Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


La incetarea unui contract de mandat al administratorului societatii, ce documente trebuie sa i se elibereze? Multumesc.
In privinta contractelor de mandat nu este reglementat de legislatie documentele pe care societatea are obligatia sa le elibereze asa cum este reglementat in cazul contractelor individuale de munca.
In lipsa unei reglementari legale consideram ca la incetarea contractului de mandat se vor elibera documente in functie de necesitati conform solicitarii persoanei care a incheiat contractul de mandat.
Conform art. 80 alin. (2) din Codul fiscal:
Platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezinta un formular tipizat.
Astfel, aceasta prevedere legala stabileste obligatia de eliberarea a documentului mentionat, la solicitarea persoanei care realizeaze venituri asimilate salariului (nu neaparat la incetarea contractului de mandat).

Examen Consultant Fiscal 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ordinul ANAF 2727/2015 reglementeaza Declaratiile 402 si 403Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul III - Venituri din salariiTotul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Noutati legislatie Fiscala 23-28 iunie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataMicrointreprinderi cu CONTRACT DE MANDAT care inceteaza. De cand se face trecerea la impozit pe profitFirma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?Administrator fara CONTRACT DE MANDAT sau CIM. Cheltuielile personale pot fi deductibile?Plafon de 33% venituri neimpozabile. Ce facilitati se pot acorda persoanelor cu CONTRACT DE MANDAT?Articole similare
E-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaOrdinul 1393/2020. A fost publicat modelul documentelor necesare obtinerii sprijinului financiar pentru orarul flexibil de muncaObligatii si DOCUMENTE NECESARE privind delegarea in strainatate a angajatilorATENTIE! Ministrul Muncii anunta controale la firmele care solicita somaj tehnic!Retur marfa produse neconforme calitativ. DOCUMENTE NECESARE. TVAUltimele articole
PFA si drepturile de autor. DOCUMENTE NECESARE dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE NECESARELista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"