Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Mihaela Pascu
de Mihaela Pascu la 16 Aug. 2011Valabil la 17.08.2011O societate comerciala desfasoara activitati in domeniul agricol si ia in arenda terenuri de la persoane fizice. Aceasta arenda este platita in lei, iar produsele agricole sunt
Valabil la 17.08.2011
O societate comerciala desfasoara activitati in domeniul agricol si ia in arenda terenuri de la persoane fizice. Aceasta arenda este platita in lei, iar produsele agricole sunt pastrate pentru consum propriu, nefiind valorificate prin vanzare. Cum va inregistra aceasta societate, din punct de vedere al TVA-ului, arenda si plata arendei?
Plata in natura a arendei nu este un "schimb" de bunuri contra servicii, ci doar o modalitate permisa de lege pentru stingerea unei obligatii de plata rezultata din contractul de arendare incheiat intre parti.
Plata arendei in natura este echivalenta cu livrarea de bunuri pentru care trebuie sa emiteti factura cu TVA colectata cu cota standard TVA de 24%, in cazul in care livrarea produselor agricole se face catre persoane fizice.
In ceea ce priveste plata in numerar a contravalorii terenului arendat, aceasta presupune numai o iesire de numerar, respectiv o plata catre persoana fizica de la care ati inchiriat terenul, in baza contractului incheiat cu aceasta.
In cadrul derularii contractului de arenda se efectueaza urmatoarele inregistrari contabile principale-Exemplu:
1.cheltuiala cu arenda (indiferent de faptul ca plata se face in natura sau nu):
612 = 401 " Furnizori" 1000 lei
"Cheltuieli cu chiriile ...", (analitic arendator)
2. Plata chiriei in baza contractului dintre parti:
401" Furnizori" = 5311 "Casa in lei" 1000 lei
(analitic arendator)
3.livrarea bunurilor drept plata in natura a arendei pentru care se emite factura:
4111 = % 1000 lei
"Clienti" 701 806.45
"Venituri din vanzarea produselor finite"
4427 193.55 lei
"TVA colectata"
4. incasarea bunurilor conform facturii emise care persoana fizica care a inchiriat terenul:
5311 "Casa in lei" = 4111 " Clienti" 1000 lei
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente TVA-ului in cazul unui contract de arenda":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Analiza Irina Dumitrescu. Regimul TVA al schimbului de bunuri sau serviciiNoutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiStudiu de caz: Regimul TVA in cazul vanzarii de produse agricole catre persoane fizice in baza unui CONTRACT DE ARENDACONTRACT DE ARENDA cu PFA nerezident. Care sunt obligatiile declarative?Ce tratament fiscal se aplica la despagubirea unei persoane fizice pentru folosinta terenului agricol?
Mai multe articole despre contract de arenda
Articole similare
Buletin informativ: Noutati legislative din intervalul 11-15.01.2016O categorie aparte de contributii sociale | Cine e obligat la plata?Rambursare TVA din stat UE. Cum facem recuperarea TVA?Perioada fiscala TVA. Cum o stabilim si care sunt criteriile?Actual: Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tariiUltimele articole
Taxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieTOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriMONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Tabel nominal pentru acordarea sumelor prevazute de Art III din OUG nr. 92/2020 (decontarea a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei)ANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp munca
Mai multe articole despre TVA
Articole similare
Corectare factura garantie emisa cu TVA. Cum procedam?Acordarea de mostre. Conditii, documente si reglementari legaleGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorTransformarea unei creante in imprumut. Cum procedam?Impozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. INREGISTRARI CONTABILEUltimele articole
Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateAchizitie teste rapide Covid-19 si testare angajati. Regim fiscal-contabil si documente justificativeAjustarea TVA in cazul clientilor in falimentContabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZAINREGISTRARI CONTABILE din punct de vedere fiscal in cazul reducerilor comerciale. Studiu de caz
Mai multe articole despre inregistrari contabile

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"