Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In prezentarea unui nou proiect publicat recent de Ministerul de Finante, se mentioneaza ca in vederea unei mai bune intelegeri a legislatiei fiscale secundare, eliminarii unor disfunctionalitati si, implicit, pentru abordarea mai facila a prevederilor legale atat de catre contribuabili, cat si de catre organele fiscale, este necesara clarificarea anumitor dispozitii cuprinse in unele ordine ale ministrului finantelor publice.
In acest context, a fost elaborat prezentul proiect de ordin pentru pentru modificarea si completarea unor ordine ale ministrului finantelor publice, care se refera in principal la:
- Scutirea de TVA in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata sau pentru activitati comerciale, industriale sau de pescuit Pentru a facilita aplicarea prevederilor legale este necesara clarificarea unor dispozitii ale Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 294 alin. (1) lit.
a) - i), art. 294 alin. (2) si art. 296 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 103/2016.
Modificarile propuse in acest context au ca scop simplificarea actualelor reglementari in vederea eliminarii unor dificultati de natura practica ce deriva din aplicarea dispozitiilor legale, pentru o abordare unitara a scutirilor de TVA in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii, precum si adaptarea la jurisprudenta relevanta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene, si se refera in principal la urmatoarele aspecte:
- Intervalul de timp avut in vedere din perspectiva indeplinirii conditiei ca o nava sa fie efectiv si preponderent utilizata pentru navigatie in largul marii, in cazul aplicarii scutirii prevazute la art. 294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal pentru livrarea de nave care nu sunt noi, respectiv de nave care au mai navigat;
- in cazul livrarilor de nave noi, respectiv de nave care nu au fost utilizate, pentru aplicarea scutirii prevazute la art. 294 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal sunt avute in vedere criteriile obiective, cum ar fi lungimea sau tonajul navei, care le face capabile pentru a fi utilizate in largul marii;
- in cazul prestarii de servicii si/sau a livrarii de bunuri efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora, prestatorul/furnizorul si, dupa caz, agentul de nava si/sau intermediarii care intervin in livrare/prestare, trebuie sa justifice aplicarea scutirii cu declaratia pe propria raspundere a proprietarului/operatorului navei sau, dupa caz, cu o copie a acestei declaratii, din care sa rezulte ca nava respectiva a fost efectiv si preponderent utilizata in largul marii in perioada in care a fost detinuta sau operata de catre acesta, pentru cel mult ultimii 5 ani anteriori datei livrarii bunurilor /prestarii serviciilor respective.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Examen Consultant Fiscal 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Conditiile de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata:
Se clarifica faptul ca in vederea autorizarii persoanei impozabile ca antrepozit de TVA este necesar ca aceasta sa fie inregistrata in scopuri de TVA.
- Autorizarea antrepozitelor fiscale pentru productia exclusiva de vinuri realizata de catre contribuabili, altii decat contribuabilii mari si mijlocii, micile distilerii precum si micile fabrici de bere independente prin intermediul Comisiilor teritoriale.
In cadrul Anexei 2 "REGULAMENT de organizare si functionare a comisiilor teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate” la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 220/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 22 februarie 2016, privind instituirea comisiilor teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a Regulamentului de organizare si functionare a acestora, se au in vedere modificari si completari care se refera la urmatoarele aspecte:
- completarea Anexei 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 220/2016, prin mentionarea expresa a faptului ca, in temeiul art. 359 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizarea micilor fabrici de bere independente intra in competenta comisiilor teritoriale prevazute la art. 361 din Codul fiscal.
- actualizarea unor denumiri generice ale structurilor teritoriale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv inlocuirea in cuprinsul Anexei 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 220/2016 a sintagmei "directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale” cu sintagma "birourilor vamale de interior si/sau frontiera" astfel incat aceasta sa fie in concordanta cu actuala structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Fata de cele de mai sus, va rugam sa aprobati prezentul proiect de ordin pentru pentru modificarea si completarea unor ordine ale ministrului finantelor publice.
Proiectul poate fi consultat AICI.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Decontarea combustibilului, in cazul autoturismelor personale ale salariatilorModele de completare a Declaratiei Unice puse la dispozitia contribuabililor gratuit in 2022Studiu de caz: Decontul TVA in cazul unor programe informatice pentru o tara non-UEAvansurile achitate pentru achizitii intracomunitare de bunuriPierderea valabilitatii esalonarii la plata. Aplicare split TVA. Tratament contabilUltimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Achizitie intracomunitara produse energetice. Ce tratament TVA se aplica?OMFP 24/2014 aproba normele privind autorizarea antrepozitului de TVARaspunderea individuala si solidara pentru plata TVAScutiri speciale legate de traficul international de bunuriCodul fiscal 2008 - Capitolul IX. Operatiuni scutite de taxa - art. 141-144^1Ultimele articole
Achizitie intracomunitara produse energetice. Ce tratament fiscal se aplica?Prestari servicii in zona libera. Sunt scutite de TVA?Scutiri speciale legate de traficul international de bunuriUtil pentru societati: Ce scutiri aplicam in traficul international de bunuriTrafic international de bunuri. Afla cand se plateste TVA!Articole similare
Codul fiscal 2008 Titlul IX^1. Infractiuni - art. 296^1Codul Fiscal 2010 TITLUL IX^1 - InfractiuniCodul fiscal 2011 - Titlul IXAntrepozitul de TVAUltima zi pentru declaratiile cu termen la 15 octombrieUltimele articole
Scutiri la plata accizelor. Documente si autorizatii necesareProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalRegim nou pentru ANTREPOZITELE FISCALE in 2013. Vezi proiectul!Noile modificari ale Codului fiscal. Vezi Ordonanta nr. 87Normele metodologice ale Codului Fiscal se modifica! Vezi titlurile care se schimba!
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"