Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutiei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 29 Iul. 2021 Exclusiv
Tags: legea 206/2021, registrul comertului, semnatura electronica

Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 715/20.07.2021 si intra in vigoare la data de 23.07.2021.

Actul normativ aduce o serie de modificari si completari reglementarilor existente, dupa cum urmeaza, explicate pe larg de Oficiul National al Registrului Comertului:
 
I Conform punctului 1 al articolului unic din legea mai sus amintita, masurile prevazute la art. 26 – 28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/20202 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, se aplica pe durata starii de alerta, precum si un an dupa incetarea acesteia.

Masurile respective sunt urmatoarele:
 
-activitatea oficiului registrului comertului se deruleaza in principal prin mijloace electronice si prin corespondenta, in conditiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghiseele institutiei se deruleaza pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fractionat in doua intervale orare, iar in perioada cuprinsa intre acestea se dezinfecteaza spatiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizeaza in mod organizat, in limita numarului ghiseelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenta unei singure persoane la ghiseu.
 
-declaratiile pe proprie raspundere care se anexeaza la cererea de inregistrare/alte cereri pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului fara nicio alta formalitate, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. Declaratiile pe proprie raspundere pot fi si in forma autentica, certificata de avocat sau date la oficiul registrului comertului.

-specimenul de semnatura, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comertului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui inscris sub semnatura privata, fara nicio alta formalitate sau se poate da la oficiul registrului comertului.

II Legea abroga alin. (3) si (5) ale art. 17 din Legea societatilor nr. 31/1990:
 
Abrogarea alin.(3) al art. 17 elimina obligatia oficiului registrului comertului de a transmite documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social, dupa inregistrarea in registrul comertului.

Atentie! Nu dispare obligatia depunerii la oficiul registrului comertului a dovezii detinerii cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social, conform art. 36 alin. (2) lit. c) din Legea societatilor nr. 31/1990.

Abrogarea alin.(5) al art. 17  din Legea nr. 31/1990 elimina temeiul legal al cheltuielii pentru informatiile privind calitatea de asociat unic si indeplinirea conditiilor privind sediul social.

III Legea nr. 206/2021 modifica si alin. (1) art. 172 din Legea nr. 359/2004 care va avea urmatorul cuprins:  in vederea efectuarii controlului de catre autoritatile/institutiile publice competente in domeniul autorizarii functionarii si a verificarii conformitatii celor declarate, oficiul registrului comertului transmite acestora, pe cale electronica, informatii din declaratiile-tip pe proprie raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii la sediul social/profesional si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti, si datele de identificare a persoanelor inregistrate, in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii in registrul comertului.
 
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 715/20.07.2021 - Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2020


Sursa: ONRC
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutiei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016