Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Multi comercianti care emit facturi in format electronic se intreaba daca exista obligativitatea ca pe acestea sa fie mentionat: "circula exclusiv in format electronic". Intrebarea este daca se poate stipula acest lucru in contractul incheiat intre cele doua parti. In cazul unui raspuns afirmativ, mai este obligatoriu trecuta mentiunea si pe factura?
Factura in format electronic: raspunsul specialistului
La pct. 98 alin. (1) - (3) din Normele metodologice, date in aplicarea art. 319 din Codul fiscal se prevede ca:
„98. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 319 alin. (4) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.”
Prin urmare, pentru emiterea, transmiterea si receptionarea facturilor in format electronic, trebuie sa incheiati un accord scris (clauza in contract) cu fiecare beneficiar (client), prin care acesta confirma ca acesta detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
Nu este necesara mentiunea pe factura "factura circula exclusiv in format electronic", insa nu este nici interzisa.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Dana Hristu – consultant fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.94 din 5 din 9 voturi
Articole similare
Autoturism in leasing. Ce tratament se aplica in ce priveste impozitul pe profit si TVA-ul?TVA marfuri expirate | Societate obligata la scaderea din gestiuneCompensare creante neoperata de toate partile participante si raspunderea solidaraNu se primeste FACTURA, dar marfa ajunge la firma. Cum tratam autoFACTURA?Cheltuieli cu chiria si TVA pentru un spatiu inchiriat. Cum procedam?Ultimele articole
Facturi emise cu TVA zero. Acestea se declara in D394? Sau nu se declara deloc?Controale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Inregistrarea in Registrul RO e-FACTURA: Procedura ActualizataE-FACTURA: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleArticole similare
Propuneri noi de calcul impozit pe cladiri proprietate persoane juridiceCum facem specificarea diferentele in cazul transportului de marfa catre clienti?Ce efecte va avea reintroducerea declaratiei anuale de venit?Livrarea de constructii noi si de parti de constructii noi. Ce cota de TVA se aplica dupa modernizari?Firmele nou-infiintate pot opta sa plateasca impozit pe veniturile micro din primul an fiscal in anumite conditiiUltimele articole
e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFPFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"