Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate (inregistrata ca platitoare de TVA) a realizat in anul 2011 o cifra de afaceri de 125.000 lei si in anul 2012 o cifra de afaceri de 80.000 lei. Vom stabili astfel in ce masura poate aceasta societate sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA si ce documente vor trebui depuse.
Solutia consultantului:
Daca in cursul anului 2012 nu ati depasit plafonul de scutire, pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA, pana pe data de 10 ianuarie 2013, trebuie sa depuneti la organul fiscal de care apartineti, formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA", insotit de urmatoarele documente:
|
- Balanta de verificare la 31.12.2012
- Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
- Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Plafonul de scoatere din evidenta ca platitor de TVA este de 220.000 lei, prevazut la art 153 alin. (1) din Codul fiscal . Forumularul 096 se utilizeaza pentru anularea inregistrarii in scop de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal , redat mai jos:
"(7) Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire prevazut la alin. (1) poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 156^1.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. in ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu."
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF: Noi modificari TVA in sfera operatiunilor intracomunitareOptiunea de renuntare la calitatea de platitor de TVAProiect MFP. Partea 1. Formularul 010Noile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016Codul fiscal 2011 - Titlul VIUltimele articole
Cum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursatCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliMonografie contabila pentru scoaterea din evidenta a furnizorilor radiatiArticole similare
Cum facem specificarea diferentele in cazul transportului de marfa catre clienti?Noi masuri impotriva fraudelor: Comisia propune instituirea Parchetului EuropeanCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul V*) - Venituri din investitiiCartea Verde a Fiscalitatii 2016: tratamentul fiscal conform Noului Cod fiscal si Noului Cod de procedura fiscalaPFA cu activitate de transport in regim de taxiUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?E-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasArticole similare
Ce tratament fiscal TVA se aplica pentru achizitie bun din stat membru, furnizor in regim special de scutire?Cele 3 masuri fiscale care au speriat mediul de afaceriDocumentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFManageri: estimari pentru perioada mai - iulieLegea 135/2022: Taxele salariale reduse pentru firme NU se vor aplica in cazul veniturilor care depasesc suma de 30.000 leiUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"