Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Suntem o societate mare contribuabili incepand cu 01.01.2022. Avem an financiar si fiscal diferit 01.07.XXXX-30.06.XXXX 1. Prima declaratie o vom depune incepand cu 01.07.2022 (perioada de gratie 31.01.2023). Din ce moment va putea solicita ANAF raportarea "Stocuri"? In ghid am gasit doar ca suntem obligati sa prezentam in 30 de zile de la solicitare. Dar aceasta solicitare de cand o vor putea face? Multumesc.
Conform Ordinului ANAF nr. 1783/2021 privind natura informatiilor pe care contribuabilul/platitorul trebuie sa le declare prin fisierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura si conditiile de transmitere, precum si termenele de transmitere si data/datele de la care categoriile de contribuabili/platitori sunt obligate sa transmita fisierul standard de control fiscal
,,1. Declaratia informativa D406 se transmite in format electronic, data-limita de transmitere fiind:
- ultima zi calendaristica a lunii urmatoare perioadei de raportare, respectiv luna/trimestrul calendaristic, dupa caz, pentru alte informatii decat cele privind sectiunile "Stocuri" si "Active";
(1) Contribuabilii/Platitorii beneficiaza de o perioada de gratie de:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- 6 (sase) luni pentru prima raportare, respectiv cinci (cinci) luni pentru a doua raportare, 4 (patru) luni pentru a treia raportare, 3 (trei) luni pentru a patra raportare, 2 (doua) luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligatia de transmitere lunara a fisierului SAF-T;
6. In situatia in care contribuabilul constata anumite erori in declaratia depusa initial, acesta poate depune declaratii rectificative.
7. Informatiile privind "Activele" din cadrul Declaratiei informative D406 sunt intocmite la nivelul anului financiar aplicat de catre contribuabili si transmise printr-o singura depunere, respectiv o singura raportare a Declaratiei informative D406, pana la data depunerii situatiilor financiare aferente exercitiului financiar la care se refera.
8. Declaratia informativa D406 pentru "Active" se poate transmite ca o declaratie independenta, nefiind necesara introducerea tuturor sectiunilor/subsectiunilor dintr-o Declaratie informativa D406, ci doar a zonelor indicate ca fiind obligatorii pentru transmiterea acestui tip de informatie.
9. Informatiile privind "stocurile de produse" si "productie in curs" sunt transmise pe baza unei solicitari specifice din partea organelor fiscale centrale. In functie de perioada pentru care se solicita furnizarea informatiilor privind stocurile prin fisierul standard de control fiscal (SAF-T), contribuabilii furnizeaza una sau mai multe declaratii informative cuprinzand subsectiunile din fisierul SAF-T relevante pentru "Stocuri", separate pentru fiecare dintre lunile/trimestrele calendaristice cuprinse in perioada pentru care a fost trimisa solicitarea din partea organelor fiscale centrale.
10. Declaratiile informative D406 pentru "Stocuri" se depun in termenul stabilit de organul fiscal central, care nu poate fi mai mic de 30 de zile calendaristice de la data solicitarii.
D406 pentru ,,Stocuri’’ se va transmite in termenul solicitat de organul fiscal, care nu poate fi mai mic de 30 de zile calendaristice de la data solicitarii. Data solicitarii acestei declaratii va fi ulterioara datei de 01.07.2022.
Nu exista reglementari care sa prevada o perioada de gratie pentru declaratie de stocuri, insa este posibil ca, in cazul contribuabililor care beneficiaza de perioada de gratie pentru D406 depusa pentru alte informatii decat cele privind sectiunile "Stocuri" si "Active, organul fiscal sa solicite declaratia de stocuri tinand cont de aceasta perioada de gratie.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
SAF-T in 2024. ANAF a publicat o serie de teste pentru conformitatea la depunerea D406Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna IULIE 2023Cum se face completarea campului Plati/Metode de plati in SAF-TCoduri TVA in SAF-T. Care este diferenta intre codurile 321101 si 391101?Ultimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaPro rata TVA: exemplu de calcul si coduri SAF-T folosite pentru achizitiile cu TVA la care se aplica prorataArticole similare
Raportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406Articole similare
ANAF aminteste ca din aprilie incep controalele la firmele care depun D 101!Formularul 017. Explicatii noi de la ANAF!Inregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatDocumentar fiscal: Inregistrarea contractelor incheiate cu nerezidenti persoane fizice si juridiceUltimele articole
Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFSAF-T: Cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mari care au facut parte din aceasta categorie si in 2021Art. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliANAF a inceput controalele la marii contribuabili pentru verificarea conectarii caselor de marcat electroniceOFICIAL! Modificari la sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor prin cardul bancar
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



