Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Informam contribuabilii interesati ca, incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, angajatorii si entitatile asimilate acestora vor completa si vor depune la unitatile fiscale teritoriale o singura ...
Informam contribuabilii interesati ca, incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, angajatorii si entitatile asimilate acestora vor completa si vor depune la unitatile fiscale teritoriale o singura declaratie pentru contributiile sociale si impozitul pe venit, si anume formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 au fost introduse in Codul Fiscal reglementari specifice contributiilor sociale care se declara prin declaratia unica in ceea ce priveste contribuabilii sistemelor de asigurari sociale, baza de calcul, exceptii de la plata contributiilor de asigurari sociale, cotele de contributii sociale obligatorii, calculul, retinerea si virarea contributiilor sociale, depunerea declaratiilor.
Prezentam in continuare principalele categorii de contribuabili care au obligatii declarative si de plata conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010.
Contribuabili ai sistemelor de asigurari sociale pot fi:
- persoanele fizice rezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, atat pe perioada in care desfasoara activitate, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, precum si cele care realizeaza venituri de natura celor prevazute la art. 55 alin. (2);
- persoanele fizice nerezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, atat pe perioada in care desfasoara activitate, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte;
- persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala, si pentru care, potrivit art. III din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 58/2010, exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
- pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
- persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care persoanele fizice rezidente si/sau persoanele fizice nerezidente desfasoara activitate, cat si pe perioada in care acestea beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
- institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta, potrivit prevederilor legale, contributii sociale obligatorii, in numele asiguratului, respectiv:
1. Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa caz, de alte drepturi de protectie sociala ori de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, si pentru care dispozitiile legale prevad plata de contributii sociale din bugetul asigurarilor pentru somaj;
2. Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, care administreaza si gestioneaza prestatiile sociale acordate de la bugetul de stat, prin agentiile judetene pentru prestatii sociale, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, prin casele judetene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
5. entitatile care platesc venituri din pensii, altele decat cele care sunt platite de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
6. Ministerul Justitiei, pentru persoanele care executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv, precum si pentru persoanele care se afla in executarea masurilor prevazute la art. 105, 113, 114 din Codul Penal, respectiv persoanele care se afla in perioada de amanare sau de intrerupere a executarii pedepsei privative de libertate, daca nu au venituri;
7. Ministerul Administratiei si Internelor, pentru strainii aflati in centrele de cazare in vederea returnarii ori expulzarii, precum si pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se afla in timpul procedurilor necesare stabilirii identitatii si sunt cazati in centrele special amenajate potrivit legii;
8. Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse;
9. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) si la art. 32 din Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 339/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. unitatile trimitatoare, pentru personalul roman trimis in misiune permanenta in strainatate, pentru sotul/sotia care insoteste personalul trimis in misiune permanenta in strainatate si caruia/careia i se suspenda raporturile de munca sau raporturile de serviciu si pentru membrii Corpului Diplomatic si Consular al Romaniei, carora li se suspenda raporturile de munca ca urmare a participarii la cursuri ori alte forme de pregatire in strainatate, pe o durata care depaseste 90 de zile calendaristice;
11. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele, cetateni romani, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioada de cel mult 12 luni, daca nu au venituri;
- orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Important!
Incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim 5 salariati nu vor mai depune declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt inregistrate ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii. Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectueaza de societatea mama prin completarea si depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minim 5 salariati.
*
Baza legala: art. 296 indice 3 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891/2010
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Proiect MFP. Partea 2. Formularul 070Elevii si studentii care se angajeaza in turism ar putea fi scutiti de anumite taxeSemnificatiile codurilor, simbolurilor si prescurtarilor din fisa sintetica pe platitorTichete cadouUltimele articole
3 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024Noi modificari asupra e-Transport, e-TVA si e-Factura, in urma consultarii cu reprezentantii mediului de afaceriPrecizari ANAF privind salariul minim brut cu data de 01.07.2024PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiDeclaratia Unica completata eronat. Se mai poate intocmi declaratia rectificativa?Articole similare
Atentie la regimul fiscal aplicat veniturilor realizate de zilieriCe obligatii fiscale au contribuabilii pentru zilele de 25 si 26 ianuarieObligatoriu online: Depunerea formularului 112Documentar fiscal: Procedura pentru inactivitatea temporara si regimul de declarare derogatoriu?ANAF: Lista declaratiilor care se depun onlineUltimele articole
Calendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 27 mai 2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Articole similare
DECLARATIA 112 poate fi depusa incepand din 7 februarieDECLARATIA 112 are un nou model. Vezi modificarileDECLARATIA 112 actualizata. Vezi noile programe de asistentaANAF modifica DECLARATIA 112: Prevederile se aplica incepand cu veniturile aferente lunii august 2022DECLARATIA 112. Cand se depune formularul daca firma are ca vector fiscal trimestrul?Ultimele articole
Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Acordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?DECLARATIA 112 in 2023: Ce venituri neimpozabile trebuie trecute in formular?Articole similare
Tichetele de masa ar putea sa nu mai fie impozitateModificarea formularului 010 – Declaratie de inregistrare fiscalaCum a fost modificat Codul MUNCII de OUG 117/2021Depasirea duratei timpului de munca stabilita in CIM cu timp partial se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 leiRefuzul angajatorului de a aproba acordarea concediului paternal se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 4000 lei si 10.000 leiUltimele articole
Atentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentStudiu de caz: Exista posibilitatea recuperarii TVA urmand ca ulterior sa se treaca la anularea prin optiune a inregistrarii in scopuri de TVA?Nu vrem simplificare fiscala!TVA: o prevedere legala noua cu ceva vechimeSolicitarea dreptului de rambursare a TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"