Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Autor: Ana Maria Georgescu, valabil la 21-Ian-2011Intrebare: Societatea noastra in calitate de proprietar al unei cladiri, emite lunar, cu TVA, facturi de recuperare a costurilor cu utilitatile catre ...
Autor: Ana Maria Georgescu, valabil la 21-Ian-2011Intrebare:
Societatea noastra in calitate de proprietar al unei cladiri, emite lunar, cu TVA, facturi de recuperare a costurilor cu utilitatile catre chiriasi. In contractul de inchiriere societatea noastra a stipulat distinct ca plata utilitatilor nu este inclusa in pretul chiriei. Societatea emite in regim de scutire contravaloarea chiriei. Care este regimul fiscal TVA (avand in vedere ca obtinem venituri si scutite si cu TVA?), si care este modul de inregistrare al facturilor de utilitati in contabilitate? Mentionam ca parte din costul utilitatilor nu se refactureaza catre chiriasi, fiind cost al societatii
Raspuns:
Societatea realizeaza atat operatiuni cu drept de deducere, cat si operatiuni fara drept de deducere, fiind considerata conform art. 147 din Codul fiscal persoana impozabila cu regim mixt. Dreptul de deducere a taxei deductibile aferente achizitiilor efectuate de catre o persoana impozabila cu regim mixt se determina conform art. 147 din Codul fiscal.
Achzitiile de bunuri si servicii se trec in jurnalul pentru cumparari in trei coloane distincte, o coloana pentru achizitii destinate exclusiv operatiunilor taxabile, o coloana pentru achizitii destinate exclusiv operatiunilor scutite si o coloana pentru achizitii pentru care nu se poate determina proportia in care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere (taxabile) si proportia in care sunt destinate operatiunilor fara drept de deducere (scutite fara drept de deducere prevazute la art. 141 din Codul fiscal).
Taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv operatiunilor taxabile se deduce integral, taxa aferenta achizitiilor destinate exclusiv operatiunilor scutite nu se deduce, taxa aferenta achizitiilor destinate atat operatiunilor cu drept de deducere, cat si operatiunilor fara drept de deducere se deduce pe baza de pro rata determinata anual conform art. 147 din Codul fiscal. Pro rata care se utilizeaza in anul 2011 si modul de calcul al pro rata trebuie comunicat organului fiscal pana la data de 25 ianuarie.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Refacturarea utilitatilor se reflecta si in cheltuieli si in venituri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Titlul VI Capitolul IComert cu amanuntul prin comis voiajori. Cand se utilizeaza casa de marcat?Sistemul TVA la incasare. Exista diferente in cazul persoanelor afiliate?Impozitare venituri nerezidenti. Cand se elibereaza certificatul de rezidenta fiscala?Neplata facturi. Pe ce cont se inregistreaza acestea?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Cum se poate recupera suma TVA achitata la vama? Afla raspunsul specialistului!Sponsorizarile in natura: Care este tratamentul fiscalFaliment beneficiar. Care va fi tratamentul fiscal si contabil?Regimul deducerilor: Sfera de aplicare a dreptului de deducereDEDUCERE TVA si venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Cum gestionam corect situatia?Ultimele articole
[GHID] DEDUCERE TVA si cheltuieli cu combustibilul auto: cand deduci 100%, cand 50% si cum inregistrezi corect in contabilitateDreptul de DEDUCERE TVA: Ce faci daca organele fiscale iti refuza acest drept?DEDUCERE TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereTVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Foaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Declaratii cu termen in noiembrie 2017. Ce formulare depuneti?Cota TVA stornare ambalaje ulterior schimbarii cotei de TVA. Cum stabilim corect?ONG cu activitate economica si achizitie servicii din UE si din afara UE. Cum procedam?Cum se face impozitarea veniturilor din dividende distribuite DUPA data de 1 ianuarie 2025Studiu de caz: Rambursare TVA pentru investitie finantata din fonduri nerambursabileUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Maparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneAjustarea sumei TVA deduseProcedura rambursarii TVA la combustibilProiecte cu finantare din fonduri structurale. Regim TVAUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300PRO RATA TVA: exemplu de calcul si coduri SAF-T folosite pentru achizitiile cu TVA la care se aplica prorataCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleArticole similare
Contract de comodat. Prorata TVATitlul II Captitolul II partea a II-aCe TVA aplicam la vanzarea de locuinte cetatenilor straini?Inchiriere spatiu si refacturare UTILITATI. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?Aplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice. Conditii pentru beneficiariUltimele articole
Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmae-Factura in 2026. Termen limita transmitere facturi in 5 zile sau pana la data de 15 a lunii?Energie electrica. Ce cota de TVA se aplica in cazul refacturariiCladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stii
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



