Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 11 Feb. 2022

La incetarea unui contract de mandat al administratorului societatii, ce documente trebuie sa i se elibereze? Multumesc.
Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu:
In privinta contractelor de mandat nu este reglementat de legislatie documentele pe care societatea are obligatia sa le elibereze asa cum este reglementat in cazul contractelor individuale de munca.
In lipsa unei reglementari legale consideram ca la incetarea contractului de mandat se vor elibera documente in functie de necesitati conform solicitarii persoanei care a incheiat contractul de mandat.
Conform art. 80 alin. (2) din Codul fiscal:
Platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezinta un formular tipizat.
Astfel, aceasta prevedere legala stabileste obligatia de eliberarea a documentului mentionat, la solicitarea persoanei care realizeaze venituri asimilate salariului (nu neaparat la incetarea contractului de mandat).

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile

Cartea neagra a controlului fiscal

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Documente necesare la incetarea unui contract de mandat":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator. Ce facilitati impun conventiile intre state?Contract de management. In ce situatii poate fi incheiat?Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Comision CONTRACT DE MANDATe. Declaram si depunem Formularul 300?OMFP 611/2019: Contributii sociale aferente fiecarui tip de asigurat in 2019Ultimele articole
PFA-urile sunt OBLIGATE sa plateasca contributia asiguratorie de munca daca au salariatiVeniturile din contractele de mandat pot fi cumulate cu pensia?Avantaje salariale pentru persoanele care au contracte de mandat si cote de impozitare in acest cazCe avantaje salariale pot fi acordate administratorilor care au CONTRACT DE MANDATFacilitati fiscale in domeniul constructiilor. Cum se raporteaza plafonul maxim de 10.000 lei la normele de lucru
Mai multe articole despre contract de mandat
Articole similare
Societate din stat membru UE. Cum va face inregistrarea ca platitor TVA in Romania?Din categoria noutatilorATENTIE! Ministrul Muncii anunta controale la firmele care solicita somaj tehnic!Noi DOCUMENTE NECESARE pentru accesarea sumelor acordate in baza OUG 132/2020Produse acordate gratuit in campanii promotionale. TVA si DOCUMENTE NECESAREUltimele articole
Registrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliDOCUMENTE NECESARE firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDOCUMENTE NECESARE pentru transportul salariatilor la si de la locul de muncaAu fost publicate noi modele de DOCUMENTE NECESARE obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022
Mai multe articole despre documente necesare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"