Tags: stimularea angajarii, anofm, ajutor social
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale introduce noi masuri de sprijin pentru formarea si angajarea persoanelor care beneficiaza de venit minim garantat, precum si a tinerilor. In acest context va fi obligatorie prezentarea beneficiarilor, din 6 in 6 luni, la ANOFM pentru a preveni dependenta de acest tip de sprijin acordat de stat si pentru a stimula angajarea.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta care vizeaza stimularea participarii pe piata muncii a beneficiarilor de ajutor social, prevenirea dependentei lor de acest beneficiu, precum si introducerea unor masuri care sa contribuie la consolidarea ocuparii fortei de munca si la reducerea somajului in randul tinerilor care nu au loc de munca, nu urmeaza o forma de inva?amant si nu participa la activitati de formare profesionala.
Una dintre prevederile proiectului de act normativ vizeaza mentinerea ajutorului social, timp de inca 6 luni, din momentul angajarii, daca beneficiarul se angajeaza pentru o perioada de cel putin 24 luni.
Totodata, pentru a preveni dependenta de acest tip de sprijin acordat de stat si pentru a stimula angajarea, se introduce obligativitatea ca persoanele apte de munca beneficiare de ajutor social sa se prezinte la agentiile pentru ocuparea fortei de munca din 6 in 6 luni sau ori de cate ori sunt solicitate de aceasta pentru a li se aplica masuri de activare pe piata muncii. Neprezentarea la agentia pentru ocuparea fortei de munca va fi asimilata refuzului unui loc de munca si va conduce la incetarea ajutorului social, cu posibilitatea depunerii unei noi solicitari dupa o perioada de 12 luni.
in cazul in care contractul de munca al unui beneficiar inceteaza din initiativa angajatorului, in mai putin de 24 de luni, sumele acordate cu titlu de ajutor social nu vor constitui debit si nu vor fi recuperate. in schimb, daca raporturile de munca inceteaza din motive imputabile angajatului, sumele acordate cu titlu de ajutor social vor fi recuperate pe intreaga perioada.
Avand in vedere ca in urma campaniei de verificare s-a constatat ca multi dintre beneficiarii de venit minim garantat aveau dificultati sa intre pe piata muncii pentru ca nu aveau nici studiile de baza finalizate, proiectul de OUG introduce prevederi referitoare la inscrierea persoanelor apte de munca in programul educational de tip” A doua sansa”.
inscrierea in acest program se va face la recomandarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, pe baza locurilor disponibile comunicate de inspectoratele scolare, iar refuzul de participare va conduce la incetarea ajutorului social si interzicerea solicitarii unui nou drept pentru o perioada de 12 luni, ca si in cazul refuzului unui loc de munca.
”Campania efectuata la inceputul anului pentru a verifica modul de stabilire si de acordare a ajutorului social a permis efectuarea unei radiografii a situatiei beneficiarilor de ajutor social de la nivelul comunitatilor supuse verificarii, precum si identificarea de persoane vulnerabile aflate in nevoie. Dincolo de aspectele evidentiate, care tin de nevoia de instruire scolara si calificare profesionala pentru cei apti de munca din familiile vulnerabile, s-a constatat si necesitatea introducerii de stimulente pentru cresterea gradului de ocupare in randul beneficiarilor apti de munca. Venim astazi cu un set de propuneri concrete pentru a da o mana de ajutor reala celor care vor sa iasa din starea de vulnerabilitate.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.
O alta masura prin care MMPS sustine persoanele vulnerabile sa intre pe piata muncii consta in decontarea transportului pentru cei care urmeaza cursurile programului ”A doua sansa”, la o distanta mai mare de 5 km fata de locuinta.
Astfel, se propune decontarea catre autoritatile administratiei publice locale a sumei de 500 lei/persoana/semestru scolar, din bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Se estimeaza ca anul acesta vor beneficia de masura prelungirii acordarii ajutorului social aproximativ 10.000 persoane, iar de includerea in programul ”A doua sansa”, aproximativ 5.000 de beneficiari.
Proiectul de ordonanta de urgenta include si modificari ale Legii nr. 76/2002, respectiv introducerea unor masuri care sa contribuie la consolidarea ocuparii fortei de munca si la reducerea somajului in randul tinerilor NEET.
Principala modificare vizeaza extinderea grupei de varsta din definitia tanarului NEET, de la 16 – la 30, fata de 16 - 25 de ani in prezent. Aceasta modificare va implica o accesare mai mare de fonduri europene nerambursabile pe viitoarele programe operationale, respectiv alte categorii de fonduri puse la dispozitie de catre Comisia Europeana.
Se estimeaza ca de masura adoptata vor beneficia in perioada urmatoare, din bugetul asigurarilor pentru somaj, aproximativ 2.000 persoane, impactul financiar fiind estimat la 5.625.000 lei.
Sursa: MMPS

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia unica dividende realizate in 2024
Intrebare:
In declaratia unica 2023/2024 la estimat am trecut la CASS cap.II.3 rd 1 suma de 86.915 reprezentand venituri din dividende iar la 3 suma de 7.920 lei (24*3300*10%)
Cum completez DU 2024/2025 pentru veniturile din dividdende obtinute in 2024 in suma de 151.915 lei.
Va rog frumos sa-mi indicat capitolul, randul si suma.
Va mutumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Credit fiscal extern. Declaratia 101
Intrebare:
Societatea a realizat venituri impozabile la sediul permanent din Suedia in anul 2022. Impozitul datorat a fost achitat in februarie 2024. Creditul fiscal extern nu a fost cuprins in D101 pe anul 2022. Impozitul a fost inregistrat in februarie 2024 astfel: 117 = 441.2, respectiv 441.2 = 5124. Intrebarea este, daca depunem rectificativa la D101 pe anul 2022, sau cuprindem creditul fiscal extern in D101 pe anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ce trebuie facut dupa modificarea codului CAEN si a numarului J?
Intrebare:
Am modific la Registru Comertului noile caen-uri dupa Rev 3 si am obtinut deja un nou certificat de inregistrare, cu un J si caen modificate. Unde mai trebuie depus certificatul nou de inregistrare cu noile date, ce institutii ar trebui anuntate de noile noastre date si in ce termen legal? De asemenea, facturile noastre si declaratiile viitoare precum si bilantul la 2024 trebuie depuse cu noile date juridice?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Dividende distribuite si achitate partial
Intrebare:
Suntem o societate cu 3 asociati pentru care s-au distribuit si achitat dividende din anul 2023 in anul 2024. S-a achitat impozitul pe dividende corespunzator si s-a intocmit declaratia 205.
In luna februarie unul dintre actionari a decedat. Situatia dividendelor pentru asociatul decedat este urmatoarea:
- dividende distribuite 151304 lei
- dividende incasate 7000 lei
- impozit retinut 12104 lei
Va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<