Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Tinand cont de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, redam unele dintre cele mai importante aspecte, conform art. 93^1 privind procedura amiabila in cazul conventiilor de evitare/eliminare a dublei impuneri.
Astfel, in baza prevederilor conventiei sau acordului de evitare a dublei impuneri, contribuabilul rezident in Romania care considera ca impozitarea in celalalt stat contractant nu este conforma cu prevederile conventiei ori acordului respectiv, poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala initierea procedurii amiabile.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala realizeaza procedura amiabila si in cazul in care autoritatea competenta a statului cu care Romania are incheiata o conventie sau acord de evitare a dublei impuneri ii solicita acest lucru.
Prevederile de mai sus se completeaza cu prevederile Conventiei de eliminare a dublei impuneri in cazul ajustarii profiturilor intreprinderilor multinationale (90/436/EEC), a Codului de conduita revizuit pentru implementarea efectiva a conventiei de eliminare a dublei impuneri in cazul ajustarii profiturilor intreprinderilor multinationale (2009/C 322/01) precum si a conventiilor ori acordurilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state.
Potrivit art. 93^2 privind procedura pentru eliminarea dublei impuneri intre persoane romane afiliate, prin dubla impunere se intelege situatia in care acelasi venit/profit impozabil se impoziteaza la doua sau mai multe persoane romane afiliate intre care s-au incheiat tranzactii.
In cazul tranzactiilor intre persoane romane afiliate, ajustarea venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliate, efectuata de catre organul fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de respectiva persoana, este opozabila si organului fiscal pentru administrarea creantelor celeilalte persoane afiliate.
Ajustarea se decide de organul fiscal competent prin emiterea unei decizii de ajustare care sta la baza emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impunere. Decizia de ajustare se comunica contribuabilului la care s-a efectuat ajustarea, persoanei romane afiliate la care se refera tranzactia ajustata, precum si organului fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de persoana romana afiliata.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Manual de politici contabile - Stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita
Ajustarea este opozabila organului fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de persoana romana afiliata numai daca decizia de ajustare este definitiva in sistemul cailor administrative si judiciare de atac.
In vederea eliminarii dublei impuneri ca urmare a ajustarii venitului sau cheltuielii, cealalta persoana afiliata poate corecta, corespunzator deciziei de ajustare, declaratia fiscala aferenta perioadei fiscale in care s-a desfasurat respectiva tranzactie. Aceasta situatie reprezinta conditie care impune corectarea
bazei de impozitare potrivit prevederilor art. 84 alin. (4).

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Sinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaOrdonanta 29 din 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea III.2)PROCEDURA AMIABILA pentru evitarea/eliminarea dublei impuneri. MFP modifica legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala. (proiect de ordonanta)Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice, conform conventiei de evitare a dublei impuneri (actualizare ANAF)Fiscul si statele membre. Cum recuperam creantele intr-un context comunitar?Ultimele articole
OMFP 1099/2016 reglementeaza rezidenta in Romania a persoanelor fizice. Care sunt noile formulare?Norme codul fiscal 2008 Titlul IArticole similare
Anulare factura avans intre persoane afiliate. Ce regim TVA se aplica?Procedura amiabila pentru evitarea/eliminarea dublei impuneri. MFP modifica legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala. (proiect de ordonanta)Codul fiscal 2008 - Capitolul XII. Aspecte fiscale internationale - art. 87-92Romania si China au semnat un alt Acord de ELIMINARE A DUBLEI IMPUNERISinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaUltimele articole
ANAF: Proiect privind Decizia de ajustare/estimare a venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliateCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul XII - Aspecte fiscale internationaleArticole similare
Prestari servicii Elvetia. Decont TVA. Cum procedam cu inregistrarea contractului si cu obligatiile declarative?Contract de comision cu o PFA nerezidenta. Taxe si impoziteCe trebuie facut pentru evitarea dublei impuneri? Certificat de atestare a impozitului platit de nerezidentiProcedura amiabila pentru evitarea/eliminarea dublei impuneri. MFP modifica legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala. (proiect de ordonanta)Prestari servicii vs redeventaUltimele articole
Obligatii fiscale declarative si de plata privind venituri din activitati dependente desfasurate in RomaniaImpozit pe veniturile salariale. Cum se poate evita DUBLA IMPUNERE?Ce reguli se aplica de la 1 iulie 2021 pentru importul de marfuri cu numar IOSSTelemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazVenituri obtinute de nerezidenti din Romania. Aplicarea conventiilor de evitarea a dublei impuneriArticole similare
Remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator. Ce facilitati impun CONVENTIIle intre state?Impozitare venituri nerezidenti. Cand se elibereaza certificatul de rezidenta fiscala?Titlul I Capitolul IIIImpozit pe redeventa aferent inchirieriiCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul IX - Operatiuni scutite de taxaUltimele articole
Ce cota de impozit pe veniturile micro se aplica in cazul unui CIM suspendatObligatii fiscale declarative si de plata privind venituri din activitati dependente desfasurate in RomaniaSprijinul financiar pentru reducerea timpului de lucru va fi prelungit pana la 31 decembrie 2022. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmeleCompletare D207: In formular se vor declara toate serviciile prestate de nerezidenti, chiar daca nu a fost retinut impozit?Au fost publicate documentele necesare persoanelor care solicita tichete sociale in valoare de 250 leiArticole similare
Ajustare negativa TVA pentru vanzare bun imobil in regim de scutire TVALichidari de stocuri, vanzare sub pretul de achizitie. Implicatii fiscaleCe contine obligatoriu dosarul preturilor de transferSinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaDosarul preturilor de transfer in prezent si in 2016. Ce obligatii aduce noul an?Ultimele articole
Controale ANAF 2023. Seful institutiei anunta continuarea inspectiilor pentru combaterea muncii la negruMicrointreprindere. Trecerea la impozit pe profit din 2023 si recuperarea cheltuielilor din perioadele anterioareDeclaratia 394 in 2022. Explicatii necesare contribuabililor pentru evitarea amenzilor de pana la 14.000 leiDepunerea dosarului preturilor de transfer pentru anul 2021 trebuie facuta pana pe 25 iunie. Ce sanctiuni se aplica in caz contrarPERSOANE AFILIATE. Care sunt criteriile pentru determinarea relatiilor de afiliere
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"