Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Informam contribuabilii interesati ca, incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, angajatorii si entitatile asimilate acestora vor completa si vor depune la unitatile fiscale teritoriale o singura ...
Informam contribuabilii interesati ca, incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, angajatorii si entitatile asimilate acestora vor completa si vor depune la unitatile fiscale teritoriale o singura declaratie pentru contributiile sociale si impozitul pe venit, si anume formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 au fost introduse in Codul Fiscal reglementari specifice contributiilor sociale care se declara prin declaratia unica in ceea ce priveste contribuabilii sistemelor de asigurari sociale, baza de calcul, exceptii de la plata contributiilor de asigurari sociale, cotele de contributii sociale obligatorii, calculul, retinerea si virarea contributiilor sociale, depunerea declaratiilor.
Prezentam in continuare principalele categorii de contribuabili care au obligatii declarative si de plata conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010.
Contribuabili ai sistemelor de asigurari sociale pot fi:
- persoanele fizice rezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, atat pe perioada in care desfasoara activitate, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, precum si cele care realizeaza venituri de natura celor prevazute la art. 55 alin. (2);
- persoanele fizice nerezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, atat pe perioada in care desfasoara activitate, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte;
- persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala, si pentru care, potrivit art. III din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 58/2010, exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
- pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
- persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care persoanele fizice rezidente si/sau persoanele fizice nerezidente desfasoara activitate, cat si pe perioada in care acestea beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
- institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta, potrivit prevederilor legale, contributii sociale obligatorii, in numele asiguratului, respectiv:
1. Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa caz, de alte drepturi de protectie sociala ori de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, si pentru care dispozitiile legale prevad plata de contributii sociale din bugetul asigurarilor pentru somaj;
2. Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, care administreaza si gestioneaza prestatiile sociale acordate de la bugetul de stat, prin agentiile judetene pentru prestatii sociale, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, prin casele judetene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
5. entitatile care platesc venituri din pensii, altele decat cele care sunt platite de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
6. Ministerul Justitiei, pentru persoanele care executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv, precum si pentru persoanele care se afla in executarea masurilor prevazute la art. 105, 113, 114 din Codul Penal, respectiv persoanele care se afla in perioada de amanare sau de intrerupere a executarii pedepsei privative de libertate, daca nu au venituri;
7. Ministerul Administratiei si Internelor, pentru strainii aflati in centrele de cazare in vederea returnarii ori expulzarii, precum si pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se afla in timpul procedurilor necesare stabilirii identitatii si sunt cazati in centrele special amenajate potrivit legii;
8. Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse;
9. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) si la art. 32 din Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 339/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. unitatile trimitatoare, pentru personalul roman trimis in misiune permanenta in strainatate, pentru sotul/sotia care insoteste personalul trimis in misiune permanenta in strainatate si caruia/careia i se suspenda raporturile de munca sau raporturile de serviciu si pentru membrii Corpului Diplomatic si Consular al Romaniei, carora li se suspenda raporturile de munca ca urmare a participarii la cursuri ori alte forme de pregatire in strainatate, pe o durata care depaseste 90 de zile calendaristice;
11. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele, cetateni romani, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioada de cel mult 12 luni, daca nu au venituri;
- orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Important!
Incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim 5 salariati nu vor mai depune declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt inregistrate ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii. Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectueaza de societatea mama prin completarea si depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minim 5 salariati.
*
Baza legala: art. 296 indice 3 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891/2010
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Contracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Acces la situatia fiscala a persoanelor fizice. Un nou serviciu ANAFVenituri din 2018: Completarea Declaratiei Unice 2019. Explicatii pas cu pasNou document privind chitanta pentru incasarea de impozite si taxeCartea verde a fiscalitatii 2016: Solutii practice pentru probleme fiscal-contabileUltimele articole
Procedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliANAF a publicat ghidul explicativ DAC7Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiControale ITM: 190 de muncitori depistati pe santierul Autostrazii A7 NU aveau contracte de muncaArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieDocumentar fiscal: Obligatii aferente veniturilor din activitati agricole cu regim de retinere la sursaANAF va suplimenta numarul de ghisee cu peste 1.000 de unitati pentru depunerea declaratiei 112Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 mai 2018Ultimele articole
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleImpozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteArticole similare
Doar pana la 25 iulie mai poate fi depus la ghiseu formularul 112Ce declaratii depune o societate nou infiintata? | Regim TVAObligatii asociatie de proprietari privind retinerea la sursa a impozitului pe venit si a contributiilor socialeCalcul numar efectiv de salariati. Cum procedam in ce priveste DECLARATIA 112?Dosar fiscal: Impozitul pe venitul din arendarea bunurilor agricoleUltimele articole
Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Acordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Articole similare
Nu vrem simplificare fiscala!Refuzul angajatorului de a aproba acordarea concediului paternal se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 4000 lei si 10.000 leiTVA: o prevedere legala noua cu ceva vechimeStudiu de caz: Exista posibilitatea recuperarii TVA urmand ca ulterior sa se treaca la anularea prin optiune a inregistrarii in scopuri de TVA?Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentUltimele articole
Cum a fost modificat Codul MUNCII de OUG 117/2021Depasirea duratei timpului de munca stabilita in CIM cu timp partial se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 leiTichetele de masa ar putea sa nu mai fie impozitateSolicitarea dreptului de rambursare a TVAANAF va anunta ce conditii trebuie sa indepliniti ca sa fiti acreditat pentru depunerea declaratiei 112Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"