Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Cum se face indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de ANAF

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 28 Iul. 2021 Exclusiv
Tags: obligatii fiscale, plata obligatiilor fiscale, erori in documente

ANAF Iasi a publicat un material cu privire la indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de institutie.

Indreptarea erorilor privind platile efectuate in conturi bugetare aferente obligatiilor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala vizeaza urmatoarele posibile situatii:

a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizând un cod de identificare fiscala eronat;

b) in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decât cele prevazute a se achita in contul respectiv;

c) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat intr-un cont bugetar corespunzator unui alt buget decât cel al carui venit este obligatia fiscala platita.
indreptarea erorilor din documentele de plata se face pe baza unei cereri de indreptare a erorilor din documentele de plata care se depune la organul fiscal competent de catre debitor. 

Cererea poate fi depusa in termen de 5 ani, sub sanctiunea decaderii.
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil

Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil

Vezi detalii

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Vezi detalii



Termenul incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a efectuat plata, potrivit art. 164 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale debitorului;
b) indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata;
c) modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;
d) numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii din documentul de plata;
e) numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
f) suma totala achitata prin documentul de plata initial;
g) data platii. La cerere se anexeaza urmatoarele:
a) copia ordinului de plata;
b) copia extrasului de cont in care este inregistrata plata eronata;c) copii de pe titlurile de creanta;
d) orice alte documente care atesta eroarea produsa. in cazul in care nu sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent, dupa efectuarea audierii contribuabilului, emite si comunica debitorului decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata. 

In cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent emite nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale, in baza careia unitatea Trezoreriei Statului efectueaza stornarea platii eronate si inregistrarea sumei in conturile bugetare corespunzatoare cu data platii indicata in nota, un exemplar al notei fiind transmisa debitorului. 

In cazul erorilor constand in virarea eronata a obligatiilor de plata la alta unitate de trezorerie decat cea la care trebuie achitata suma, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza s-a efectuat plata eronata. 

Cererea de indreptare a erorilor din documentele de plata se va solutiona in termen de 45 de zile de la inregistrare, potrivit art. 77 din Codul de procedura fiscala. Plata obligatiilor fiscale efectuata intr-un cont bugetar eronat este valabila, de la momentul efectuarii acesteia.

La cererea debitorului, organul fiscal competent efectueaza indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitor, in suma si din contul debitorului inscrise in documentul de plata, cu conditia debitarii contului acestuia si a creditarii unui cont bugetar. 

Dispozitiile de mai sus se aplica si in cazul in care plata s-a efectuat in alt buget decat cel al carui venit este creanta fiscala platita, cu conditia ca acestea sa fie administrate de acelasi organ fiscal iar plata sa nu fi stins creantele datorate bugetului in care s-a incasat suma platita eronat, cu exceptia cazului in care in evidenta fiscala debitorul inregistreaza sume platite in plus cel putin la nivelul platii eronate. 

In cazul platilor efectuate in alt buget, organul fiscal competent dispune unitatii Trezoreriei Statului transferul sumelor platite eronat catre bugetul caruia obligatia fiscala este datorata. 

In situatia in care plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat, eroarea din documentul de plata poate fi corectata cu conditia ca plata sa nu fi stins creantele datorate bugetului in care s-a incasat suma platita eronat, cu exceptia cazului in care in evidenta fiscala debitorul inregistreaza sume platite in plus cel putin la nivelul platii eronate; in acest caz, cererea de indreptare a erorii se depune de cel care a efectuat plata la organul fiscal competent. 

Baza legala:

OMFP nr.164/2017 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale; 
Legea numarul 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: ANAF
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cum se face indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de ANAF":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 4 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016