Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta faptul ca in perioada urmatoare Guvernul va introduce un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii, complet diferit fata de sistemul actual.
Noile taxe vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de Executiv, conform unui proiect de hotarare. Guvernul mizeaza pe venituri suplimentare anuale de peste 100 milioane de lei.
Sistemul prevede ca operatiunile din registrul comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca baza de fundamentare, inregistrarile in registrul comertului si incasarile aferente realizate anul trecut.
Astfel, pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea, autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere) va fi achitata o taxa unica de 250 lei, in timp ce pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale va fi perceputa o taxa de 90 lei.
Cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru) vor fi taxate cu 45 lei atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale, in timp ce pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua sau mai multe operatiuni, firmele vor fi taxate cu 220 lei.
Pentru cererea de copii certificate va fi mentinuta taxa actuala, de 4+0,2 lei/pagina certificata.
Informatiile de baza despre o firma (precum numarul de ordine in registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii) vor fi eliberate in schimbul unei taxe de 8 lei/firma, in timp ce pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) va trebui achitata o taxa de 24 lei/firma.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Un raport istoric despre o firma va costa 250 lei, urmand sa fie stabilite taxe fixe si pentru cereri de informatii pe serii de firme grupate pe maxim cinci criterii - aria geografica, localitate, domeniu (9 lei/firma) si mai mult de cinci criterii (11 lei/firma).
In cazul renuntarii la solutionarea cererii adresate Registrului Comertului sau al respingerii cererii de inregistrare, taxele achitate nu se restituie decat daca se renunta in aceeasi zi in care a fost depusa cererea.
Comparativ, sistemul actual, care nu prevede taxe unice, stabileste ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate sa fie platit un tarif de 30 lei/inregistrare. Pentru informatii privind forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii, dar si legate de situatii financiare anuale este achitata in prezent o taxa de 0,85 lei/informatie, iar pentru raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei+3 lei/fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.
In noul sistem care urmeaza sa fie introdus, Guvernul mai modifica numarul de firme si procentul de reducere aplicat asupra sumei de plata in functie de numarul de firme pentru care se solicita informatii. Astfel, pentru informatii solicitate in cazul a 101-1.000 firme va fi aplicata o reducere de 30%, iar la date cerute pentru un numar cuprins intre 1.001 si 10.000 firme va fi acordata o reducere de 60%. Cea mai mare reducere, de 80%, va fi valabila pentru informatii solicitate in cazul a peste 10.000 firme.
Sursa: mediafax.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firmele pot primi din oficiu a codului de TVA anulat. In ce conditii scapa de criteriile ANAF!Documentar fiscal: Ajustarea TVA pentru achizitiile de bunuri/servicii efectuate in perioada in care codul de TVA a fost anulatRegim microintreprinderi 2017. Noi prevederi legale anuntate de ANAFNoutati Legislatie Fiscala 19-25 mai 2008 - Monitorul OficialANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
Societate nou infiintata. Erori la depunerea D700 pentru trecerea de la micro la profitFacturi primite de la persoane juridice din UE. Tratament TVANorme actuale: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronicaPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Deconturi false de TVA in valoare de peste 2,5 milioane de euroUltimele articole
Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?TVA la apartamente noi in 2025: 9%, 19% sau taxare inversa?Transport international. Conditii pentru a aplica scutirile de TVAPFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UEScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieli
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"