuri cu infiintarea culturii, inconjurarea terenului... etc.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale actiuni persoana fizica
Intrebare:
O persoana fizica a achizitionat acum 20 de ani parti sociale/actiuni la o societate B. In anul 2025 doreste sa treaca aceste actiuni pe firma lui A la valoarea de 200.000euro. Firma B vinde firmei A apartamente in valoare de 200.000euro. Firma B solicita firmei A dovada achitarii actiunilor cumparate de la persoana fizica (pentru a nu se reconsidera tranzactia). Ce document/contract se poate face intre persoana fizica si firma A (nu sunt lichiditati pentru a face tranzactia prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cabinet de avocat. Calcul CAS, CASS si impozit pe venit in 2025
Intrebare:
Un Cabinet avocat obtine in anul 2025 venituri din activitati de avocatura si efectueaza si cheltuieli dupa cum urmeaza: venituri anuale incasate din activitatea desfasurata in suma de 232.000 lei. Plateste in cursul anului 2025 CAS in suma de 32.480 lei. Cheltuielile deductibile platite in 2025 sunt in suma de 11.900 lei. Va rog sa imi spuneti, conform cu legislatia actuala, ce taxe si contributii datoreaza pentru anul 2025 cu scadenta in 2026 precizand si baza legala. Va rog sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al veniturilor din premii ocazionale
Intrebare:
In cadrul unui eveniment organizat de societatea noastra pentru promovarea pachetelor turistice de croaziera, am acordat un premiu unei anagajate a unei societati partenere (prin tragere la sorti).
Acest premiu consta intr-o croaziera, pentru care societatea noastra a primit factura de la furnizorul extern.
Cum contabilizez aceasta factura externa?
Acest premiu acordat, intra sub incidenta articolului 110 din Codul fiscal, in acest caz ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<