Tags: oug 11/2022, codul fiscal, modificari aduse codului fiscal
Agentia Nationala de Aministrare Fiscala Iasi a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile codului fiscal aduse de OUG 11/2022.
Reamintim ca Ordonanta de Urgenta 11/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru modificarea unor termene a fost publicata in Monitorul Oficial, Parta I, nr. 97 din 31 ianuarie 2022.
Titlul I - Dispozitii generale
Codul Fiscal INAINTE
Art. 11 Secretul fiscal
(3) Organul fiscal poate transmite informatiile pe care le detine:
a) autoritatilor publice, in scopul indeplinirii obligatiilor prevazute de lege;
1. La articolul 11 alineatul (3), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) autoritatilor si institutiilor publice in scopul indeplinirii obligatiilor prevazute de lege;".
Codul Fiscal DUPA:
2. La articolul 11 alineatul (3), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a¹), cu urmatorul cuprins:
"a¹) institutiilor de interes public definite potrivit actelor normative de organizare si functionare, care sunt investite sa indeplineasca un serviciu de interes public, in scopul indeplinirii obligatiilor prevazute de lege;"
Codul Fiscal INAINTE
Art. 11 - Secretul fiscal
(6) In scopul aplicarii prevederilor alin. (3) lit. a) si c), autoritatile publice pot incheia protocol privind schimbul de informatii cu organul fiscal detinator al informatiei ce se transmite.
Codul Fiscal DUPA
3. La articolul 11, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) In scopul aplicarii prevederilor alin. (3) lit. a), a1) si c), autoritatile publice, institutiile publice, institutiile de interes public si autoritatile judiciare pot incheia protocol privind schimbul de informatii cu organul fiscal detinator al informatiei, ce se transmite prin sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor/A.N.A.F., denumit PatrimVen."
Titlul III- Dispozitii procedurale generale
Codul Fiscal INAINTE
Art. 47 - Comunicarea actului administrativ fiscal
(16) in cazul actelor administrative fiscale emise de catre organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, cu avizul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale. Actele administrative fiscale emise de organul fiscal central care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
16^1) in scopul comunicarii actelor administrative prevazute la alin. (16), organul fiscal central poate sa inregistreze din oficiu contribuabilii/platitorii in sistemul de comunicare electronica prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Procedura de inregistrare din oficiu se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
Codul Fiscal DUPA
4. La articolul 47, alineatele (16) si (161 ) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(16) In cazul actelor administrative fiscale emise de catre organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F., cu avizul Autoritatii pentru Digitalizarea României. Actele administrative fiscale emise de organul fiscal central care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace se stabilesc prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
(161) In scopul comunicarii actelor administrative prevazute la alin. (16), organul fiscal central poate sa inregistreze din oficiu contribuabilii/platitorii in sistemul de comunicare electronica prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Procedura de inregistrare din oficiu se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F."
Sursa: ANAF
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O persoana fizica ce obtine venituri din profesii liberale din activitatea de psiholog (activitati independente) are incheiat si un contract de subinchiriere pe cabinet din care incaseaza chirie (subinchirierea unei parti din spatiul unde isi desfasoara activitatea inchiriat de la un tert). Conform Codului fiscal aceste venituri "auxiliare" profesiei se impoziteaza tot ca venituri din activitati independente. Persoana fizica detine certificat de handicap pentru care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatii noastre i s-a cerut ajutorul pentru a executa o lucrare catre un spital - o retea de date care depaseste valoarea unui mijloc fix. Ca institutie, spitalul nu poate face acum investitii si ne solicita ca lunar sa emitem o factura de chirie. Cum ar trebui sa procedam din punct de vedere financiar contabil? Care ar fi monografia contabila si ce tip de contract ar trebui sa intocmim?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Revin cu aceleasi date ale problemei, dar cu alte intrebari, pentru ca raspunsul Dvs. se refera mult prea mult la lichidarea in sine, iar eu nu de asta aveam nevoie. Poate nu am formulat bine, asa ca, mai incerc o data.
O societate platitoare de TVA si impozit pe profit, opteaza pentru iesirea de la TVA.
In 2022, a achizitionat din Germania o licenta, in valoare de 386800 lei, aplicand taxare inversa. In afara de asta, mai are un mijloc fix, in valoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza apa plata si sucuri atat pentru a fi oferite in cadrul intrevederilor cu colaboratorii firmei, cat si salariatilor firmei in perioadele cu temperaturi ridicate sau atunci cand sunt activitati de tratare a semintelor cu produse toxice (ierbicide). Intrucat activitatea de colectare a peturilor in vederea reciclarii nu a fost eficienta, societatea a decis inregistrarea acestora in contul 608. Este corecta aceasta decizie sau societatea risca amenzi...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate care la data aprobarii OUG 107/2024 beneficiaza de esalonare la plata clasica (pe 5 ani). In ce conditii poate beneficia de anularea dobanzilor si penalitatilor adica accesoriile, avand in vedere ca se afla in esalonare si aceasta se termina in anul 2028. Daca isi achita debitul poate sa solicite anularea dobanzilor si penalitatilor? Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<