Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

De la data de 01.08.2016, unei firme i s-a anulat din oficiu TVA-ul (expirare contract de inchiriere). Stabilim daca incepand cu aceasta data se inregistreaza TVA aferent livrarilor intr-un cont separat (de exemplu 462) pe care firma trebuie sa-l plateasca si daca achizitiile se inregistreaza cu TVA. De asemenea, stabilim daca toate facturile, dupa anularea TVA-ului, se raporteaza in formularul 311 sau doar livrarile pentru a evidentia TVA de plata.
In situatia prezentata, unei societati i se anuleaza de catre organul fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA avand in vedere ca societatea respectiva nu mai indeplinea conditiile cu privire la detinerea unui sediu social (expirare termen contract inchiriere).
Societatea are obligatia de a emite in continuare facturi de livrare cu TVA colectata pentru toate operatiunile taxabile desfasurate in perioada respectiva, fiind supusa obligatiei de plata a TVA colectate, conform art.11 alin.(8) Cod fiscal.
Societatea nu poate deduce TVA aferenta achizitiilor pe toata perioada in care inregistrarea sa a fost anulata pana in momentul in care va fi reinscrisa ca si persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art.11 alin.(9) Cod fiscal, cu exceptia livrarii de bunuri efectuata de catre persoane ce se afla in procedura de faliment, dar nu si a prestarilor de servicii efectuate de catre aceste persoane.
TVA aferenta achizitiilor va fi inregistrata de catre societatea respectiva in costul bunurilor/prestarilor de servicii.
Pe toata aceasta perioada, TVA colectata din facturile de livrare se va inregistra in evidentele contabile prin cont analitic al contului 446, deci nu se vor mai inregistra rulaje prin conturile specifice TVA (4423, 4424, 4426, 4427, 4428).
TVA colectata se va declara ca si taxa datorata la organul fiscal competent prin Declaratia 311. Termenul de depunere al declaratiei 311, precum si termenul de plata a taxei datorate este 25 a lunii urmatoare in care s-a produs exigibilitatea taxei.
Beneficiarii livrarilor efectuate de societatea in cauza nu pot deduce taxa aferenta achizitiilor, inscrisa in facturile emise de societatea a carei inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata, cu exceptia achizitiilor efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri (nu si de servicii) de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului, conform art.11 alin.(9) Cod fiscal.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
In concluzie, societatea va emite facturi cu TVA colectata inscrisa pentru toate livrarile efectuate. TVA colectata se va inregistra in evidentele contabile in contul 446 analitic distinct si va fi declarata prin Declaratia 311. TVA deductibila din facturile de achizitie intra in costurile bunurilor ori ale prestarilor de servicii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANULAREA INREGISTRARII TVA, obligatia ajustarii sumei de TVA si reinregistrarea. Cum vom proceda?Procedurile de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari. Explicatii detaliateImplicatiile efectuarii unei tranzactii cu un contribuabil declarat inactivANAF a republicat Ordinul pentru reinregistrarea in scopuri de TVAPrevederi de actualitate: Totul despre Declaratia 311Ultimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAArticole similare
Achizitii de servicii intracomunitare. Ce implicatii TVA exista?INREGISTRARE IN SCOP DE TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri aflate in stocDocumentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFOmisiune INREGISTRARE IN SCOP DE TVA. Cum putem corecta eroarea?Iesirea din sistemul TVA. Procedura. Studiu de caz cu Irina DumitrescuUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAFirme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAProcedura de solicitare a codului special de TVA si depunerea formularului 091Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Activitati scutite fara drept de deducereAtentie! Termenul pentru formularul 097 expira joi, 25 octombrieMasuri de simplificare. Cum procedam privind raportarea de livrari prin declaratia informativa 394?Aplicarea taxarii inverse de catre PFI la achizitie imobil. Care e procedura?Decont 301 special de TVA actualizat. Cine are obligatia sa depuna formularul?Ultimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Garantie CONTRACT DE INCHIRIERE. Tratament contabil si fiscalPFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Cum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?Deductibilitate TVA pentru reparatii locuinta de serviciu. Chirie suportata de angajatorCONTRACT DE INCHIRIERE. Proprietarul este OBLIGAT sa inregistreze contractul la ANAF?Ultimele articole
Contract comodat auto. In ce conditii pot fi deduse cheltuielileDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"