Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

ANAF: NOUA procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

de Irina Dumitrescu la 18 Feb. 2019 Exclusiv
Tags: contract inchiriere, contract locatiune, anaf, oanaf 114

Prin OANAF 114/2019 publicat in M.Of. nr. 109 din 02 februarie 2019 a fost aprobata Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune precum si modelul si continutul formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune".

Inregistrarea contractelor de locatiune nu este o obligatie fiscala, fiind independenta de declararea veniturilor din chirii. 
Conform art. 1.798 din Codul civil contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata care au fost inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele si in modalitatile stabilite in contract sau, in lipsa acestora, prin lege. Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune a fost aprobata pentru a crea cadrul legislativ necesar inregistrarii contractelor de locatiune in baza acestor prevederi. 
 
Contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Organul fiscal central competent este: 
   a) organul fiscal central in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii; 
   b) organul fiscal central in a carui raza teritoriala locatorul, persoana fizica rezidenta, are domiciliul fiscal, potrivit legii; 
   c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul care face obiectul contractului de locatiune - in cazul persoanelor fizice nerezidente. 
 
Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune "Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune" insotita de o copie a contractului de locatiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectueaza de catre locator prin inscrierea mentiunii "conform cu originalul" si prin semnatura acestuia. Cererea se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de catre locator. 
 
 Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Cererea, insotita de copia contractului de locatiune, poate fi depusa: 
    • direct la registratura organului fiscal central competent sau 
    • prin mijloace electronice de transmitere la distanta. 
 
Modificarea sau incetarea contractului de locatiune pot fi inregistrate de locator la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, avand bifata in formular casuta "Modificare" sau "incetare", dupa caz, insotita de documentele justificative. 
 
Dovada inregistrarii la organul fiscal central competent a contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia este: 
   a) copia cererii avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent; 
   b) copia cererii, insotita de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "ANAF: NOUA procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016