Tags: stimularea angajarii, anofm, ajutor social
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale introduce noi masuri de sprijin pentru formarea si angajarea persoanelor care beneficiaza de venit minim garantat, precum si a tinerilor. In acest context va fi obligatorie prezentarea beneficiarilor, din 6 in 6 luni, la ANOFM pentru a preveni dependenta de acest tip de sprijin acordat de stat si pentru a stimula angajarea.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta care vizeaza stimularea participarii pe piata muncii a beneficiarilor de ajutor social, prevenirea dependentei lor de acest beneficiu, precum si introducerea unor masuri care sa contribuie la consolidarea ocuparii fortei de munca si la reducerea somajului in randul tinerilor care nu au loc de munca, nu urmeaza o forma de inva?amant si nu participa la activitati de formare profesionala.
Una dintre prevederile proiectului de act normativ vizeaza mentinerea ajutorului social, timp de inca 6 luni, din momentul angajarii, daca beneficiarul se angajeaza pentru o perioada de cel putin 24 luni.
Totodata, pentru a preveni dependenta de acest tip de sprijin acordat de stat si pentru a stimula angajarea, se introduce obligativitatea ca persoanele apte de munca beneficiare de ajutor social sa se prezinte la agentiile pentru ocuparea fortei de munca din 6 in 6 luni sau ori de cate ori sunt solicitate de aceasta pentru a li se aplica masuri de activare pe piata muncii. Neprezentarea la agentia pentru ocuparea fortei de munca va fi asimilata refuzului unui loc de munca si va conduce la incetarea ajutorului social, cu posibilitatea depunerii unei noi solicitari dupa o perioada de 12 luni.
in cazul in care contractul de munca al unui beneficiar inceteaza din initiativa angajatorului, in mai putin de 24 de luni, sumele acordate cu titlu de ajutor social nu vor constitui debit si nu vor fi recuperate. in schimb, daca raporturile de munca inceteaza din motive imputabile angajatului, sumele acordate cu titlu de ajutor social vor fi recuperate pe intreaga perioada.
Avand in vedere ca in urma campaniei de verificare s-a constatat ca multi dintre beneficiarii de venit minim garantat aveau dificultati sa intre pe piata muncii pentru ca nu aveau nici studiile de baza finalizate, proiectul de OUG introduce prevederi referitoare la inscrierea persoanelor apte de munca in programul educational de tip” A doua sansa”.
inscrierea in acest program se va face la recomandarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, pe baza locurilor disponibile comunicate de inspectoratele scolare, iar refuzul de participare va conduce la incetarea ajutorului social si interzicerea solicitarii unui nou drept pentru o perioada de 12 luni, ca si in cazul refuzului unui loc de munca.
”Campania efectuata la inceputul anului pentru a verifica modul de stabilire si de acordare a ajutorului social a permis efectuarea unei radiografii a situatiei beneficiarilor de ajutor social de la nivelul comunitatilor supuse verificarii, precum si identificarea de persoane vulnerabile aflate in nevoie. Dincolo de aspectele evidentiate, care tin de nevoia de instruire scolara si calificare profesionala pentru cei apti de munca din familiile vulnerabile, s-a constatat si necesitatea introducerii de stimulente pentru cresterea gradului de ocupare in randul beneficiarilor apti de munca. Venim astazi cu un set de propuneri concrete pentru a da o mana de ajutor reala celor care vor sa iasa din starea de vulnerabilitate.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.
O alta masura prin care MMPS sustine persoanele vulnerabile sa intre pe piata muncii consta in decontarea transportului pentru cei care urmeaza cursurile programului ”A doua sansa”, la o distanta mai mare de 5 km fata de locuinta.
Astfel, se propune decontarea catre autoritatile administratiei publice locale a sumei de 500 lei/persoana/semestru scolar, din bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Se estimeaza ca anul acesta vor beneficia de masura prelungirii acordarii ajutorului social aproximativ 10.000 persoane, iar de includerea in programul ”A doua sansa”, aproximativ 5.000 de beneficiari.
Proiectul de ordonanta de urgenta include si modificari ale Legii nr. 76/2002, respectiv introducerea unor masuri care sa contribuie la consolidarea ocuparii fortei de munca si la reducerea somajului in randul tinerilor NEET.
Principala modificare vizeaza extinderea grupei de varsta din definitia tanarului NEET, de la 16 – la 30, fata de 16 - 25 de ani in prezent. Aceasta modificare va implica o accesare mai mare de fonduri europene nerambursabile pe viitoarele programe operationale, respectiv alte categorii de fonduri puse la dispozitie de catre Comisia Europeana.
Se estimeaza ca de masura adoptata vor beneficia in perioada urmatoare, din bugetul asigurarilor pentru somaj, aproximativ 2.000 persoane, impactul financiar fiind estimat la 5.625.000 lei.
Sursa: MMPS
![Ion Mihai](https://infotva.manager.ro/images/autori//ion-mihaiautor_avatar.jpg)
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<