Tags: legea 127/2021, codul de procedura fiscala, eliminarea dublei impuneri
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021, a fost publicata Legea nr. 127/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Extras din Legea 127/2021:
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic. -
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 19 din 21 august 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.6 din Legea nr. 128/2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 694 din 22 august 2019, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 3, la articolul 2833, litera d) si punctul 2 al literei e) ale alineatului (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acordurile sau conventiile prevazute la art. 2831 alin. (3) lit. a). in cazul in care se aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza acordul sau conventia care genereaza chestiunea litigioasa;
. . . . . . . . . .
2. Detalii privind caile de atac administrative si judiciare exercitate de persoana afectata, procedurile initiate de persoana afectata in ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti pronuntate, dupa caz, in legatura cu chestiunea litigioasa;".
2. La articolul I punctul 3, alineatul (1) al articolului 2837 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 2837. -
(1) In cazul in care comisia consultativa nu este infiintata in termenul prevazut la art. 2836 alin. (4), persoana afectata poate sa adreseze o sesizare pentru infiintarea comisiei consultative unei instante competente sau oricarui alt organism national imputernicit sa faca numiri din statele membre in cauza."
3. La articolul I punctul 3, dupa alineatul (1) al articolului 2837 se introduc doua noi alineate, alineatele (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
(11) in cazul in care A.N.A.F. nu a numit cel putin o persoana independenta si un supleant al acesteia in comisia consultativa, persoana afectata poate adresa o sesizare organismului national imputernicit sa faca numiri pentru a face numirile in comisia consultativa din lista prevazuta la art. 2839. in Romania organismul national imputernicit sa faca numiri este Ministerul Finantelor.
(12) in cazul in care nici A.N.A.F. nu a numit cel putin o persoana independenta si un supleant al acesteia in comisia consultativa si nici celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza nu au facut acest lucru, persoana afectata poate adresa o sesizare Ministerului Finantelor, instantelor competente sau organismelor nationale imputernicite sa faca numiri din celelalte state membre pentru a numi cele doua persoane independente din lista prevazuta la art. 2839."
4. La articolul I punctul 3, dupa alineatul (5) al articolului 2837 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"
(6) Persoanele independente, desemnate potrivit alin. (12), numesc presedintele in conformitate cu art. 2838 alin. (3), prin tragere la sorti din lista persoanelor independente prevazuta la art. 2839."
5. La articolul I punctul 3, la articolul 2838, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(7) Reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanele independente numite potrivit alin. (1) aleg un presedinte din lista persoanelor prevazuta de art. 2839. Cu exceptia cazului in care reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanele independente convin altfel, presedintele este un judecator."
6. La articolul I punctul 3, la articolul 2839, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(5) In situatia in care A.N.A.F. are motive intemeiate sa formuleze obiectii fata de mentinerea unei persoane independente pe lista prevazuta la alin. (1) din motive de lipsa de independenta, agentia informeaza Comisia Europeana, oferind elemente de proba adecvate in acest sens. Statul membru care a nominalizat persoana respectiva este informat cu privire la obiectiile si elementele de proba furnizate de A.N.A.F., prin intermediul Comisiei Europene."
7. La articolul I punctul 3, la articolul 28313, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(4) Persoanele independente sau oricare alt membru nominalizat de A.N.A.F. au obligatia de a pastra secretul profesional, in temeiul normelor legale in vigoare, in legatura cu informatiile pe care le primesc in calitatea lor de membri ai comisiei consultative sau ai comisiei de solutionare alternativa a litigiilor. Persoanele afectate si, dupa caz, reprezentantii acestora se angajeaza sa respecte obligatia de confidentialitate privind orice informatii, inclusiv documente pe care le primesc in timpul lucrarilor comisiei consultative sau ale comisiei de solutionare alternativa a litigiilor. Persoanele afectate si reprezentantii acestora fac o declaratie in acest sens la A.N.A.F., atunci cand li se solicita acest lucru in cursul lucrarilor."
8. La articolul I punctul 3, alineatele (1) si (4) ale articolului 28315 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 28315. -
(1) In termen de 180 de zile de la notificarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor, A.N.A.F. impreuna cu autoritatile competente ale statelor membre in cauza procedeaza dupa cum urmeaza:
a) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor;
b) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala fara respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor;
c) nu se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor.
. . . . . . . . . .
(4) A.N.A.F. pune in aplicare decizia finala prin modificarea impozitarii, indiferent de termenele de prescriptie prevazute de normele legale in vigoare."
9. La articolul I punctul 3, dupa alineatul (4) al articolului 28315 se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"
(5) In cazul in care decizia finala nu a fost pusa in aplicare de A.N.A.F., persoana afectata poate adresa o sesizare Curtii de Apel Bucuresti pentru a solicita punerea in aplicare a deciziei finale.
(6) Prin exceptie de la alin. (4), decizia finala nu este pusa in aplicare de A.N.A.F. in cazul in care Curtea de Apel Bucuresti hotaraste ca, potrivit normelor legale in vigoare privind caile de atac si prin aplicarea criteriilor prevazute la art. 2838 alin. (4) si (6), a existat o lipsa de independenta a persoanelor independente numite de catre A.N.A.F. in comisia consultativa."
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<