Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Ordinul 1610/2022 a modificat Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de persoanele impozabile nestabilite in tara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 11 Sep. 2022
Ordinul 1610/2022 a modificat Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de persoanele impozabile nestabilite in tara
Tags: ordinul 1610/2022, rambursare tva, persoane impozabile

Ordinul nr. 1610/2022 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 888 din 09 septembrie 2022.

Conform actului normativ, in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul a fost inregistrat in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate intocmeste un referat, conform modelului prevazut in anexa nr. 5 la prezenta procedura, prin care se propune respingerea rambursarii TVA.  Referatul va fi inaintat spre avizare conducatorului compartimentului de specialitate. Dupa avizare, referatul se transmite sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice pentru aprobare.

Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursarii TVA se intocmeste proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adaugata solicitata. Proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmite sefului administratiei pentru aprobare. 

Proiectul deciziei de rambursare a TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.
in cazul in care exista suspiciuni cu privire la unele facturi de achizitii de bunuri/prestari de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice, efectuarea unei constatari la fata locului, potrivit art. 65 din
Codul de procedura fiscala, la persoana impozabila stabilita in Romania care a emis respectiva factura.

Rezultatul analizei efectuate in vederea solutionarii cererii de rambursare se consemneaza intr-un referat prin care se propune rambursarea integrala, rambursarea partiala sau respingerea rambursarii TVA. Referatul se avizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se transmite sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice pentru aprobare.
 
Pe baza referatului de analiza se intocmeste proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, si se transmite sefului administratiei pentru aprobare

Decizia de rambursare a TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin regulamentul de organizare si functionare.

Proiectul deciziei privind stabilirea diferentelor de TVA rambursata in conditiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite sefului administratiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferentelor de TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.

Proiectul deciziei privind stabilirea diferentelor de TVA rambursata in conditiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite sefului administratiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferentelor de TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.
 
 
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Ordinul 1610/2022 a modificat Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de persoanele impozabile nestabilite in tara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016