keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Infiintarea controlului financiar potrivit HG nr. 101 publicata in Monitorul Oficial

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 09 Mar. 2012 Exclusiv
Tags: inspectie economico-financiara, hg nr101/2012, control financiar

Noi dispozitii in ceea ce priveste infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiare au fosr reglementate prin HG nr. 101/2012, publicata in M. Of. nr. 148. Astfel, inspectia economico-financiara caee se infiinteaza si se organizeaza la nivel central in cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si la nivel teritorial in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si se exercita prin structuri specializate.




La nivel teritorial, serviciile, birourile sau compartimentele din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care au exercitat control financiar in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, cu modificarile ulterioare, sunt structurile specializate care efectueaza inspectia economico-financiara.

Sfera de activitate

Inspectia economico-financiara se efectueaza la urmatorii operatori economici:

- regiile autonome, infiintate de stat sau de o unitate administrativ-teritoriala;

- companiile si societatile nationale, precum si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic;

- societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala detine o participatie majoritara;

- societatile comerciale si regiile autonome la care persoanele juridice mentionate mai sus detin participatii majoritare;

- institutele nationale de cercetare-dezvoltare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;

- alti operatori economici, indiferent de forma de proprietate, pentru fundamentarea si justificarea utilizarii sumelor acordate de la bugetul general consolidat sub forma subventiilor, transferurilor, alocatiilor sau a altor sume asimilate acestora, pentru subventionarea unor produse sau sustinerea unor activitati.

Criterii de selectie

Selectarea operatorilor economici ce urmeaza a fi inclusi in programele proprii de activitate se face folosindu-se analiza de risc, in principal pe baza urmatoarelor criterii:

- importanta operatorului economic (regionala, locala);

- situatia economico-financiara (inclusiv, dar nelimitandu-se la pierderi, arierate, creante);

- facilitati acordate (inclusiv, dar nelimitandu-se la subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului);

- raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;

- perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;

- solicitari ale unor institutii/autoritati publice.

Verificarile efectuate de catre aparatul de inspectie economico-financiara la operatorii economici vizeaza, in principal, urmatoarele:

- respectarea reglementarilor economico-financiare si contabile de catre operatorii economici verificati;

- exactitatea si realitatea datelor inregistrate in evidentele financiar-contabile prevazute de lege si in actele de constituire a operatorilor economici;

- gestiunea economico-financiara in raport cu scopul, obiectivele si atributiile prevazute in actele de constituire ale operatorului economic verificat, respectiv:

- fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli in conditiile respectarii prevederilor legale in domeniu;

- executia bugetelor de venituri si cheltuieli cu respectarea principiilor legalitatii, regularitatii, economicitatii, eficientei si eficacitatii;

- masurile luate de managementul operatorului economic pentru realizarea veniturilor, reducerea cheltuielilor si diminuarea arieratelor;

- fundamentarea programelor de investitii si a programelor de achizitii de bunuri, lucrari si servicii aferente bugetelor de venituri si cheltuieli si executia acestora;

- indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli si respectarea modului de raportare a acestora;

- obligatiile catre bugetul general consolidat, cu exceptia celor fiscale, conform competentelor legale;

- fundamentarea si justificarea utilizarii, conform destinatiilor stabilite, a sumelor alocate de la bugetul general consolidat pentru sustinerea unor activitati;

- constituirea si asigurarea surselor de rambursare si de plata a ratelor, dobanzilor, comisioanelor si/sau a celorlalte costuri de catre beneficiarii finantarilor rambursabile garantate de stat sau subimprumutate;

- organizarea si exercitarea controlului intern si controlului financiar preventiv.

Atributii speciale

Aparatul de inspectie economico-financiara reprezinta structura de control care realizeaza atributiile MFP de constatare a neregulilor aparute in utilizarea fondurilor europene si/sau fondurilor publice nationale aferente acestora si de stabilire a creantelor bugetare, in conditiile prevazute de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.

Alte precizari

In aplicarea prevederilor acestor norme, MFP va emite ordine in termen de 30 de zile de la publicarea acestora in Monitorul Oficial al Romaniei.






Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016