Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate (inregistrata ca platitoare de TVA) a realizat in anul 2011 o cifra de afaceri de 125.000 lei si in anul 2012 o cifra de afaceri de 80.000 lei. Vom stabili astfel in ce masura poate aceasta societate sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA si ce documente vor trebui depuse.
Solutia consultantului:
Daca in cursul anului 2012 nu ati depasit plafonul de scutire, pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA, pana pe data de 10 ianuarie 2013, trebuie sa depuneti la organul fiscal de care apartineti, formularul 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA", insotit de urmatoarele documente:
|
- Balanta de verificare la 31.12.2012
- Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
- Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Plafonul de scoatere din evidenta ca platitor de TVA este de 220.000 lei, prevazut la art 153 alin. (1) din Codul fiscal . Forumularul 096 se utilizeaza pentru anularea inregistrarii in scop de TVA, conform art. 152 alin. (7) din Codul fiscal , redat mai jos:
"(7) Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire prevazut la alin. (1) poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 156^1.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examen Consultant Fiscal 2025
Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. in ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu."

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Procedura de SCOATERE DIN EVIDENTA platitorilor de TVAPeste 600.000 de entitati economice afectate de OMFP 1802/2014Modificari in 2012: Scoaterea din evidenta in scopuri de TVAOG pentru modificarea Codului fiscal: regimul special de scutire TVA pentru intreprinderi miciOPANAF 19/2015 pentru completarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAUltimele articole
Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVACum se scoate din evidenta TVA-ul de rambursatCum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliArticole similare
Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Noutati legislatie Fiscala 05-09 ianuarie 2009 - Monitorul OficialActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Norme codul fiscal 2008 Titlul IPrejudiciu prin neplata TVA: un milion de euroUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
Ce declaratii depunem la 26 august?De ce e 2013 anul insolventelorTVA transport rutier marfuri client UE si non UE. Inscriem in ROI?Inregistrarea in scopuri de TVA in anul 2012 dupa modificarea plafonuluiMFP: Principalele aspecte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale (Ordin nr. 3781/2019)Ultimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESD700. Schimbarea perioadei fiscale TVA se poate face in timpul anului?D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAAjustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasing
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"